More stories

Doelgroep en interactie: zo maak je van je klant een fan

Het is nog enkele seconden rustig voor de chaos uitbreekt in het Washington Square Park in New York. Mensen lopen achter elkaar, turend naar hun smartphone. Dan zet een van hun het op rennen. Eerst een. Dan nog een. Als een zwerm bijen bewegen tientallen mensen al snel richting één plek. Door die specifieke locatie te scannen kunnen ze de dan nieuw gelanceerde Nike-sneaker kopen.

Customer Engagement

Tweakers komt met nieuw event: Tweakers Gaming Live

Techgemeenschap Tweakers.net organiseert komend najaar de eerste editie van Tweakers Gaming Live. Dat wordt een meerdaags event met een LAN-party en een E-sportscompetitie.

Media

Microsoft neemt vier gamestudio’s over

Microsoft heeft diverse game-studio’s overgenomen: Ninja Theory, Playground Games, Undead Labs en Compulsion Games. Dat maakte het bedrijf zondag bekend aan de vooravond van de jaarlijkse gamebeurs E3 in Los Angeles.

Entertainment

‘Geen grenzen meer in kansspelwereld’

Het is minder makkelijk geworden om consumenten te beschermen tegen onder meer (online) kansspelverslaving. Dat zei Marja Appelman, directeur van de Kansspelautoriteit dinsdag tijdens Euromat, de jaarlijkse bijeenkomst van de speelautomatensector in Monte Carlo.

Entertainment

Reisorganisatie 9292 lanceert muziekplatform

Reisorganisatie 9292 heeft met Warner Music Benelux het nieuwe muziekplatform Onderweg geïntroduceerd.

Entertainment

Herhalingen NPO mogelijk achter betaalmuur

NPO wil meer herhalingen achter de betaalmuur zetten om zo extra inkomsten te genereren. Dat meldt De Telegraaf vanochtend op basis van interne plannen.

Entertainment

Spotify CEO Daniel Ek: ‘We wilden ons verhaal op een andere manier vertellen’

Op Code 2018 praat Spotify CEO Daniel Ek voor het eerst over de ietwat afwijkende direct listing beursgang van het muziekbedrijf. Voordeel van de ongewone beursroute is dat Spotify veel geld uitspaart. “We wilden meer transparantie en openheid en de mogelijkheid om ons verhaal op een andere manier te vertellen.”

Entertainment

KPN trekt stekker uit online tv dienst Play

Na T-Mobile stopt ook KPN met zijn online tv- en videodienst Play. De vraag naar de dienst blijkt tegen te vallen.

Entertainment

Audioreclame nieuwe optie in DoubleClick

Adverteerders krijgen nieuwe bestemmingen en formats in DoubleClick Bid Manager: audio. Via de handelsplaats van Google kunnen ze nu ook gesproken ‘radiospots’ verspreiden naar kanalen als Google Play Music, Spotify, SoundCloud en TuneIn.

Online advertising

Videoland zet big data in tegen weglopers

RTL Nederland zet datawetenschappers in om het aantal vertrekkende klanten bij Videoland in te perken. Dat is maar een van de vele toepassingen waar het werk van de wetenschappers voor wordt gebruikt.

Video

Muziekdienst Vevo sluit app en site

Muziekdienst Vevo stopt met zelf verspreiden van videoclips en gaat volledig leunen op distributie via derde partijen als YouTube.

Video

Influencer agency 3sixtyfive met esports propositie

Influencer agency 3sixtyfive zet samen met het YouTube MCN Age Network naar eigen zeggen de eerste esports propositie op de Nederlandse markt. Merken kunnen spelers of teams sponsoren en zelfs toernooien opzetten.

Entertainment

Philips Audio gered door TPV (update)

TPV gaat de audio-activiteiten van Philips overnemen na het faillissement van Gibson Innovations. Omdat het Nederlandse dochterbedrijf van het Amerikaanse gitaarmerk ook failliet is, dreigden zestig medewerkers in Eindhoven en Amsterdam te worden ontslagen.

Entertainment

Ontslagen bij Sonos in verband met beursgang

Audiospecialist Sonos zet 96 mensen op straat omdat de winstgevendheid moet worden opgevoerd vlak voordat het bedrijf naar de beurs gaat.

Entertainment

Welke invloed heeft veranderend Facebook op influencers?

Influencermarketing kent een vertrouwenscrisis. Toch zijn berichten over de daling van de trend sterk overdreven.  De opkomst van nieuwe datagebaseerde technologie zal de manier waarop merken beïnvloeders vinden en mee onderhandelen, volledig transformeren.  Komt het tot een influencer-revolutie?

Influencer marketing