More stories

Omzet bol.com: 680 miljoen euro

Bol.com zet dit jaar om voor 680 miljoen euro, de helft van de 1,4 miljard die heel Ahold online doet. Ahold investeert komende drie jaar 60 miljoen extra in de groei bol.com. Omzetdoel in 2017: 1+ miljard.

E-commerce

Dubbelcijferige groei meubelwinkels Home24 en Westwing

De Europees werkende online meubelwinkels Home24 en Westwing bewijzen dat de consument moeiteloos banken, kasten en bedden via internet koopt. […]

E-commerce

Halfjaaromzet HelloFresh: 22 miljoen euro

‘Een bewezen winnaar’, zo ziet eigenaar Rocket Internet HelloFresh, het bedrijf dat abonnementen verkoopt op dozen met gezond eten. De omzet stijgt dit jaar met honderden procenten.

E-commerce

Het spagaat van de prijsvergelijkers

Het nieuwe prijsbeleid bij Kieskeurig.nl leidde recentelijk tot veel ophef onder online retailers. Een incident of loopt de spanning tussen vergelijkers en e-tailers verder op?

E-commerce

McDonalds ziet steeds meer Apple Pay betalingen

Apple Pay is nog maar net uitgerold, en nu al is het betaalsysteem goed voor vijftig procent van de zogenoemde tap-to-pay transacties bij McDonalds.

E-commerce

Vijftien e-commerce trends voor 2015: Go Big, Go Niche, or Go Home!

2015 zal voor webwinkels in het teken staan van mobile commerce (m-commerce), hyper-personalisatie, content marketing en nog twaalf andere trends. Dit artikel is de eerste uit een serie van vijf over trends voor 2015 die van belang zijn voor online marketeers en entrepreneurs.

E-commerce

Amazon vooral als bedreigend gezien

Amazon wordt vaker als bedreigend gezien dan andere internationale intreders en online warenhuizen zoals Alibaba en Zalando. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Shopping2020 in de afgelopen weken door GfK is uitgevoerd onder 337 experts van een groot aantal Nederlandse B2C ondernemende bedrijven. In Shopping2020, een initiatief van Thuiswinkel.org, werken 24 brancheverenigingen samen.

E-commerce

Grootste classifiedsbedrijven starten joint-ventures

De grootste uitbaters van rubrieksadvertentiesites in de wereld sluiten joint-ventures om onontgonnen gebieden te ontwikkelen. Investeerder Naspers trekt de kar.

E-commerce

ING: Webwinkel Jumbo schudt markt niet op

De nieuwe webwinkel van Jumbo zorgt niet voor een doorbraak in de online boodschappenmarkt. Dat voorspelt sectormanager food & retail Dirk Mulder van ING tegen RetailNews. ‘Je hebt een speler nodig die de markt opschudt. Zoals Coolblue deed met de elektronicabranche en bol.com met onlineverkoop van boeken’.

E-commerce

Samsung lanceert eigen iBeaconsysteem

Samsung gaat Apple opnieuw beconcurreren, dit keer komt het bedrijf met een variant op iBeacon onder de noemer Proximity. Met minieme verschillen.

E-commerce

Alibaba keek bij oprichting meteen naar de Benelux

Alibaba lijkt voor velen een ver-van-mijn-bed show, maar niets is minder waar. Het Chinese bedrijf blijkt al bij de oprichting eind jaren negentig naar de Benelux te hebben gekeken.

E-commerce

‘Drie Apple Stores in België’

Apple opent niet minder dan drie Apple Stores in België. Dat schrijft dagblad Le Soir. In de herfst van 2015 wordt een Apple Store geopend in Brussel. Daarna volgen Gent en Antwerpen.

E-commerce

Alibaba en Apple mogelijk samen in betalingen

Apple en Alibaba praten over de introductie van Apple Pay in China. Daartoe zou Apple een samenwerking aangaan met Alipay, de betaaldienst van de Chinese retailer.

E-commerce
Premium

CBS: Webshops groeien 7,6 procent in derde kwartaal

Webwinkels in Nederland noteerden in het derde kwartaal een gezamenlijke groei van 7,6 procent, aldus nieuwe cijfers van het CBS.

E-commerce

Online retailers en de ‘race to the bottom’

De recente verandering in het prijsbeleid van Kieskeurig heeft veel online retailers gedwongen om het platform te ontvluchten, inclusief bedrijven als Coolblue en bol.com. Dat veel van hen vertrekken is geen verrassing. Ze zijn het zat om op prijs te concurreren.

E-commerce