More stories

Coolblue introduceert gratis bezorging op zondagmiddag

Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.

E-commerce

Uber start in Amsterdam proef met meerijden

Uber is vandaag een proef met meerijden gestart in Amsterdam.. Via de nieuwe dienst uberPOP kunnen Amsterdammers een voordelige rit boeken bij een particuliere autobezitter. Ritten met uberPOP zijn volgens het bedrijf 50 procent goedkoper dan gewone taxi’s.

E-commerce

Facebook stopt met Facebook Gifts

Facebook zet een punt achter Facebook Gifts, waarmee vrienden elkaar cadeaus konden sturen. De dienst was nog geen twee jaar oud en zeker honderd retailpartners deden mee.

Conversie

Lagere winst UPS door investeringen

E-commerce droeg bij aan de forse groei van de Amerikaanse koeriersdienst UPS. De omzet ging van 13,51 miljard dollar naar 14,27 miljard, maar de winst kwam wel fors lager uit, die ging van ruim 1 miljard naar 454 miljoen.

E-commerce

Amazon wil dat verkopers elkaar gaan helpen

Amazon overweegt een zogenoemd peer-to-peer systeem voor zijn verkopers om te voorkomen dat artikelen niet geleverd kunnen worden. Bedrijven sturen de order dan door naar een concurrent.

E-commerce

3,2 miljoen dollar voor Chinese online wasserij

De Chinese internetgigant Tencent steekt 3,2 miljoen dollar in de online wasserij Edaixi, die via een app zo’n duizend orders per dag verwerkt. De vuile was wordt via een app opgehaald en de schone gebracht.

E-commerce

Studenten bouwen onbemand vliegtuigje voor pakkettransport

Masterstudenten van KU Leuven hebben een eigen onbemand vliegtuigje ontwikkeld voor het transport van pakjes of documenten. De VertiKUL kan een pakketje oppikken en dit 30 kilometer verder afleveren.

E-commerce

De vijf elementen van een converterende kop

Een toename van websiteverkeer staat hoog aan het prioriteitenlijstje van het team van marketeers. Zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, social media en advertenties: ze dragen bij aan naamsbekendheid en het aantal online bezoekers. Zonder de juiste en converterende headlines blijft het verspilde energie.

Conversie

Zalando opent shop-in-shops

Twee kledingfabrikanten krijgen hun eigen pui op de internationale Zalandosites. De winkels, zogeheten brandshops, van Topshop en Topman bevatten iedere twee weken nieuw assortiment.

E-commerce

Noorwegen wil contant geld afschaffen

Noorwegen wil in 2020 geen contant geld meer in omloop hebben. Volgens onderzoek wordt nog maar vijf procent van de transacties met contant geld afgehandeld.

E-commerce

Airbnb stapt in zakelijke reismarkt

Kamerverhuurbedrijf Airbnb opent de aanval op de zakelijke markt en daarmee ook op de vele zakelijke hotels. Maandag werd de dienst Business Travel gelanceerd voor ondernemingen die met enige regelmaat zakenreizen regelen voor hun werknemers.

E-commerce

Omnichannel stuurt markt voor Warehouse Management Systems

De markt voor Warehouse Management Systems, software voor distributiecentra, lijkt meer en meer te worden bepaald door omnichannel. Dat constateert de ARC Advisory Group in een nieuwe studie.

E-commerce

Albert Heijn opent tien nieuwe ophaalpunten

Albert Heijn voegt tien nieuwe ophaalpunten toe aan zijn netwerk. Nederland telt inmiddels zestien van deze ophaalpunten: zowel naast en in Albert Heijn-winkels als volledig los daarvan.

E-commerce

TNT Express gaat luchtvloot uitbreiden

TNT Express gaat zijn luchtvloot uitbreiden. Dat maakte het koeriersbedrijf zojuist bekend tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers. Het gaat om de versterking van de vloot in Europa.

E-commerce

‘Achteraf betalen webwinkels groeit hard’

Een klein jaar geleden ging Capayable van start. Vandaag verwerkt het rond de vijfduizend achterafbetalingen voor webwinkels. “We leggen nu verbindingen met de grote knooppunten, zoals PSP’s en winkelplatformen”, aldus Oprichter Patrick van de Graaf.

E-commerce