Twintig miljoen groeigeld voor Outfittery
Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.
Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.
Samsung heeft vanavond in Barcelona Samsung Pay aangekondigd, een betaaldienst die samen met de Galaxy S6 wordt gelanceerd. MasterCard en Visa behoren tot de eerste partners.
De wereld van stedelijke distributie verandert snel. Niet alleen zijn de uitdagingen van de logistieke keten groot, distributeurs zijn ook genoodzaakt om hun modellen aan te passen. Zo zal ‘same day delivery’ lang niet in elk geval een doorslaand succes worden als de kosten worden doorberekend. Dit stelt het ING Economisch Bureau in een nieuwe marktverkenning.
EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.
Het digitale kanaal maakt of breekt de toekomst van modebedrijf Gap. “We moeten een digital first-mentaliteit krijgen omdat onze klanten dat al hebben”, aldus topman Art Peck bij de presentatie van de jaarcijfers.
IBM denkt in de nabije toekomst 40 miljard dollar per jaar te kunnen omzetten met diensten op het gebied van cloud, Big Data en beveiliging. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt op een aandeelhoudersvergadering.
DHL Parcel verzorgt sinds begin februari alle consumentenleveringen voor Macintosh Fashion NL, onderdeel van de beursgenoteerde Macintosh Retail Group.
Het web was verantwoordelijk voor 84 procent van de omzetgroei voor retailer Gap in het afgelopen fiscale jaar. E-commerce groeide alleen al met 10,6 procent.
Uitgeverij Hubert Burda wil zijn belang van dertig procent in de Europese online dierenwinkel gaan verkopen. Dat levert enkele honderden miljoenen euro’s op.
Zonder de internethandel van Albert Heijn online en bol.com zou Ahold een omzetdaling hebben laten zien. De online verkopen stegen in 2014 met 16,6 procent. Retail daalde met 0,1 procent.
Jumbo Supermarkten lanceert een app die speciaal is ontwikkeld voor tablets en claimt daarmee de eerste Nederlandse supermarktketen te zijn die een bestelapp biedt voor dit type apparaat.
Productinformatie moet nog sterk worden verbeterd voor omnichannel doeleinden. Samenwerking over de hele keten is daarbij essentieel. Dat stelt ShoppingTomorrow (voorheen Shoping2020) in een nieuw rapport.
De abonneediensten voor dozen cosmetica Prettybox is overgenomen door Belgische branchegenoot Deauty Box.
Er is veel gebeurd afgelopen jaar in online fashion: Zalando ging naar de beurs, Mexx sloot zijn webshop en bol.com ging voor het eerst kleding verkopen. Op Emerce eFashion, op 19 mei in Amsterdam, zal Gino Thuij van GfK de nieuwste marktontwikkelingen en cijfers presenteren.
De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.