More stories

Evenementen in het nieuwe virtuele normaal

Organisatoren van evenementen zitten sinds de coronacrisis met de handen in het haar. Doch na de eerste shock krabbelt een deel van hen overeind. Van de Virtuele Ronde van Vlaanderen tot digitale escape rooms, menigeen zoekt innovatieve manieren om er weer bovenop te komen.

Entertainment

15 miljoen nieuwe abonnees voor Netflix door corona

Netflix sluit een zeer succesvol kwartaal af en deed het zelfs beter dan verwacht. Er kwamen 15,7 miljoen nieuwe betalende gebruikers bij, in plaats van de 7 miljoen waarmee eerder rekening was gehouden.

Entertainment

TalkRadio keert terug als online (podcast)’zender’

TalkRadio krijgt een reïncarnatie en is sinds gisteren de vlag die wappert boven de gelijknamige internetzender. Ook op nieuwe TalkRadio wordt doorlopend gesproken. Niet enkel door luisteraars die inbellen, maar ook via de zee aan podcasts die er worden uitgezonden.

Publishing

Facebook lanceert game-app

Nu veel mensen noodgedwongen thuiszitten, lanceert Facebook in de loop van maandag een eigen game-app Facebook Gaming.

Entertainment

Zeker 700 Netflix nepsites

Cybercriminelen proberen persoonlijke gegevens te stelen via nagemaakte websites van streamingdiensten. Onderzoekers van Mimecast telden in nog geen week tijd meer dan 700 Netflix-nepsites.

Entertainment

Gamebeurs Gamescom virtueel, IFA onzeker na Duits evenementenverbod

De belangrijke Duitse gamebeurs Gamescom 2020 die in augustus in Keulen zou worden gehouden gaat in elk geval virtueel door nu de Duitse regering tot eind augustus alle grote bijeenkomsten verbiedt vanwege het coronavirus. De beurs zou zoals ieder jaar in augustus worden gehouden.

Coronacrisis

Boekingsplatform Plugify failliet

De Nederlandse startup Plugify is failliet gegaan. Bezoekers konden op de website artiesten bekijken, vergelijken, een offerte aanvragen, boeken en betalen.

E-commerce

Online alternatief voor afgelaste concerten

Nu alle concerten en festivals tijdelijk afgelast zijn vanwege het coronavirus, biedt de website Ask-a-song.com artiesten een alternatief. Vanuit hun studio, oefenruimte of podium kunnen ze via een livestream verzoeknummers spelen. Fans kunnen in ruil daarvoor eventueel een kleine, vrijwillige bijdrage betalen.

Entertainment

App Quibi 1,7 miljoen keer gedownload

Videodienst Quibi, gelanceerd in het heetst van de coronastrijd, is in de eerste week 1,7 miljoen keer gedownload. Dat is meer dan het bedrijf van CEO Meg Whitman (eBay, HP) had gehoopt.

Entertainment

Een miljoen ‘kijkers’ voor Amazon Prime Video

Een miljoen Nederlanders heeft interesse getoond voor Amazon Prime Video en NPO Start was in maart de grootste gastheer voor video on demand, aldus bereikcijfers van GfK DAM.

Media

YouTube-SEO: drie tips om hoger te ranken met je video

Veel (grote) merken zien YouTube vooral als een advertentiekanaal, een steeds belangrijker onderdeel van hun betaalde media-inzet.

Video

Disney Plus naar 50 miljoen abonnees

Slechts vijf maanden na de lancering heeft Disney al 50 miljoen abonnees. Twee maanden terug waren dat er nog iets meer dan 28 miljoen.

Media

Podcast: Parool-hoofdredacteur Ronald Ockhuysen denkt bij krant niet aan papier

Dagblad Het Parool gaat binnen drie jaar alleen nog digitaal verschijnen, met uitzondering van de zaterdageditie. Dat vertelt Parool-hoofdredacteur Ronald Ockhuysen aan Yves Gijrath.

Media

Gamebeurs E3 slaat jaar over

De bekende gamebeurs E3 slaat een jaar over. Dat heeft de organisator Entertainment Software Association (ESA) besloten. Er komt daarmee ook geen online variant.

Coronacrisis

Gebruik van zoekmachine Film.nl ruim verdubbeld

Mede geholpend door thuiszitters die vertier op televisie zoeken, is het gebruik van zoekmachine Film.nl meer dan verdubbeld van veertigduizend naar honderdduizend gebruikers afgelopen maand.

Campagnes