More stories

PostNL-pakketpunten willen met alle vervoerders zaken doen

Winkeliers met een PostNL-pakketpunt in hun zaak willen met andere bezorgdiensten kunnen samenwerken. Dat heeft de Vereniging van Postale- en Bancaire retailers (VVP) laten weten.

E-commerce

Storing ING Bank houdt nu al uren aan (update)

ING Bank heeft nog altijd niet de oorzaak ontdekt van de langdurige storing. Internetbankieren, iDEAL-betalingen en het gebruik van de mobiele app zijn voor de meeste klanten niet mogelijk.

E-commerce

‘Mobiele coupon breekt door’

Mobiele coupons gaan een gouden tijd tegemoet. Dat voorspelt Juniper in een nieuwe studie. Op dit moment gebruiken wereldwijd al 560 miljoen mensen mobiele coupons.

Conversie

Levi’s combineert e-commerce en storytelling in video

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s is een nieuwe campagne gestart onder de noemer Levi’s Project, die sociale media, storytelling en e-commerce combineert in een interactieve video. De campagne wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.

Conversie

Wordt Amazon een PostNL?

Amazon opent naast distributiecentra in hoog tempo sorteercentra in de VS: daar liggen geen boeken of cd’s in rekken, maar worden reeds verpakte producten door machines of mensenhanden op de loop gelegd en aan postkantoren aangeboden. Wordt Amazon stiekem een PostNL?

E-commerce

Uber en rivaal Lyft met elkaar op de vuist

Chauffeursdiensten Lyft en Uber zitten elkaar met vergelijkbare diensten behoorlijk dwars. Lyft beschuldigt Uber-chauffeurs ervan dat ze Lyft ritten boeken en die vervolgens annuleren. Dat zou sinds oktober al 5560 keer zijn gebeurd.

E-commerce

Goede cijfers voor Priceline, sombere vooruitzichten

Priceline Group, het moederbedrijf van het Amsterdamse Booking.com en ticketvergelijker Kayak, realiseerde in het tweede kwartaal van 2014 een omzet van 2,1 miljard, fors meer dan de 1,7 miljard van vorig jaar. Over een half jaar gemeten werd een kwart meer omzet geboekt. Amerikaanse beleggers gaven het bedrijf echter vandaag een zware onvoldoende door sombere verwachtingen voor het derde kwartaal.

E-commerce

Belgische Torfs opent Nederlandse webwinkel

De Belgische schoenenverkoper Torfs heeft een Nederlandse webwinkel gelanceerd, hoewel er geen fysieke winkels in Nederland zijn. De Belgische webshop werd pas in 2012 geopend, maar is nu de ‘best lopende winkel’ van Torfs.

E-commerce

‘Mobiele kassasystemen niet veilig’

Veel mobiele kassasystemen zijn niet veilig. Die conclusie trekt MWR InfoSecurity na de bestudering van de zes populairste apparaten op de markt die de EMV-standaard ondersteunen.

E-commerce

Uber Duitsland wil uitbreiden ondanks weerstand

Chaffeursbedrijf Uber wil ondanks tegenwerking groeien in Duitsland. Steden als Düsseldorf, Keulen en Stuttgart volgen na Berlijn, Hamburg, München en Frankfurt, zo laat de Duitse Uberchef aan het Handelsblatt weten.

E-commerce

‘B2B online groeit harder dan B2C’

B2B e-commerce groeit harder dan B2C. Dat stelt Epsilon in zijn 2014 Multichannel Trend Report. Online B2B groeide tussen 2011 en 2013 met 8 procent, en vormt twee derde van alle online verkopen (64 procent).

B2B Digital

‘Amazon heeft conflict met Disney’

Amazon lijkt eenzelfde soort conflict met Disney te hebben als met uitgeverij Hachette over marges op artikelen. Dat meldt Cnet. Het bedrijf heeft als straf het aantal voorbestellingen van videofilms als Muppets Most Wanted, Captain America: The Winter Soldier en Million Dollar Arm beperkt.

E-commerce

Amazon vraagt Duitse uitgevers om boeken naar Polen en Tsjechië te sturen

Amazon heeft Duitse uitgevers gevraagd om hun boeken op eigen kosten naar logistieke centra in Polen en Tsjechië te sturen. Op deze wijze wil de online retailer eventuele stakingen van Duitse vakbonden omzeilen.

E-commerce

App Drogisterij.net krijgt barcodescanner

Papieren boodschappenlijstjes worden verleden tijd, zo lijkt. Appie deed het al en nu biedt ook Drogisterij.net een barcodescanner in zijn app. Handig om even snel gezondheids- verzorgingsartikelen in het boodschappenlijstje te zetten.

E-commerce

HelloFresh komt met tv-commercials

De bezorger van verse maaltijdboxen HelloFresh gaat landelijk op tv adverteren. Daarvoor gaat het samenwerken met Helder Marketing Services.

Communicatie