Dinsdag is online schoenendag
De populairste online winkeldag voor schoenen en kleding is dinsdag. Dit blijkt uit onderzoek van GfK naar het koopgedrag van 12.500 Nederlanders op het gebied van kleding en schoenen.
De populairste online winkeldag voor schoenen en kleding is dinsdag. Dit blijkt uit onderzoek van GfK naar het koopgedrag van 12.500 Nederlanders op het gebied van kleding en schoenen.
De grote Amerikaanse retailer Wal-Mart gaat dit jaar tussen de 194 tot 291 miljoen dollar uitgeven aan e-commerce. De onlineverkopen zijn in het eerste kwartaal wederom met 17 procent gestegen.
Google kondigde onlangs aan dat het een ‘Buy Button’ zou laten verschijnen in zijn zoekresultaten. In eerste instantie zou dit gebeuren bij mobiele zoekresultaten. Logisch, want we weten allemaal dat in sommige delen van de wereld het zoek- en online shoppinggedrag zich meer en meer mobiel afspeelt. Dit is nog maar de start van de launch, dus de kans bestaat dat die binnen afzienbare tijd verder uitgerold wordt naar desktop search pagina’s.
Retailer Amazon wil bestellingen zo snel mogelijk bij de consument bezorgen, maar dat is nog een hele uitdaging in een stad als New York, waar het verkeer vaak vaststaat.
Waarom kun je op de website van grote merken zo vaak niet hun producten kopen of enkel een dealer in de buurt opzoeken? Joris Kroese vroeg het zich af toen hij bij een e-retailer werkte. Waarom zouden die merken niet een linkje op hun site zetten zodat de klanten die hun producten bekijken, direct kunnen overgaan tot aankoop? Dat was de basis voor Iceleads.
Wehkamp heeft zijn nieuwe, volledig geautomatiseerde distributiecentrum in Zwolle – met een oppervlak van dertien voetbalvelden – verzekerd tegen overstroming en aardverschuiving. Daarnaast is het onlinewarenhuis tegen materiële schade, bedrijfsschade en machinebreuk afgedekt. Dat zegt verzekeringsmakelaar en risico-adviseur Aon.
Rocket Internet lanceert Rocket Labs, een apart bedrijf dat is in te huren om SaaS-oplossingen te bouwen voor e-commercebedrijven en marktplaatsen. In eerste instantie enkel voor Rocket-bedrijven, op termijn ook voor buitenstaanders.
Etsy, de online marktplaats voor eigengemaakte spullen, heeft in het afgelopen kwartaal een fors verlies geleden van 36,6 miljoen dollar op een omzet van 58,5 miljoen. Een jaar geleden was het verlies nog 463.000 dollar.
Met ingang van 15 juni start Richard Musch als directeur Omnichannel binnen ING Nederland. In deze functie zal hij zich toeleggen op het verder ontwikkelen en uitrollen van de omnichannel dienstverlening van ING.
Loavies, naar eigen zeggen de snelstgroeiende online modewinkel van Nederland, gaat binnen een dag bezorgen. Dat maakte Anna Meilink van Loavies vanmiddag bekend op Emerce eFashion op Amsterdam. “We verwachten niet dat het meteen storm gaat lopen, maar we willen die mogelijkheid gewoon bieden.”
Nederland is dol op online kopen. En maar liefst 96 procent van onze huishoudens heeft internet. Toch doet slechts vijf procent van de Nederlanders momenteel zijn boodschappen online. De groei is echter ingezet: 44 procent van de consumenten is van plan zijn huis-, tuin- en keukenboodschapjes in de toekomst online te doen.
Jarno Vanhatapio, de Zweedse oprichter van online modewebshop Nelly, raadt Nederlandse online modebedrijven aan om ‘meteen internationaal’ te gaan, met ondersteuning van sociale media. “Wacht dat niet te lang mee”, adviseerde de Zweed vanochtend op Emerce eFashion in Amsterdam.
Zalando zal in Europa online de enige wederverkoper van kledingmerk Gap zijn. De brandstore van de Amerikanen ging begin deze week live.
Superwinkel.nl heeft het fulfilmentcontract met Docdata Fulfilment in Waalwijk verlengd tot 1 april 2018.
Het Nederlandse onafhankelijke beleggingsfonds Euroindustrial gaat zijn volledige portefeuille logistiek vastgoed verkopen. Niet minder dan dertien distributiecentra met een gezamenlijk vloeroppervlak van circa 191.000 vierkante meter worden te koop aangeboden.