More stories

Windowsketch is ING Starter van de Maand september

Vele vierkante meters glas in winkeletalages kunnen worden omgetoverd in dynamische reclamevensters met Windowsketch. De onderneming van Floris Sanders is ING Starter van de maand september.

E-commerce

Online bestellingen IKEA komen uit Duitsland

IKEA bouwt in Dortmund zijn grootste Europese distributiecentrum dat enkel online bestellingen gaat uitleveren. Vanaf volgend jaar naar Duitsland en België en later nog zeven andere landen, waaronder vermoedelijk Nederland.

Logistics

Hoe laat je klanten naar de postbus rennen?

We kunnen als volwassenen nog steeds vol verwachting uitkijken. Hunkeren naar een moment. Fantaseren over ‘hoe het zou zijn’. In deze blogpost leg ik je uit hoe je de kracht van anticiperen optimaal inzet voor, tijdens en na de conversie. Het goede nieuws? Anticiperen – of simpeler gezegd, voorpret – is niet alleen een sterke emotie, maar ook relatief eenvoudig in te zetten.

Conversie

Dynalogic betrekt nieuwe opslagruimte voor thuisbezorgen van grote producten

Dynalogic betrekt 15.000 m2 opslagruimte in Breda voor het thuisbezorgen en installeren van grote producten in de Benelux.

E-commerce

Onderzoek: hogere conversie door in-store retouren

Het retour krijgen van geleverde aankopen lijkt een last voor online retailers. Maar niets is minder waar. Zo leveren retouren in een fysieke winkel een hoge conversie op. Hoger dan wanneer de retailer alleen een online presence heeft.

Conversie

Bax-shop wil verdere buitenlandse groei

De webwinkel voor muziekinstrumenten en dj-gear Bax-shop wil binnenkort filialen openen in nog drie Europese landen, waarmee het aantal landen op acht komt.

Retail

Brusselse maaltijdenbezorger Take Eat Easy haalt 10 miljoen euro op

De Brusselse maaltijdenbezorger Take Eat Easy haalt 10 miljoen euro op, nog geen half jaar nadat Rocket Internet zes miljoen euro in het bedrijf stopte.

Logistics

Günther Vogelpoel nieuwe CEO van Emesa

De voormalig CEO van Tele2 in Nederland, Günther Vogelpoel, wordt de baas van e-commercebedrijf Emesa.

E-commerce

Hunkemöller blijft in gesprek voor overname

Lingerieconcern en multichannel merk Hunkemöller zit nog met drie geïnteresseerde kandidaten aan tafel voor een overname. Daar zit het Amerikaanse private-equityhuis Sycamore niet meer tussen, zegt chief executive officer (ceo) Philip Mountford van Hunkemöller in een gesprek met het FD.

E-commerce

Maaltijdbezorger Hungry betreedt Nederlandse markt

Maaltijdbezorger Hungry betreedt na Denemarken en Ierland de Nederlandse markt. Het platform werkt met de techniek van partner Delivery Hero, die tevens mede-aandeelhouder is.

E-commerce

CEO moderetailer ASOS legt functie neer

CEO Nick Robertson legt zijn functie bij de Britse online moderetailer ASOS na vijftien jaar neer. Hij wordt opgevolgd door COO Nick Beighton.

E-commerce

Steven Schuurman (Elastic) winnaar LOEY Award 2015

Steven Schuurman van Elastic is uitgeroepen tot winnaar van de LOEY Award 2015. De prijs voor beste online ondernemer van Nederland werd woensdagavond uitgereikt. Hanneke Stegweg van iLost won daarnaast de LOEY Starters Award.

E-commerce

SEOshop: ‘E-commerce zonder de hoofdpijn’

SEOshop levert e-commercesoftware in de cloud over heel Europa en heeft nu 8500 klanten. Een Nederlands succesverhaal ontstaan uit een behoefte, vertelt Head of SEOshop Premium Jeroen Weijs: “Als webshop zou je je vooral moeten richten op de marketing, niet op de techniek. Wij bieden onze software als SaaS aan (Software as a Service) waarmee we de hosting, onderhoud, beveiliging en performance uit handen nemen.”

E-commerce

Betekent B2B e-commerce het einde van de groothandel?

Amazon bestaat sinds ’94. Toch heeft het nog zo’n twintig jaar geduurd voordat de bestaande retail echt de gevolgen van de online concurrentie ging voelen. Er is leegstand in winkelgebieden, winkelketens vallen om (Miss Etam, Halfords), slanken af (Bijenkorf, Paradigit) of kwakkelen (V&D, Hema). Deze situatie staat in schril contrast met de business-to-business (B2B) markt waar weinig lijkt te veranderen. Kunnen we daar dezelfde revolutie verwachten?

Fulfillment

PayPal verhoogt tarieven voor Amerikaanse bedrijven

PayPal verhoogt vanaf 1 oktober zijn tarief voor kleine bedrijven in de VS. Die betalen voortaan per transactie 2,9 procent plus 30 cent en 3,9 procent plus een variabele commissie voor internationale transacties.

Payment