More stories

‘Explosieve groei temperatuur distributie webshops’

Leen Menken Foodservice Logistics meldt een explosieve groei in haar multi-temperatuur distributie voor webwinkels. Aan het einde van dit jaar verwacht zij wekelijks een half procent van de Nederlandse huishoudens te leveren.

E-commerce

Investeringen bol.com drukken resultaat Ahold

Bol.com investeert dermate veel in mensen en vernieuwende technologie dat het de winstmarge van Ahold Nederland drukt.

E-commerce

Nederlandse Bitcoin ondernemer krijgt chipimplantaten

De Nederlander Martijn Wismeijer, eigenaar van Mr. Bitcoin, een fabrikant van bitcoinautomaten, heeft twee NFC-chips laten implanteren waarmee hij contactloos wil betalen. Uiteraard met bitcoins.

E-commerce

Marktplaats Amazon groeit harder dan die van eBay

De marktplaats van Amazon groeit harder dan die van eBay, en wel met 41,7 procent. Dat blijkt uit gegevens van ChannelAdvisor. Het gaat specifiek om het onderdeel Fulfillment by Amazon, waarbij Amazon ook de bezorging voor zijn rekening neemt.

E-commerce

Amazon vooral een probleem voor fysieke winkels

Jeff Bezos laat er geen twijfel over bestaan, Amazon.com moet de grootste retailer ter wereld worden. Door een welhaast maniakale focus op klanten wil ze in iedere markt marktleider zijn. Leveranciers moeten diep gaan om via Amazon te mogen leveren, personeel moet hard en lang werken voor een relatief laag salaris. Alles gericht op lage kosten, lage prijzen en tevreden klanten. Zal het Amazon ook in Nederland lukken? Met de Kindle en een Nederlandse boekensite is de eerste babystap gezet.

E-commerce

Consument kan bij Valeda elektronica op rekening kopen

Online warenhuis Valeda.nl stelt zijn volledige assortiment van 40.000 artikelen open voor achteraf betalen door particulieren. Directeur Gerard Osinga zegt dat hij een van de eerste winkels is met een dergelijke betaalmethode.

E-commerce

De Bijenkorf breidt click & collect uit naar de zondag

Warenhuis De Bijenkorf breidt zijn click & collect dienst uit naar de zondag. Consumenten kunnen vanaf 16 november hun bestelling afhalen in de Bijenkorf-winkels.

E-commerce

Optimalisatie, het echte Zalando-effect

Het succes van Zalando is volgens velen toe te schrijven aan het agressieve marketingbeleid. Wie echter verder kijkt, ziet dat de optimalisatiestrategie van het bedrijf de ware motor is.

Conversie

SEOshop introduceert Payments, lage betaaltarieven

Met de introductie van Payments denkt e-commerceplatform SEOshop een game changer in de markt te zetten. “Kleine en middelgrote webwinkels kunnen op prijs gaan concurreren met de allergrootste”, zegt financieel directeur Max Verduyn.

E-commerce

Consument wil consistente shopervaring (infographic)

Consumenten verwachten de komende feestdagen een consistente ervaring via alle kanalen en op alle apparaten die worden ondersteund. Dat blijkt uit onderzoek van Global Customer Experience Management.

Customer Experience

De geheimen van de call to action button

Hoe verhoog je de interesse voor jouw nieuwsbrief? Hoe zorg je dat de ontvanger daadwerkelijk doorklikt? Ik zet een aantal ‘psychologische succesfactoren’ op een rij. In dit eerste artikel focus ik op de ‘Call to Action button’.

Conversie

Otto Groep levert fors in

Online retailer Otto Group, ook bekend van BonPrix en Shopping24, verwacht dat de winst voor het huidige boekjaar zal halveren. Dat schrijft althans zakenblad Bilanz.

E-commerce

Jumbo Supermarkten opent webwinkel op Jumbo.com

Jumbo gaat vanaf vandaag de strijd aan met Albert Heijn met de opening van zijn online supermarkt. Voor het einde van het jaar heeft de keten tientallen pick up points verspreid over Nederland, ook op plekken waar geen fysieke Jumbo’s zijn.

E-commerce

Amazon van start in Nederland

Amazon zet een eerste babystapje op de Nederlandse markt met de opening van Amazon.nl en de introductie van zijn Kindle e-readers hier.

E-commerce

Alibaba Singles Days: 8 miljard dollar gepasseerd (update)

Zoals verwacht heeft Alibaba vandaag met koopjesdag Singles Day in China meer dan 8 miljard dollar omzet gedraaid. Het eindbedrag kwam uit op 9,3 miljard.

E-commerce