More stories

Sanoma neemt belang in Scoupy

De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Scoupy, een mobiele app voor kortingsbonnen.

E-commerce

MediaMarkt stapt in re-commerce

Het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn neemt een minderheidsbelang in Flip4new. De bedrijven gaan geld verdienen aan afgedankte elektronica.

E-commerce

Eerste online investering elektronicaketen EP

Elektronicaketen ElectronicPartner (EP) doet zijn eerste investering in een internetbedrijf. Het gaat om een van Duitslands grootste webwinkels met elektronica.

E-commerce

Online retailkanaal groeit 41 procent

Het online verkoopkanaal voor consumenten is afgelopen jaar met 41 procent in omvang gegroeid. De vraaggroei bleef daarbij achter, maar volgt die ontwikkeling in de loop van de tijd.

E-commerce

Otto investeert in supersnelle internetkoerier

De investeringstak van e-commercebedrijf Otto neemt een belang in het Engelse Shuttl. De internetkoerier claimt een van ’s werelds snelste distributeurs te zijn. Het polste Usain Bolt of hij een bijbaantje zocht in ruil voor aandelen.

E-commerce

De effecten van e-commerce op de supply chain

De consument is inmiddels gewend aan online kopen en barrières als de veiligheid van betalen zijn geslecht. Wat is de impact van e-commerce op de supply chain?

E-commerce

De nieuwe doelgroep van Amazon… mediabureaus?

Amazon wordt ook een reclamebedrijf, gaat de paginaruimte intensiever exploiteren en zoekt daarom actief nauwe betrekkingen met mediabureaus.

E-commerce

Amazon.de met afstand de grootste webshop

Amazon is in Duitsland inmiddels het allergrootste e-commercebedrijf en groeit sneller dan de concurrentie. Ook hier blijkt, dat een paar hele grote bedrijven het merendeel van de e-commercemarkt in handen hebben.

E-commerce

Ahold groots in m-commerce: ‘supermarkt op abri’

Aholddochter Peapod opent in Amerika honderd virtuele supermarkten. Op abri’s in het openbaar vervoer toont de grootgrutter assortiment dat forenzen met hun mobiel kunnen bestellen en laten bezorgen.

E-commerce

Adidas test shoppen via interactieve winkelruit

Merken en retailketens onderzoeken hoe ze billboards, abri’s en winkelruiten kunnen omvormen tot interactieve winkelpuien. Adidas is de volgende die zijn tenen in het water steekt.

E-commerce

Otto opent online meubelzaak

Meubels kopen op internet is nog ongebruikelijk, maar Otto Group laat zich daardoor niet weerhouden een grote webwinkel te openen.

E-commerce

‘Wehkamp profiteert van komst Amazon’

Volgens Ad Scheepbouwer, oud-KPN topman en mede-eigenaar van Wehkamp, zal de komst van Amazon naar Nederland Wehkamp meer omzet opleveren. “Door de reuring die ze maken, treedt er marktverruiming op, daar profiteren we van.”

E-commerce

Geen iPhone, maar even sexy: Nest 2

De lerende thermostaat Nest heeft een opvolger gekregen: Nest 2. Geestelijk vader is niemand minder dan Tony Fadell, die bij Apple de iPod introduceerde.

Conversie

EBay lid van loyaltyprogramma Nectar

EBay is lid geworden van Engelands grootste loyaltyprogramma Nectar. Voor iedere pond die consumenten online besteden krijgen ze een spaarpunt.

Conversie

Coolblue bezorgt op de dag van bestelling

De bijna honderd webwinkels van Coolblue krijgen een nieuwe bezorgoptie. Klanten die vandaag iets bestellen, kunnen nog voor ze naar bed gaan hun aankoop al uitpakken.

E-commerce