KPN wordt naamsponsor van eDivisie
Met het uitbreiden van zijn sponsorcontract verandert KPN per 30 maart de naam van de eDivisie in KPN eDivisie.
Met het uitbreiden van zijn sponsorcontract verandert KPN per 30 maart de naam van de eDivisie in KPN eDivisie.
De markt voor cloudgaming zal komende jaren honderden procent groeien, zo verwacht de Nederlandse onderzoeker van de internationale gamingmarkt Newzoo.
Als antwoord op Clubhouse introduceerde Instagram Live Rooms. Wat zijn de verschillen?
Ontwikkelaar Niantic, het bedrijf achter Pokémon Go, gaat een nieuwe spelformule uitwerken voor Nintendo.
Ondanks de turbulente marktomstandigheden door de coronapandemie realiseerde de Nederlandse muziekindustrie in 2020 een omzetgroei van 9,8 procent en komt daarmee uit op een bedrag van 225,8 miljoen euro. Het gros wordt verdiend met streaming. Dat blijkt uit vandaag gepresenteerde cijfers van branchevereniging NVPI.
ByteDance, moederbedrijf van TikTok, neemt de in Shanghai gevestigde gamingstudio Moonton Technology over.
Peter Lubbers staat aan het hoofd van Banijay Benelux, een gigantisch contentbedrijf. Wat zijn de laatste trends op het gebied van content?
Just Eat Takeaway.com wordt voor meerdere jaren sponsor van twaalf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert. Het […]
Tegelijk met het uitbrengen van zijn nieuwe single ‘Hee Joh Jip’ brengt de Nederlandse band Racoon ook een voice-app uit. De app is een onderhoudende combinatie van een quiz en een kleine podcast.
YouTube is YouTube Shorts gestart, een platform waarmee gebruikers korte video’s kunnen delen. Voorlopig is deze dienst alleen in de VS beschikbaar.
Het ziet ernaar uit dat 2021 een jaar wordt met veel ontwikkelingen op het gebied van online video en audio. De belangrijkste trends op een rijtje.
U2 deelt vier oude concerten gratis op YouTube. Het zijn shows die eerder al zijn opgenomen, maar waarvan voor de gelegenheid de beeld- en geluidskwaliteit is verbeterd.
Na ruim een jaar ontwikkeling brengt NLZIET, het platform met programma’s voor de publieke en commerciële omroep, een geheel nieuwe versie van haar platform uit. Met een nieuw uiterlijk, betere content display, rijkere live tv-ervaring en relevantere kijkaanbevelingen.
Een Duitse mediawaakhond wil dat het voor niet-volwassenen moeilijker wordt om deel te nemen aan erotische platformen als Onlyfans en Fancentro. De kans is sexuele exploitatie van minderjarigen is nu te groot.
De, zoals ze zelf zeggen, leverancier van ‘de soundtracks van het internet’ Epidemic Sound krijgt een investering van 450 miljoen dollar tegen een waardering van 1,4 miljard dollar. Het geld wordt gebruikt om meer muziekrechten te kopen en contentmakers makkelijker meer audio te laten ontdekken.