More stories

KLM en Airbnb gaan strategische samenwerking aan

KLM en Airbnb gaan een langdurige samenwerking aan. Zo worden KLM-klanten in staat gesteld om Airbnb accommodaties direct via de KLM-website te vinden. Ook wordt het actuele Airbnb-aanbod in meer dan 600 wereldwijde bestemmingen opgenomen in KLM’s inspirerende reisgids. Daarnaast worden vanaf volgend jaar alle unieke accommodaties aangeboden op de KLM website.

Travel

Amazon wil wereldwijd op dezelfde dag bezorgen

Amazon wil wereldwijd bestellingen binnen een dag bezorgen. Dat blijkt uit nieuwe personeelsadvertenties. De ‘dagbezorgingen’ gelden ook voor handelaren die van het platform van Amazon gebruik maken.

E-commerce

Uitgever gaat boeken via Twitter verkopen

Uitgeverij Hachette gaat rechtstreeks boeken verkopen vanuit Twitter, zij het voorlopig nog wel als experiment. Boeken van Amanda Palmer en Chris Hadfield zijn verkrijgbaar via ‘in-stream Twitter purchasing’.

E-commerce

Zalando introduceert persoonlijke kledingadviezen

Zalando start een nieuwe activiteit vergelijkbaar met Outfittery of House of Einstein. Dat heeft een woordvoerder van het Duitse bedrijf aan het moderetailblog FashionUnited bevestigd. Volgend jaar wordt ‘curated shopping’, waarbij adviseurs kleding voor klanten selecteren op basis van een profiel, onderdeel van het aanbod.

Customer Experience

DHL ziet toekomst voor zelfrijdend pakketje

Vervoerder DHL wil de last mile in de verre toekomst niet overbruggen met vliegende drones, maar met zelfrijdende voertuigen. Dat staat in een nieuw trendrapport dat het Duitse bedrijf heeft uitgebracht.

E-commerce

Het businessmodel van de toekomst: herdefinieer je bedrijf

Nieuwe technologieën als cloud, mobiel, social en Big Data veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen. Hoe kun je met deze nieuwe regels een eigentijds businessmodel maken waarmee je een flinke deuk in jouw markt kunt slaan?

E-commerce

DHL neemt kluiswanden van De Buren op in netwerk

Na TNT gaat ook DHL Parcel gaat een samenwerking aan met De Buren. Het gaat om pakketkluisjes waar klanten 24 uur per dag en zeven dagen in de week hun pakketten kunnen afhalen of afleveren. Met deze kluiswanden vergroot DHL Parcel naar eigen zeggen de mogelijkheden voor met name online shoppers om zelf te bepalen waar en wanneer men zijn pakket laat afleveren.

E-commerce

Amazon laat kopers afdingen

Amazon is een nieuw programma gestart Make an Offer, waarbij kopers elektronisch kunnen afdingen op de prijzen van 150.000 artikelen.

E-commerce

‘Chinese e-commerce groei brengt juist kansen’

Porter Erisman werkte acht jaar als vice president bij Chinese E-commerce gigant Alibaba. “In 2000 bestond Alibaba uit een handjevol mensen met de droom om China’s eerste globale internetbedrijf neer te zetten. Dat is ze gelukt door vast te houden aan hun kernwaarden”, vertelt Erisman.

E-commerce

Juweliersketen Lucardi lanceert click & collect

Juweliersketen Lucardi wil vijf jaar dertig procent van zijn omzet uit online activiteiten halen. Momenteel zijn de webverkopen goed voor vijftien procent van de totale omzet. Dat vertelt directeur Theo Koomen in het decembernummer van RetailTrends.

E-commerce

Fysieke winkel voor twaalf specialistische webwinkels

The Online Retail Company start volgend voorjaar een nieuw winkelconcept in Hoogezand. Producten van twaalf specialistische webshops op het gebied van wonen, tuinieren en lifestyle krijgen hier een eigen winkeleiland op duizend vierkant meter winkelvloer.

E-commerce

Ruim 1 miljoen contactloze betalingen met ING Betaalpas binnen een maand

In de maand november is een recordaantal van meer dan 1 miljoen contactloze betaaltransacties met ING Betaalpassen gehaald. Dat meldt de bank zelf.

E-commerce

100 miljoen voor boodschappendienst Instacart

De Amerikaanse Instacart heeft 100 miljoen dollar venture capital opgehaald. De waardering van twee miljard ligt vier keer hoger dan een half jaar geleden.

E-commerce

TNT gaat bestellingen afleveren bij De Buren

TNT gaat samenwerken met De Buren, onderdeel van postbezorger Sandd. Binnenkort kunnen klanten van TNT bestellingen afleveren bij de onbemande locaties van De Buren. Vooralsnog gaat het vooral om spoedbestellingen.

E-commerce
Premium

Omzet koeriers steeg met ruim 9 procent in Q3

De omzet van de totale transportsector steeg in het derde kwartaal van 2014 met 2,5 procent ten opzicht van dezelfde periode vorig jaar. Koplopers zijn de koeriers. Die zagen hun omzet in het derde kwartaal met ruim 9 procent toenemen.

E-commerce