More stories

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Netflix start radiozender in de VS

Netflix gaat een samenwerking aan met radiostation Sirius XM voor een eigen digitale zender. Daarop is enkel comedy te horen.

Entertainment

Niantic koopt Seismic Games

Niantic, het bedrijf achter Pokémon GO, heeft na Escher Reality en Matrix Mill eerder dit jaar weer een bedrijf overgenomen, […]

Entertainment

‘Online aanbod van games en kansspelen strikt van elkaar scheiden’

Het online aanbod van games en kansspelen strikt van elkaar scheiden. Beperkingen van de mogelijkheden tot het maken van reclame voor games met daarin kansspelelementen. Het zijn enkele maatregelen die Kansspelautoriteit wil voorstellen om gaming en gambling in te perken.

Media

Groei Netflix hapert voor het eerst sinds vijf kwartalen

De koers van Netflix kelderde zojuist 13 procent na tegenvallende kwartaalcijfers. De omzet over het tweede kwartaal was weliswaar beter dan verwacht, maar de groei van het aantal abonnees blijft met 5,1 miljoen ronduit teleurstellend. Analisten hadden op 1 miljoen meer gerekend.

Entertainment

Radio 538 steviger op YouTube

Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, gaat zich nog meer profileren via YouTube. Woensdag werden twee nieuwe YouTube-kanalen aangekondigd.

Entertainment
Premium

Channel 4 zet AI in voor tv-reclame

De Britse tv-zender Channel 4 doet een proef met kunstmatige intelligentie om reclame inhoudelijk beter aan te sluiten op de programma’s.

Artificial Intelligence

Tencent Music in de VS naar de beurs

De Chinese internetreus Tencent wil zijn muziektak in de VS naar de beurs brengen.

Entertainment

Facebook verwerft live uitzendrechten Premier League

Facebook mag voor 200 miljoen pond van 2019 tot en met 2022 jaarlijks 380 voetbalwedstrijden uit de Engelse Eredivise live gaan uitzenden. In zuid-oost Azië.

Entertainment

Sonos vraagt beursnotering aan

Speakermaker Sonos heeft documenten ingediend voor de aanvraag van een notering aan Nasdaq.

Venture

Canal Digitaal pakt de draad van online live tv weer op

T-Mobile en KPN zagen er geen brood meer in, maar satellietaanbieder Canal Digitaal lanceert twee nieuwe online abonnementen Vol en Bomvol waarmee de consument live tv kan kijken via de smartphone, tablet of laptop.

Entertainment

Veel belangstellenden voor Endemol Shine

Kabelbedrijf Liberty Global lonkt naar Endemol Shine, zo meldt Reuters vandaag. Het productiehuis achter Big Brother en Black Mirror staat in de etalage.

Entertainment

Games en kansspelen raken steeds meer verweven

Er is online in toenemende mate sprake van het verweven van games en kansspelen. Games en kansspelen worden op internet niet altijd van elkaar gescheiden aangeboden. Op websites waar gegamed wordt, wordt reclame gemaakt voor kansspelen en andersom. Dat concludeert de Kansspelautoriteit na eigen onderzoek.

Entertainment

Netflix dwingt tot sluiting Canal Plus’ videotheek

De concurrentiekracht van Netflix is zo groot dat de videodienst van het in Frankrijk grote Canal Plus er niet tegenop kan. CanalPlay stopt ermee na drie jaar.

Video

Mobiele spel Krudoku gestopt

Het populaire mobiele spel Krudoku is gestopt. Ontwikkelaars Jaap-Jan en Ingrid Hellinga uit Winsum hebben het spel vijf jaar geleden gemaakt en waren aan updates toe, maar er stonden nauwelijks inkomsten tegenover. De advertentie-inkomsten vielen tegen.

Entertainment