Ugg test RFID voor winkels
Ugg Australia voorziet schoenen van RFID-labels, zodat klanten kunnen zien of ze in de winkel verkrijgbaar zijn of online besteld kunnen worden. Het bedrijf hoopt zo de voorraden in de winkels terug te brengen.
Ugg Australia voorziet schoenen van RFID-labels, zodat klanten kunnen zien of ze in de winkel verkrijgbaar zijn of online besteld kunnen worden. Het bedrijf hoopt zo de voorraden in de winkels terug te brengen.
Amerikaanse bedrijven kunnen in de nabije toekomst makkelijker via het platform Alibaba aan China verkopen. De distributie en de betalingen worden sterk vereenvoudigd.
Apple opent de komende weken in een moordend tempo nieuwe Apple Stores in China. Begin januari was de centrale provinciehoofdstad Zhengzhou aan de beurt, deze week volgt Hangzhou.
Vervoerder UPS heeft zijn logistieke faciliteit in Duitsland en Nederland fors uitgebreid om aan de vraag van onlinespelers te kunnen voldoen. In Venlo is er 8500 vierkante meter vloeroppervlak bijgekomen.
Platform Zoef.com wil de beste schakel zijn tussen klant en verhuurbedrijf. Om op prijs en aanbod de concurrenten voor te blijven, wordt het platform aangepast. In de hoop op een hogere conversie.
Een nieuw soort incassobureau steekt de kop op op de Duitse markt. eCollect bouwde een eigen softwarepakket, inclusief API, en int openstaande rekeningen ook via Skype en WhatsApp.
Directeur Erik Hordijk heeft verzekeringssite Hoyhoy.nl verlaten, de site die is gebaseerd op zijn geesteskind Verzekeringssite.nl.
PayPal gaat via een app en speciale hardware ondersteuning bieden voor Windows-apparaten. Zo zou een Surface-tablet kunnen fungeren als kassa.
Symen Jansma wordt CEO, Henri Gentis van Google wordt operationeel directeur en de medeoprichter van Travelbird Dennis Klompalberts wordt commercieel directeur.
Met een B2C e-commerce-omzet van 452,4 miljard dollar was Noord-Amerika de op twee na grootste e-commerceregio ter wereld in 2013. Asia-Pacific (APAC) ging aan kop met een omzet van 567,3 miljard, gevolgd door Europa met 482,3 miljard.
Nederland is koploper in Europa met de groei in contactloze betalingen. Dat blijkt uit cijfers van credit card-maatschappij MasterCard. Volgens MasterCard stijgt het gebruik van contactloos betalen het snelst in Nederland: in de maand december vonden er meer dan 1.5 miljoen contactloze transacties plaats in Nederland.
Belangenorganisatie Thuiswinkel.org maakt zich zorgen over de kwaliteit van het onderwijs. Die sluit niet aan bij het kennisniveau waar de e-commerce branche behoefte aan heeft, zo vertelde Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org, in zijn speech tijdens de Nieuwjaarsreceptie vanThuiswinkel.org in Bussum. Thuiswinkel.org slaat daarom de handen ineen met Hogeschool TIO. Samen gaan zij werken aan de ontwikkeling van de HBO opleiding marketing, sales en e-commerce.
“We geven je thuis meer vierkante meters als je SpaceBoxx je spullen laat opslaan”. Ondernemer Peter-Jan Hulsebosch richt zich met zijn start-up op bewoners van grootstedelijke gebieden die goedkoop én makkelijk extra opslagruimte zoeken.
Online kledingservice The Cloakroom verzond in het vierde kwartaal voor zes miljoen euro aan kleding naar mannen. De omzet groeide in 2014 met 2.300 procent, een teken van explosieve groeiversnelling.
De Europees werkende auto bemiddelingsdienst BlaBlaCar, vorig jaar nog versterkt met een financiële injectie van 100 miljoen dollar, slaat de vleugels uit en start in India.