More stories

Nederland krijgt online business talkshow: ‘De Boardroom’

Vandaag lanceren Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn de eerste aflevering van de online business talkshow ‘De Boardroom’. Maandelijks bespreken zij op Spotify, Apple Podcasts en YouTube actuele ontwikkelingen in de online industrie.

Media

Martin Jessurun gaat muziekplatform Qisum Benelux leiden

Martin Jessurun neemt per 1 november 2024 de rol van Managing Director van muziekplatform Qisum Benelux op zich. Jessurun is sinds 1 februari 2024 bij Qisum werkzaam.

Entertainment

Take-Two Interactive verkoopt zijn indiegamelabel Private Division

Take-Two Interactive verkoopt zijn indiegamelabel Private Division, dat titels uitgeeft als The Outer Worlds en OlliOlli World, na eerdere geruchten dat het bedrijf het grootste deel van het personeel van de Private Division heeft ontslagen.

Entertainment

Weer 25.000 breedbandklanten vertrokken bij VodafoneZiggo

Ziggo blijft maar breedbandklanten verliezen. Volgens cijfers van moederbedrijf Liberty Global waren dat er 25.000 in het derde kwartaal, maar in de zakelijke markt kwamen er 5100 bij.

Entertainment
Premium

Tientallen kanalen met sportwedtips op Telegram, Kansspelautoriteit stelt onderzoek in

Hulporganisaties maken zich grote zorgen over de groei van zogenoemde sporttipsterplatformen op Telegram. Uit een inventarisatie van Pointer (KRO-NCRV) blijkt dat er op Telegram ten minste 55 Nederlandse kanalen actief zijn die sportwedtips delen. Eén van de grootste platformen zet influencers in om reclame te maken voor hun platform. Andere sporttipsterplatformen delen advertenties van (illegale) kansspelaanbieders. De Kansspelautoriteit besluit een onderzoek in te stellen.

Entertainment

‘Netflix sluit eigen gamestudio’

De activiteiten van Netflix op het gebied van raming lijken niet erg succesvol. Na het opkopen en opstarten van een paar kleinere studio’s, werd besloten om een eigen studio Team Blue te ontwikkelen. Die is inmiddels gesloten en het personeel naar huis gestuurd.

Entertainment

Lewis Hamilton hoofdrol in korte film WhatsApp

Whatsapp heeft een ‘korte’ reclamefilm uitgebracht met een hoofdrol voor F1-coureur Lewis Hamilton.

Online advertising

Noorwegen: pas vanaf 15 jarige-leeftijd op social media

De regering van Noorwegen wil de wet zo aanpassen, dat de ondergrens voor social media voor kinderen van 13 naar 15 jaar wordt opgehoogd.

Media

Ksa legt Winbet last onder dwangsom op

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt Winbet een last onder dwangsom op voor het aanbieden van onvergunde kansspelen. Het aanbieden van kansspelen zonder de daarvoor vereiste vergunning is in Nederland verboden. Als de partij de overtreding niet staakt en gestaakt houdt, krijgt zij een dwangsom opgelegd.

Entertainment

Viaplay verliest 249.000 abonnees (-5%)

De Europese streamingdienst Viaplay verloor afgelopen kwartaal vijf procent van zijn klanten en gaat de herfst in met 4,7 miljoen kijkers. Formule 1 blijft de kurk waar het bedrijf internationaal op drijft.

Media

Kansspelautoriteit legt BlokDance last onder dwangsom op

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt BlockDance een last onder dwangsom op voor het aanbieden van onvergunde kansspelen. Het aanbieden van kansspelen zonder de daarvoor vereiste vergunning is in Nederland verboden. Als de partij de overtreding niet staakt en gestaakt houdt, krijgt zij een dwangsom opgelegd.

Entertainment
Premium

Europese videogame-industrie in 2023 goed voor 25,7 miljard euro

De totale omzet van de Europese videogame-industrie is in 2023 gestegen naar 25,7 miljard euro. Dit blijkt uit cijfers die door Ipsos zijn geleverd in opdracht van Video Games Europe. Vergeleken met 2022 vertaalt dit zich in een stijging van 5 procent, net als het jaar daarvoor.

Entertainment

Helft nieuwe Netflix-klanten heeft ‘reclame-abo’

De digitale mediaconsument wil wel Netflix, maar wil daar niet de volle mep voor betalen. Dat verklaart de trend waarbij de helft van de nieuwe abonnees er het goedkopere abonnement mét reclameblokken kiest.

Entertainment

Ook reclames bij Amazon Prime in Nederland

Amazon Prime krijgt ook in Nederland reclameboodschappen. Dat meldt Broadcast Magazine. Om te kunnen blijven investeren in interessante content en het aanbod in de toekomst blijvend uit te kunnen breiden, zullen Prime Video-series en -films vanaf 2025 beperkte advertenties bevatten in Nederland.

Entertainment
Premium

NPO-begroting 2025: miljoenen lineaire tv-budget naar online

De publieke omroepen leveren volgend jaar achttien miljoen euro budget voor lineaire televisie in. Dat geld, en meer, komt er bij online en on demand video bij.

Media