More stories

Premium

Het bol.com effect: 20 procent minder boekwinkels

De invloed van bol.com en andere online retailers is merkbaar in de winkelstraat. De boekwinkels realiseerden volgens het CBS in 2014 een netto-omzet van ongeveer 400 miljoen euro. Dat is 20 procent minder dan in 2012 toen nog voor een half miljard euro over de toonbank ging.

E-commerce
Premium

Zalando: 48 procent verkeer komt van mobiel

Bijna de helft van al het verkeer aan Zalando kwam in het vierde kwartaal van telefoons en tablets. De definitieve omslag naar een mobile first-bedrijf is vermoedelijk in 2015.

E-commerce

Mobiel zelfscannen nu bij 200 Albert Hein winkels

Albert Heijn breidt mobiel zelfscannen uit naar tweehonderd winkels. Vanaf volgende week woensdag hebben klanten bij het zelfscannen keuze uit twee opties: zelfscannen met de handscanner of met de Appie-app op hun mobiele telefoon.

E-commerce

Parijs is de grootste Airbnb stad

Parijs is veruit de grootste stad voor Airbnb met meer dan 40.000 adressen. Dat zijn er 7000 meer dan New York. Londen volgt met 23.000 adressen en Barcelona heeft er 15.000.

E-commerce

Zweedse mobile wallet Seqr live in Nederland

Een half miljoen Zweden gebruikt de mobiele portefeuille Seqr om mee te betalen. Het bedrijf is sinds een paar maanden bezig met zijn Europese uitrol en is nu ook beschikbaar in Nederland.

E-commerce

Modemerk Stradivarius zoekt NL-groei met Zanox

Modemerk Stradivarius, een zusterbedrijf van Zara, sluit aan op performance marketing-netwerk Zanox om te groeien in Nederland.

E-commerce

Waarom bakstenen winkel geliefd blijft

Online winkelen is populair. Maar niet zo populair als shoppen in een winkel van baksteen en glas. En dat blijft voorlopig ook zo, stelt eMarketer naar aanleiding van PwC-onderzoek. Zien, voelen en uitproberen van producten blijft voor 60 procent van de consumenten dé reden om in-store kopen te verkiezen boven digitale aanschaf.

E-commerce

Flinders trekt China binnen

Flinders is een joint venture met Playhead China aangegaan voor het online verkopen van Europese design meubels en accessoires rechtstreeks aan de Chinese consument. De woonwinkel maakt gebruik van een eigen webshop op het cross-border E-commerce platform van Alibaba: Tmall Global.

E-commerce

‘Achteraf betalen blijft groeien’

De Nederlandse consument betaalt graag en steeds vaker niet tijdens het online winkelen maar achteraf. Volgens Afterpay zijn ook de gemiddelde onderwaarden hoger dan bij andere betaalmethodes.

E-commerce

ACM waarschuwt voor webwinkel Combiwebshop

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor webwinkel Combiwebshop uit Woudenberg. ACM zegt een redelijk vermoeden te hebben dat Combiwebshop bestelde producten niet levert en daarmee regels van het consumentenrecht overtreedt.

E-commerce

Kabinet wil drones kans geven, maar nog geen pakketjes op de stoep

Het kabinet wil meer ruimte geven voor het gebruik van drones. Verruiming van de regelgeving voor onbemande luchtvaartuigen moet economische en maatschappelijke kansen bieden voor bedrijven en overheden. Dat schrijven de ministers Opstelten (Veiligheid en Justitie) en Kamp (Economische Zaken) en staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) vandaag in een brief aan de Tweede Kamer. Over bezorgen wordt nog niet gesproken.

E-commerce

Thuiswinkel.org: ‘Online betalen nog steeds te omslachtig’

iDEALs sterke marktpositie zorgt ervoor dat te veel klanten tijdens het afrekenen in webwinkels afhaken. Thuiswinkel.org vindt dat banken en pure players in de financiële hoek beter moeten samenwerken en gestandaardiseerde API’s naar elkaar moeten openen.

E-commerce

PostNL accepteert pakketten nu ook in de avonduren

Webwinkeliers en zakelijke klanten in de regio Breda en Utrecht kunnen hun pakketten voortaan later op de avond bij PostNL aanleveren. Zij kunnen voortaan tot 19 of zelfs tot 21 uur terecht op 34 PostNL retaillocaties.

E-commerce

Webwinkels kunnen later aanleveren bij PostNL

Zakelijke klanten, onder wie webwinkeliers, krijgen een paar uur langer de tijd om hun pakketten aan te leveren bij de retaillocaties van PostNL.

E-commerce

Waarom dropshipping niet voor iedereen werkt

Dropshipping heet het fenomeen waarbij webretailers geen eigen voorraden aanhouden, maar bestellingen doorgeven aan fabrikanten en de groothandel. Dat lijkt aantrekkelijk. Retailers kunnen besparen op personeel en bezorgkosten. De praktijk is echter weerbarstiger.

E-commerce