More stories

Premium

KPN wordt naamsponsor van eDivisie

Met het uitbreiden van zijn sponsorcontract verandert KPN per 30 maart de naam van de eDivisie in KPN eDivisie.

Marketing
Premium

Markt cloudgaming verdubbelt dit jaar tot 1,4 miljard dollar

De markt voor cloudgaming zal komende jaren honderden procent groeien, zo verwacht de Nederlandse onderzoeker van de internationale gamingmarkt Newzoo.

Media

Instagram Live Rooms versus Clubhouse

Als antwoord op Clubhouse introduceerde Instagram Live Rooms. Wat zijn de verschillen? 

Social
Premium

Niantic werkt aan opvolger Pokémon Go

Ontwikkelaar Niantic, het bedrijf achter Pokémon Go, gaat een nieuwe spelformule uitwerken voor Nintendo.

Entertainment
Premium

82 procent omzet Nederlandse muziekindustrie is streaming

Ondanks de turbulente marktomstandigheden door de coronapandemie realiseerde de Nederlandse muziekindustrie in 2020 een omzetgroei van 9,8 procent en komt daarmee uit op een bedrag van 225,8 miljoen euro. Het gros wordt verdiend met streaming. Dat blijkt uit vandaag gepresenteerde cijfers van branchevereniging NVPI.

Entertainment
Premium

ByteDance (TikTok) neemt gamebedrijf over

ByteDance, moederbedrijf van TikTok, neemt de in Shanghai gevestigde gamingstudio Moonton Technology over.

Media

Peter Lubbers (Banijay Benelux): ‘Er wordt meer content gekeken dan ooit’

Peter Lubbers staat aan het hoofd van Banijay Benelux, een gigantisch contentbedrijf. Wat zijn de laatste trends op het gebied van content?

Entertainment
Premium

Just Eat Takeaway.com sluit meerjarig voetbalcontract met UEFA

Just Eat Takeaway.com wordt voor meerdere jaren sponsor van twaalf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert. Het […]

Marketing
Premium

Racoon publiceert nieuwe single met voice-app

Tegelijk met het uitbrengen van zijn nieuwe single ‘Hee Joh Jip’ brengt de Nederlandse band Racoon ook een voice-app uit. De app is een onderhoudende combinatie van een quiz en een kleine podcast.

Tech
Premium

YouTube rolt TikTok rivaal uit

YouTube is YouTube Shorts gestart, een platform waarmee gebruikers korte video’s kunnen delen. Voorlopig is deze dienst alleen in de VS beschikbaar.

Entertainment

Zes opvallende trends voor online video & audio

Het ziet ernaar uit dat 2021 een jaar wordt met veel ontwikkelingen op het gebied van online video en audio. De belangrijkste trends op een rijtje. 

Video
Premium

YouTube deelt gratis U2 concerten

U2 deelt vier oude concerten gratis op YouTube. Het zijn shows die eerder al zijn opgenomen, maar waarvan voor de gelegenheid de beeld- en geluidskwaliteit is verbeterd.

Media
Premium

NLZIET vernieuwt platform voor ‘betere kijkervaring’

Na ruim een jaar ontwikkeling brengt NLZIET, het platform met programma’s voor de publieke en commerciële omroep, een geheel nieuwe versie van haar platform uit. Met een nieuw uiterlijk, betere content display, rijkere live tv-ervaring en relevantere kijkaanbevelingen.

Entertainment
Premium

‘Bescherm jeugd tegen deelname Onlyfans’

Een Duitse mediawaakhond wil dat het voor niet-volwassenen moeilijker wordt om deel te nemen aan erotische platformen als Onlyfans en Fancentro. De kans is sexuele exploitatie van minderjarigen is nu te groot.

Legal
Premium

Zweeds Epidemic Sound vangt investering van 450 miljoen

De, zoals ze zelf zeggen, leverancier van ‘de soundtracks van het internet’ Epidemic Sound krijgt een investering van 450 miljoen dollar tegen een waardering van 1,4 miljard dollar. Het geld wordt gebruikt om meer muziekrechten te kopen en contentmakers makkelijker meer audio te laten ontdekken.

Venture