Home24 ontwikkelt eigen reeks meubelmerken
De online meubelwinkel Home24 van bedrijvenbouwer Rocket Internet werkt aan een reeks eigen meubelmerken. Die zullen naast het aanbod van gevestigde merken worden verkocht.
De online meubelwinkel Home24 van bedrijvenbouwer Rocket Internet werkt aan een reeks eigen meubelmerken. Die zullen naast het aanbod van gevestigde merken worden verkocht.
Webwinkel 123inkt.nl heeft voor de rechter een octrooigeschil van Samsung gewonnen waardoor het tonercassettes van zijn huismerk mag blijven verkopen.
Webwinkels kunnen op 10 december de allerdrukste dag van het jaar verwachten. Op die dag zullen ze volgens Adobe gezamenlijk voor 94 miljoen euro omzetten. Dan zal ook blijken wie goed is voorbereid op de mobiele transitie die de consument doorloopt.
Woonwebwinkel Flinders heeft een app voor de iPad ontwikkeld waarmee de retailer de mobiele ervaring drastisch wil verbeteren. Meer dan 30 procent van het verkeer van Flinders komt binnen via een tablet. Aangezien de conversie op dit medium ver achterblijft bij de desktop, was een radicaal betere gebruikerservaring noodzakelijk.
Starbucks wil volgend jaar een eigen click & collect-dienst lanceren, genaamd Mobile Order & Pay. Die moet uiteindelijk in heel de VS worden aangeboden.
Jumbo-ondernemers hebben unaniem ingestemd met de online plannen van de retailketen. Dat meldt Levensmiddelkrant. Donderdagmiddag bij een bijeenkomst van de ondernemersvereniging in Veghel gaven alle leden hun fiat aan de internetstrategie.
Alibaba is geen bedreiging voor de westerse wereld. “Gebruik het om verder te komen”, adviseerde Porter Erisman vandaag op Emerce eDay. De Amerikaan werkte tot 2008 voor het Chinese e-commerce bedrijf, dat ruim tien jaar later dan gepland naar de beurs ging.
PayPal is in Amerika met ‘Pay after Delivery’ begonnen, een betaaloptie waarmee consumenten tot twee weken na een aankoop kunnen afrekenen.
Een bont gezelschap van e-retailers uit heel Europa kwam gisteren bijeen in het DoubleTree Hotel in Amsterdam om te praten […]
Winkeliers die ook online producten verkopen ondervinden ongelijke concurrentie van webwinkels van buiten de Europese Unie. Dat onstateert Detailhandel Nederland in het donderdag verschenen rapport Web & Winkel.
‘Nabijheid’ tot de klant is belangrijk voor de Engelse schoenenwinkel Schuh. Bewust kiest het bedrijf niet voor beacons, maar voor meer zachtere factoren. En met effect.
Ja, we zijn druk aan het bouwen voor Emerce eDay, morgen in Kromhouthal (De Overkant) in Amsterdam, met sessies van Alibaba, Pixar, Dolby, Campfire en vele anderen.
Zuid- en West-Nederland zijn resp. op de vierde en vijfde plaats geëindigd in een onderzoek van het Vlaams Instituut voor de Logistiek en PwC naar ideale locaties voor e-fulfillment in Europa.
Bijna een kwart van de Europeanen koopt wel eens bij een webwinkel in een ander land. Dit betrekkelijk lage getal biedt vooral kansen voor online ondernemers in kleinere landen, aangezien EU-consumenten uit grote landen graag in hun thuisland shoppen.
Taxicentrale Amsterdam (TCA) gaat de concurrentie aan met Uber met de introductie van de nieuwe app eCab. eCab is een samenwerking tussen de marktleidende taxicentrales in Europa. De app is op dit moment al live in Parijs en Brussel.