Prijs YouTube Premium +17 procent
YouTube schroeft de prijs van zijn Premium-product met twee euro op tot veertien euro per maand. Gezinnen betalen vanaf november 26 euro per maand (+44%), waarmee het de duurste streamingsdienst zou zijn.
YouTube schroeft de prijs van zijn Premium-product met twee euro op tot veertien euro per maand. Gezinnen betalen vanaf november 26 euro per maand (+44%), waarmee het de duurste streamingsdienst zou zijn.
Het ooit enorm verslavende Flappy Bird keert na ruim tien jaar terug. Een jaar na het uitbrengen van de oorspronkelijke game, waarbij je met een vogel tussen groene buizen moet vliegen, haalde de ontwikkelaar de app offline. Nu neemt hij nadrukkelijk afstand van de nieuwe versie.
Bijna een kwart van de gezinnen met kinderen in Nederland heeft een abonnement op vier of meer streaming videodiensten, zo blijkt uit het Video Behaviour of Dutch Consumers-onderzoek van Telecompaper. Tegelijkertijd zeggen deze gezinnen het vaakst dat ze hun traditionele tv-abonnement willen opzeggen, wat de toenemende voorkeur voor streaming boven lineaire tv onderstreept.
De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.
De Europese consumentenorganisatie Euroconsumers, waar het Belgische Testaankoop deel van uitmaakt, is een groepsvordering tegen Apple gestart. Apple heeft volgens de klacht jarenlang zijn macht misbruikt, waardoor een half miljoen consumenten te veel betaalden voor hun abonnement op een muziekstreamingdienst.
Met de vernieuwing van zijn app en de lancering van de volgende generatie AR-bril legt Snap de basis voor groei, in omzet en technische mogelijkheden.
Het nieuwe kabinet heeft weinig opbeurend nieuws voor online gokbedrijven. Volgend jaar gaat de kansspelbelasting omhoog van 30,5 procent nu naar 37,8 procent. Directeur Petra de Ruiter van Holland Casino zegt dat het bedrijf genoodzaakt zal zijn tot agressieve campagnes om gokkers te werven en alsnog winst te maken.
Mannen kijken meer lineaire tv, vanwege de sportuitzendingen die daar zijn, dan vrouwen. Naarmate meer sportrechten naar connecties tv verschuiven, verdwijnt dat verschil.
Sinds begin dit jaar werkt audiofabrikant JBL samen met Roblox. In de virtuele omgeving JBL land kunnen spelers zichzelf uitdrukken door middel van muziek. Je hoort er meer over van Antonina Felonenko van JBL op DAY.
De opmars van streamingdiensten zorgt ervoor dat het aantal mensen met tv-abonnementen ieder jaar een stukje verder daalt. Uit onderzoek van prijsvergelijker Pricewise in samenwerking met Panel Wizard blijkt dat 79 procent van de jongeren onder de 30 jaar meer televisiekijken via streamingdiensten dan via de vaste kanalen op televisie.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft één van haar vergunninghouders een last onder dwangsom opgelegd voor het onvolledig aanleveren van opgevraagde informatie. Bij kansspelaanbieders met een vergunning voor de Nederlandse markt moet de betrouwbaarheid buiten twijfel staan en zij moeten daarvoor informatie bij de toezichthouder aanleveren.
Microsoft ontslaat wederom 650 werknemers van de gamedivisie. Begin dit jaar verloren ook al ongeveer evenveel medewerkers hun baan.
De Consumentenbond heeft samen met 22 andere Europese consumentenorganisaties een klacht ingediend tegen bekende gameontwikkelaars. Het gaat om makers van bekende games als EA Sports FC 24 (voorheen Fifa), Minecraft en Clash of Clans. Volgens de consumentenorganisaties manipuleren de ontwikkelaars spelers, waardoor die onnodig veel geld uitgeven binnen spellen.
Roblox zal betaalde videogames op zijn platform uitrollen en ontwikkelaars in staat stellen fysieke merchandise te verkopen via hun games. Zeker 70 procent van de inkomsten kunnen ontwikkelaars zelf houden.
Een nieuw Nederlands bureau wil zich vastbijten in een niche van de reclamesector en die zich toe-eigenen. LevelUP Digital, van onder meer Erik Dubbeldeman, gaat games op de kaart zetten als bestemming met massa’s bereik.