More stories

Chinese e-commerce gigant JD.com vergroot verlies

Het Chinese e-commerce bedrijf JD.com sloot het tweede kwartaal van 2014 af met verlies. Reden zijn de hogere kosten van de samenwerking met Tencent (eigenaar WeChat) en de toenemende concurrentie met marktleider Alibaba.

E-commerce

Bankpas vervangt chipkaart

Klanten van ABN Amro kunnen straks als eerste met hun bankpas in- en uitchecken bij de Nederlandse Spoorwegen. Dat meldt Metro. NS gaat experimenteren met reizen op saldo, waardoor uiteindelijk alle bankpassen gebruikt kunnen worden in plaats van de huidige chipkaart.

E-commerce

Albert Heijn breidt online bezorggebied uit

Supermarkt Albert Heijn gaat het bezorggebied voor online bestellingen uitbreiden, en wel met 500.000 huishoudens in het zuiden en oosten van het land. De landelijke dekking ligt daarmee op ruim 77 procent van de Nederlandse huishoudens.

E-commerce

Amazon-dochter Diaper.com betreedt Benelux

Diapers.com, de webwinkel voor baby-artikelen, levert nu aan 67 landen, waaronder de Benelux. Ook de klantenservice wordt internationaal uitgebreid.

E-commerce

CM Albelli: ‘We komen met fotoboek-app’

Frederik van der Veen (34) maakte van de offline startup Allfree een succesvol online bedrijf, met 42 medewerkers. Nu moet hij zorgen voor groei en technologische vernieuwing bij digitale fotospecialist Albelli.

E-commerce

‘NFC-markt wordt veelbelovend’

De markt voor Near Field Communication (NFC) zal in 2022 een omvang hebben bereikt van 16,25 miljard dollar. Dat verwacht marktonderzoeker MarketsandMarkets. Dat bedrijf spreekt van een veelbelovende dynamische markt met potentie voor vele toepassingen.

E-commerce

Digitaal warenhuis voor Arnhem kopje onder

De Stichting Arnhem Winkelstad, belast met het opzetten en exploiteren van een ‘digitaal warenhuis’ voor alle Arnhemse ondernemers, is failliet. Er was geen geld meer om de website Arnhemwinkelstad.nl verder te beheren en uit te bouwen.

E-commerce

Infographic: omnichannel in getallen

Hoe zit het nu echt met crosschannel? In elk geval staat vast dat het fysieke winkelbezoek niet meer zonder online oriëntatie kan: de zoektocht naar het ideale product begint thuis op de bank en eindigt soms met een bezoek aan de winkel, waar we vaak nog kijken en vergelijken. Leve de transparantie. Specialist Gigya verzamelde een aantal sleutelcijfers.

E-commerce

Facebook maakt conversiegeschiedenis inzichtelijk

In navolging van Google, gaat nu ook Facebook adverteerders beter ondersteunen bij het volgen van bezoekers via mobiele apps en het web. Adverteerders kunnen dan zien hoe gebruikers tussen diverse apparaten schakelen voordat ze tot een aankoop besluiten.

Analytics

Tinker sluit overeenkomst met vakantieorganisaties

Online taxiservice Tinker heeft samenwerkingsovereenkomsten gesloten met TUI Nederland en de Sundio group. Deze twee spelers in de Nederlandse reiswereld bieden voortaan voordelige taxiritten aan van en naar luchthavens via het boekingssysteem van Tinker.

Travel

Dubieuze gokklanten inzet van ernstig conflict bij betaaldienstverlener Buckaroo

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft betaaldienstverlener Buckaroo het afgelopen jaar flink onder druk gezet vanwege dubieuze contacten in de gokwereld. Dat blijkt uit een gisteren gepubliceerd vonnis van de Rechtbank Midden-Nederland. Het leidde zelfs tot een ernstig conflict tussen bestuurders en de Raad van Commissarissen.

Conversie

Uber verbannen in Berlijn

Uber mag niet in Berlijn rijden op straffe van 25.000 euro per overtreding. De plaatselijke autoriteiten zeggen dat het bedrijf te weinig doet om passagiers te beschermen als de auto’s waar Uber mee rijdt betrokken raakt bij een ongeluk.

E-commerce

Retailer Target opent R&D-kantoor in Silicon Valley

Target is de volgende grote Amerikaanse retailer die een R&D-kantoor in Silicon Valley opent, in navolging van Walmart. Het bedrijf had al een Innovatie Center in San Francisco.

E-commerce

Amazon lanceert eigen mobiele kassa

Amazon heeft als verwacht een eigen goedkope credit card-lezer en digitale portemonnee gelanceerd onder de naam Local Register om te concurreren met Square en PayPal, vooralsnog alleen in de Amerikaanse markt.

E-commerce

Blokker lanceert omnichannel formule

Blokker introduceert een uitgebreid servicepunt in de winkel waar de klant, naast het ophalen en terugbrengen van de online bestelde producten, nu ook in de winkel een uitgebreider assortiment via blokker.nl kan bekijken en bestellen. De winkelmedewerkers beschikken over een tablet om de online bestellingen voor de klant te doen en extra informatie te kunnen bieden.

E-commerce