Bol past prijzencommunicatie aan na kritiek
Bol.com past zijn prijscommunicatie aan na kritiek van de Consumentenbond op zogenoemde nepprijzen. Dat heeft directeur Daniel Ropers laten weten tegenover RTL Nieuws.
Bol.com past zijn prijscommunicatie aan na kritiek van de Consumentenbond op zogenoemde nepprijzen. Dat heeft directeur Daniel Ropers laten weten tegenover RTL Nieuws.
Een nieuwe startup Thanx zet creditcards om in klantenkaarten. Consumenten hoeven in dat geval geen aparte kaarten meer mee te nemen.
Amazon.com staat in Amerika op het punt een nieuwe, specialistische zoekmachine te lanceren. Reizigers kunnen op Amazon Travel hotelkamers boeken bij hotels en resorst die geen onderdeel van een keten zijn.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft in september een bestuurlijke boete van 300.000 euro opgelegd aan Beautiful Day. Het bedrijf bood flitskredieten aan zonder vergunning, zo meldde de toezichthouder donderdag.
De onlineverkopen van kantoorretailer Staples zijn met 9 procent gestegen in het derde kwartaal van 2014, maar de omzet daalde met 2,5 procent naar 5,96 miljard dollar. Daarom worden nog dit jaar 170 locaties gesloten.
De Chinese e-commerce reus Alibaba wil nu echt de wereld veroveren. Topman Jack Ma heeft tijdens een ontmoeting met de Chinese premier Li Keqiang en zakenlieden gezegd dat er een internationale versie komt van Taobao.
Toezichthouder ACM grijpt nog niet in bij online speelgoedwinkels die zich schuldig maken aan nepaanbiedingen. In de aanloop van Sinterklaas worden fikse kortingen gesuggereerd op prijzen die volgens de Consumentenbond nooit gerekend zijn.
Na een besloten proef van een maand gaat iZettle vandaag van start in Nederland. Ambulante ondernemers krijgen hiermee een goedkope, draagbare pin-terminal. De afhandeling van de transactie gaat via de smartphone.
ComScore verwacht een forse groei van de online verkopen tijdens de feestdagen in de VS. Mobiel gebruik gaat 25 procent groeien, maar aankopen via de pc nemen ook altijd nog met 14 procent toe.
PayPal laat er geen gras over groeien. Het wil Apple voor zijn met een betaalapp voor de slimme horloge van Kicktarter project Pebble.
De Europees werkende online techniekwinkel Conrad opent een discussieforum waar klanten technische vragen, tips en how-to’s met elkaar kunnen delen.
Het Amerikaanse warenhuis Sears heeft een nieuwe manier gevonden om klanten toch naar de winkel te lokken. Zij kunnen online kleding reserveren, maar mogen die in de winkel eerst uitproberen.
De Winter Logistics heeft een app laten ontwikkelen waarmee de klanten via hun smartphone een order kunnen doorgeven. De gratis app is zowel beschikbaar voor iPhones als toestellen die op Android werken.
Consumenten maken vooral gebruik van prijsvergelijkers en de sites van de energiebedrijven zelf als ze zich oriënteren op alle aanbiedingen. Overstappen doen ze echter vooral via het energiebedrijf zelf, terwijl consumenten via de prijsvergelijkingssite goedkoper uit kunnen zijn. Dat blijkt uit het Trendrapport over de energiemarkt van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.