More stories

Emerce eDay: praktische info

Ja, we zijn druk aan het bouwen voor Emerce eDay, morgen in Kromhouthal (De Overkant) in Amsterdam, met sessies van Alibaba, Pixar, Dolby, Campfire en vele anderen.

E-commerce

Zuid- en West-Nederland favoriet in logistiek onderzoek

Zuid- en West-Nederland zijn resp. op de vierde en vijfde plaats geëindigd in een onderzoek van het Vlaams Instituut voor de Logistiek en PwC naar ideale locaties voor e-fulfillment in Europa.

E-commerce

Forrester: Kwart Europeanen koopt over de grens

Bijna een kwart van de Europeanen koopt wel eens bij een webwinkel in een ander land. Dit betrekkelijk lage getal biedt vooral kansen voor online ondernemers in kleinere landen, aangezien EU-consumenten uit grote landen graag in hun thuisland shoppen.

E-commerce

Taxicentrale Amsterdam gaat concurrentie aan met Uber

Taxicentrale Amsterdam (TCA) gaat de concurrentie aan met Uber met de introductie van de nieuwe app eCab. eCab is een samenwerking tussen de marktleidende taxicentrales in Europa. De app is op dit moment al live in Parijs en Brussel.

E-commerce

Koers TripAdvisor omlaag na tegenvallende winstcijfers

De omzet van de Amerikaanse online reissite TripAdvisor over het derde kwartaal viel hoger uit dan verwacht, zo’n 348 miljoen dollar, maar de winst van 54 miljoen dollar viel tegen door hogere verkoop- en marketingkosten. De koers moest nabeurs 15 procent inleveren.

E-commerce

Goede cijfers moeder Booking.com, koers omlaag

Het moederbedrijf van Booking.com, Priceline, rapporteert dubbele groeicijfers over het derde kwartaal, maar stelt beleggers toch teleur. Het iets minder solide sentiment rondom Europa doet de koers kort na opening bijna tien procent dalen.

Retail

Winstval bij Alibaba, maar omzet stijgt

De winst van e-commercegigant Alibaba is ten opzichte van vorig jaar 39 procent gedaald naar 494 miljoen dollar, voornamelijk als gevolg van aandelencompensaties. De omzet ging echter met 54 procent omhoog, naar 2,74 miljard dollar door verder stijgende online verkopen.

E-commerce

Nieuwe directeur voor Holland at Home

Patrick van der Borden wordt algemeen directeur van online supermarkt Holland at Home. Deze verkoopt typisch Nederlandse producten aan buitenlanders.

E-commerce

Rotterdam krijgt online boodschappendienst

Sinds maandag bezorgt in Rotterdam Ubermart boodschappen van willekeurige supermarkten aan de deur. Binnen twee uur zelfs. De startup wil concurreren met Albert Heijn, die niet op dezelfde dag levert.

E-commerce

Pakketbezorging bpost in de lift

Net als PostNL heeft bpost het volume van bezorgde pakketjes flink zien toenemen, met 10,3 procent in het derde kwartaal, als gevolg van sterk groeiende e-commerce. In de eerste jaarhelft bedroeg de groei 5,2 procent.

E-commerce

Online wasdienst Zipjet gestart in Londen

Incubator Rocket Internet is een online wasdienst gestart in Londen. Via de Zipjet apps voor Android en iOS wordt de vuile was opgehaald en binnen vierentwintig uur schoon terugbezorgd.

E-commerce

Omzet webwinkels op bol.com: 100 miljoen euro

Webwinkels die hun aanbod ook op bol.com aanbieden, hebben daar afgelopen jaar voor honderd miljoen euro extra omzet gerealiseerd. “Voor heel 2014 zou hun gezamenlijke omzet goed zijn voor een plaats in de Twinkle 10”, aldus directeur Daniel Ropers.

E-commerce

Onderzoek: doorbraak afhaalpunten in de checkout

Afleveren op het thuisadres is in e-logistics nog steeds het meest populair. Maar de mogelijkheid de bestelde order af te kunnen halen bij een afhaalpunt van de retailer of bij een landelijk afhaalpunt scoort in consumentenonderzoeken best hoog. Helaas kun je niet afhalen als de afhaaloptie niet in de checkout zit. Het onderzoek Global Webshop Logistics 2014 blijkt dat nationaal en internationaal gezien, ook in webshop-checkout’s, er nu echt een doorbraak is.

Conversie

Britse chef TNT Express ontslagen

De Britse chef van pakketbezorger TNT Express is ontslagen. Alistair Cochrane heeft vrijdag zijn ontslag zelf aangekondigd in een memo aan zijn personeel.

E-commerce

PostNL profiteert van sterke e-commerce markt

PostNL ziet steeds meer omzet komen uit pakketbezorging. Als gevolg van de sterke e-commerce markt, steeg het volume in het derde kwartaal met 8,1 procent.

E-commerce