More stories

Nederlandse mobiele game internationale hit

Het mobiele spel Road Warriors is plotseling een internationale hit op iOS en krijgt nu ook promotionele aandacht van de redactie van Googles Play Store. Het succes overvalt de twee oud-werknemers van internetbureau Q42 compleet.

Entertainment

Spotify tekent licentiedeal met Warner Music

Spotify heeft vorige week een overeenkomst gesloten met Warner Music, nadat al het al eerder akkoord was met Sony Music en Universal.

Media

Nederland wil internet-tv, maar met behoud van RTL en NPO

Nu veertig procent van de Nederlandse huishoudens internet op televisie heeft, veranderen ook de kijkwensen. Het aanbod wordt gemêleerder, maar Nederland wil niet af van twee vaste waarden: het lineaire aanbod van RTL en dat van NPO.

Media

Partout bouwt nieuwe site Toverland

Partout digital native agency uit Eindhoven gaat de nieuwe website van attractiepark Toverland bouwen.

Online marketing

Premiumversie van Vlaamse online tv-dienst Stievie

Sinds maandag is er een betaalde versie van de Vlaamse online tv-dienst Stievie. Deze biedt achttien tv-zenders, live en uitgesteld (tot zes dagen terug) en kan op alle schermen (smartphone, tablet, laptop én tv-scherm) bekeken worden. Programma’s opnemen is ook mogelijk.

Media

Nieuwe app brengt UI Ableton Live naar virtual reality

Een gespecialiseerd softwarebedrijf heeft een van de meestgebruikte softwarepakketten om professionele muziek mee te maken, Ableton, toegankelijk gemaakt in virtual reality.

Virtual reality

Fresh Cotton met bezorgdienst schone outfits op Lowlands

Kledingmerk FreshCotton opent een pop-upstore op muziekfestival Lowlands. Wie voor acht uur ’s avonds online nieuwe kleding bestelt, kan die de dag erna ter plekke afhalen om weer schoon en fris het terrein op te gaan.

E-commerce

‘Bingekijken’ neemt toe dankzij Netflix

Het aantal ‘bingeviewende’ Nederlanders neemt toe. Keek in 2015 nog de helft van de Nederlanders één of meer afleveringen van een serie achter elkaar, inmiddels is dat 61 procent, grotendeels dankzij diensten als Netflix. Dat blijkt uit het rapport Video behaviour of Dutch consumers 2017 Q2.

Media

Netflix geeft volgend jaar 7 miljard dollar uit aan content

Netflix zal volgend jaar minstens 7 miljard dollar uitrekken voor nieuwe programmering tegen 6 miljard dit jaar en 5 miljard in 2016. Overigens wordt een groot deel van de content nog gewoon aangekocht.

Media

Honderdduizenden Nederlanders op datingapp Happn

De nieuwe populaire datingapp Happn heeft in Nederland, naar eigen zeggen, zeshonderdduizend gebruikers. Van hen zou ongeveer de helft maandelijks actief zijn. Het aantal downloads groeit rap en de app kan zichzelf zachtjesaan gaan beschouwen als concurrent voor Tinder.

Media

Apple wil voor 1 miljard dollar investeren in eigen series

Apple wil 1 miljard dollar reserveren voor eigen content, zo schrijft The Wall Street Journal op gezag van anonieme bronnen. Dat is de helft van het productiebudget van HBO.

Media

Flinke investering voor gamebedrijf Gambitious

Het Nederlandse gamebedrijf Gambitious heeft een kapitaalinjectie van 3,5 miljoen dollar gekregen van het Amerikaanse media- en communicatiebedrijf Advance, bekend van Discovery, Wired en Vogue. Ook wordt de naam veranderd in Good Shepherd Entertainment.

Entertainment

Amazon stopt met verhuur DVD’s in Europa

Amazon zet een streep onder de DVD en Blue-ray verhuurdienst LoveFilm by Post in Engeland en Duitsland. Op 31 oktober gaat die dienst definitief sluiten.

Media

Rovio overweegt beursgang

Rovio Entertainment, maker van computerspel Angry Birds, overweegt volgens Bloomberg een beursgang. Die zou zelfs volgende maand al kunnen plaatsvinden.

Media

Directeur SoundCloud mogelijk op zijspoor gezet

De huidige directeur van SoundCloud Alex Ljung wordt mogelijk vervangen door Vimeo directeur Kerry Trainor. Dat is in elk geval de eis van de investeerders achter het muziekplatform bij een nieuwe investeringsronde.

Entertainment