Facebook opent lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs
Facebook opent een lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs. Het Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) had al vestigingen in New York en Californië.
Facebook opent een lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs. Het Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) had al vestigingen in New York en Californië.
Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.
Het Like-duimpje van Facebook is illegaal als dat zonder toestemming van de internetter wordt geplaatst. Dat stelt een Duitse consumentenorganisatie in een rechtzaak tegen Peek & Cloppenburg en Payback. In andere gevallen zwichtten bedrijven al voor de claim.
Nog altijd 5,5 miljoen Belgen loggen minstens één keer per maand in bij Facebook. De meesten doen het zelfs dagelijks. Dat blijkt uit cijfers die het sociale netwerk zelf heeft gepubliceerd.
Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.
Facebook gaat persoonlijke berichten voortaan hoger in de tijdlijn zetten, waarmee het organische bereik van adverteerders of bedrijven mogelijk nog verder afneemt.
Facebook is de 1,44 miljard gebruikers gepasseerd. Daarvan gebruikt het grootste deel (namelijk 1,25 miljard) Facebook of zijn andere diensten mobiel. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers.
Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.
Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.
Een groep Amerikaanse adverteerders wil Facebook gezamenlijk dagvaarden voor ongeldige kliks. Het Amerikaanse Hof van Beroep had vorig jaar nog bepaald dat zij niet gezamenlijk konden optreden tegen het sociale netwerk, maar wel individueel. Nu willen de adverteerders een tweede poging wagen, aan de hand van een intern rapport van Facebook zelf.
Facebook stelt zijn Messenger-dienst open voor ontwikkelaars. Komende week kondigt het sociale netwerk een samenwerking aan met twintig apps op zijn F8 Developer Conference in San Francisco.
Facebook gaat zelf nieuws in de tijdlijn van gebruikers zetten. Daartoe onderhandelt het sociale netwerk met The New York Times, The Guardian, BuzzFeed en National Geographic.
Jongeren willen dat sociale netwerksites kwetsende inhoud actief opsporen en sneller actie ondernemen. Dat blijkt uit onderzoek van het Departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen.
Recentelijk heeft Facebook een nieuwe vorm van adverteren geïntroduceerd; multiproduct advertenties. Advertenties waarbij de mogelijkheid geboden wordt meerdere afbeeldingen in één, dynamisch roulerende, carrousel te tonen. Elke afbeelding kan hierbij worden voorzien van een unieke beschrijving en bestemmingspagina.
Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.