CBS: Groei e-commerce Nederland zwakt af
Nederlandse webwinkels hebben de omzet tot november met 9 procent zien groeien, maar wel minder hard dan in de jaren ervoor.
Nederlandse webwinkels hebben de omzet tot november met 9 procent zien groeien, maar wel minder hard dan in de jaren ervoor.
Rabobank zou stoppen met de mobiele betaalsystemen Minitix en MyOrder Cashless en overstappen naar gewone bankpassen met NFC-chip.
Shazam, de app die liedjes herkent van de radio, lanceert samen met het Texaanse Mood Media het marketingconcept Shazam-in-Store. Noem het een audioversie van iBeacons: winkelbezoekers krijgen aan de hand van audiowatermerken gerichte advertenties te zien.
November en december zijn bij uitstek de maanden dat online winkels veel krijgen te verduren. Zo hebben we Black Friday en Cyber Monday achter de rug en komt de volgende piek er aan. Woensdag 10 december zal in Nederland de drukste online shopdag van het jaar zijn. Hoe kun je je als webwinkel voorbereiden op drukke dagen? Vijf tips voor webshopeigenaars voor het opvangen van online pieken rond de feestdagen.
Nic. Oud lanceert een zogenoemd return to refund plug-in die het retourproces voor webwinkeliers sneller maakt. Retouren worden automatisch verwerkt en terugbetaald in het e-commerceplatform Magento. Het handmatig crediteren behoort hiermee voor webwinkels aangesloten bij Nic. Oud tot de verleden tijd.
De officiële bol.com app is nu ook voor Android gelanceerd. Met de app hebben klanten gemakkelijk toegang tot hun bestellingen, facturen en ebooks.
Bijna 60 procent van de Nederlandse online retailers verwacht een toename van hun online omzet in de feestdagenperiode in vergelijking tot vorig jaar. De weekomzet in de vijf weken voor Sinterklaas met 27 procent toegenomen ten opzichte van de gemiddelde weekomzet. De verkoop van Sinterklaascadeaus en artikelen zal daarmee goed zijn voor een kleine 170 miljoen aan extra online omzet.
Postbedrijf Sandd wil zijn netwerk van vijftig onbemande afhaallocaties in Nederland uitbreiden. Het streven is een netwerk van honderden locaties, zegt directeur Haico Meijerink tegen het FD.
Nieuwssite The Next Web (TNW), tevens organisator van een aantal internationale evenementen, boort een nieuwe inkomstenbron aan. Het bedrijf van Boris Veldhuijzen van Zanten heeft TNW Deals opgezet, een webwinkel waar apps, gadgets en drones te koop worden aangeboden.
Online en offline retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel dat ze zichzelf in de voet schieten. Een nieuw sectorrapport Retail van ABN AMRO spreekt over een ‘race to the bottom’.
Half november was het zover: Amazon.nl is gelanceerd. Weliswaar alleen nog met e-books, maar de grote schrik van de gemiddelde retailer is nu echt officieel in Nederland. De markt reageerde echter laconiek. Daniel Ropers, CEO van BOL.com, gaf in een interview aan de NOS aan dat Nederland al een volwassen e-commerce bedrijfstak heeft, met scherpe prijzen en goede service. Dus een laatkomer op het feestje zou de sfeer niet al te zeer meer kunnen beïnvloeden. Is dat wel zo?
Braintree en PayPal lanceren de betaaloplossing One Touch in Nederland. De klant kan de betaling voldoen met een enkele aanraking en de gebruiker hoeft niet langer gegevens van debit- of creditcard in te vullen op een klein scherm.
Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.
MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn willen voor eind 2015 online orders binnen drie uur kunnen afleveren in heel Duitsland.
The Kase uit Frankrijk is een startup dat in rap tempo winkels over de hele wereld opzet, ondersteund met een sterke omnichannel strategie. “Onze oprichters zijn echte e-commerce mensen. We hadden snel door dat multichannel belangrijk is: de meeste handel gebeurt nog steeds offline”, vertelt Katja Felke van The Kase.