More stories

Target rolt ambitieus RFID-programma uit

Het Amerikaanse Target is de volgende grote Amerikaanse retailer die RFID gaat toepassen in nagenoeg al zijn 1700 winkels. Het wordt zelfs een van de omvangrijkste RFID-projecten uit de retailgeschiedenis.

E-commerce

‘Snapchat in e-commerce’

Snapchat zou willen investeren in Jello Labs, het bedrijf achter de winkelapp Spring die een jaar geleden is gelanceerd. Dat meldt Re/code op basis van ingewijden. Het zou voor het eerst zijn dat Snapchat in de markt voor e-commerce stapt.

E-commerce

Banken willen real-time betalingsverkeer

Nederlandse banken hebben in het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB) een ambitieus plan gepresenteerd om binnen vier jaar real-time betalingsverkeer mogelijk te maken, waarbij betalingen binnen vijf seconden op de rekening worden bijgeboekt.

E-commerce

Zalando neemt belang in softwareontwikkelaar

Modewinkel Zalando neemt een belang van twintig procent in de Engelse softwareontwikkelaar Anatwine. Dat stelt merken sneller in staat om de kledingverkoop en -voorraden op Zalando beter te beheren.

Retail

eBay test eigen variant van Amazon Prime

eBay test in Duitsland een programma vergelijkbaar met Amazons Prime, waarbij klanten de bezorging van artikelen kunnen afkopen.

E-commerce

KLM: 25 miljoen omzet via social media

De socialmediamedewerkers van KLM realiseren per persoon voor circa 150.000 euro per persoon aan omzet, een totaal op jaarbasis van ruim twintig miljoen euro.

Customer Experience

DPD overweegt samenwerking De Buren

DPD onderhandelt met De Buren om gebruik te maken van diens afhaalkluizen. Dat zegt marketing- en salesdirecteur Robert van Straaten van DPD Nederland in EtailTrends.

E-commerce

Lokale modewinkels kunnen terecht op Amsterdenimclub

Locals United en Amsterdenim slaan de handen ineen voor een gezamenlijk online platform genaamd Amsterdenimclub. Hier kunnen lokale winkels eenvoudig hun collectie online verkopen. Het platform verzorgt de financiële afwikkeling, productfotografie, de logistieke afhandeling en biedt ondersteuning voor online promotie door middel van een speciaal ontwikkelde Facebook plugin.

E-commerce

De mythe van Omnichannel

Multichannel, Cross-channel en Omnichannel, het lijkt allemaal op elkaar, en in de praktijk worden de begrippen dus vaak, ook door bijvoorbeeld Wikipedia, door elkaar gebruikt. Dat maakt het allemaal nogal onoverzichtelijk, terwijl er toch duidelijk ‘lucht’ tussen deze begrippen zit.

Retail

Alibaba moet vertrekken uit Taiwan

Alibaba moet binnen zes maanden zijn marktplaats Taobao op Taiwan sluiten. Het Chinese bedrijf was wel geregistreerd, maar heeft geen vergunning aangevraagd. Als gevolg daarvan is zelfs een boete opgelegd van omgerekend 7800 dollar.

E-commerce

Delftse startup wil repareren in plaats van weggooien

Twee Delftse studenten hebben een platform voor particuliere reparateurs opgericht, Repareer.com. Hier kan iedereen spullen ter reparatie aanbieden. Sociaal repareren, minder weggooien, is het motto.

E-commerce

Berndt de Wit Manager Storefronts Sanoma

Berndt de Wit is de nieuwe Manager Storefronts voor de internationale fashion en lifestyle georiënteerde merken Fashionchick, StyleToday, MenToday, MyHomeshopping en KidsToday van Sanoma.

E-commerce

Online omzet Blokker naar 98 miljoen euro

De totale online consumenten-omzet van Blokker is fors gegroeid met 24 naar 98 miljoen euro, het aantal online orders steeg met ruim 30 procent toegenomen naar 1,7 miljoen. Dat meldt het bedrijf vandaag bij de presentatie van de jaarcijfers.

E-commerce

WordPress koopt e-commercebedrijf

Het bedrijf achter het CMS WordPress heeft WooThemes overgenomen, leverancier van e-commerce plug-ins WooCommerce. Die wordt inmiddels door zeker 600.000 webwinkels gebruikt.

CMS

Wanneer verdwijnt de postcode?

Wat is Karveel 23-45? Is het een ingewikkeld chemisch component? Of een vooroorlogse brommer van Nederlandse makelij? Mis. Karveel 23-45 is een adres in de gelijknamige wijk te Lelystad. Anders dan gebruikelijk worden straten in deze buurt niet aangeduid met een naam – ze krijgen een nummer. Ludiek, maar ook een ramp voor pakketbezorgers. Want een nummer in plaats van een straatnaam, dat gaat in tegen alle zorgvuldige bewaakte logica.

Logistics