More stories

Duitse webwinkels aangeklaagd vanwege Facebook-duimpje

Het Like-duimpje van Facebook is illegaal als dat zonder toestemming van de internetter wordt geplaatst. Dat stelt een Duitse consumentenorganisatie in een rechtzaak tegen Peek & Cloppenburg en Payback. In andere gevallen zwichtten bedrijven al voor de claim.

4,3 miljoen Belgen dagelijks op Facebook

Nog altijd 5,5 miljoen Belgen loggen minstens één keer per maand in bij Facebook. De meesten doen het zelfs dagelijks. Dat blijkt uit cijfers die het sociale netwerk zelf heeft gepubliceerd.

Isobar wint Foot Locker Europe als klant

Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.

Persoonlijke berichten hoger in tijdlijn Facebook

Facebook gaat persoonlijke berichten voortaan hoger in de tijdlijn zetten, waarmee het organische bereik van adverteerders of bedrijven mogelijk nog verder afneemt.

Facebook naar 1,25 miljard mobiele gebruikers

Facebook is de 1,44 miljard gebruikers gepasseerd. Daarvan gebruikt het grootste deel (namelijk 1,25 miljard) Facebook of zijn andere diensten mobiel. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers.

Facebook
Premium

Facebook voor 41 procent tieners grootste sociale site

Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.

Facebook

‘Facebook eist kwart van displaymarkt op in 2017’

Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.

Facebook

Mogelijk gezamenlijke ‘klikzaak’ tegen Facebook

Een groep Amerikaanse adverteerders wil Facebook gezamenlijk dagvaarden voor ongeldige kliks. Het Amerikaanse Hof van Beroep had vorig jaar nog bepaald dat zij niet gezamenlijk konden optreden tegen het sociale netwerk, maar wel individueel. Nu willen de adverteerders een tweede poging wagen, aan de hand van een intern rapport van Facebook zelf.

Facebook

Facebook Messenger open voor ontwikkelaars

Facebook stelt zijn Messenger-dienst open voor ontwikkelaars. Komende week kondigt het sociale netwerk een samenwerking aan met twintig apps op zijn F8 Developer Conference in San Francisco.

Facebook

Facebook wil exclusief nieuws in tijdlijn

Facebook gaat zelf nieuws in de tijdlijn van gebruikers zetten. Daartoe onderhandelt het sociale netwerk met The New York Times, The Guardian, BuzzFeed en National Geographic.

Facebook

‘Sociale media moeten aanstootgevende inhoud sneller verwijderen’

Jongeren willen dat sociale netwerksites kwetsende inhoud actief opsporen en sneller actie ondernemen. Dat blijkt uit onderzoek van het Departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen.

Facebook

Facebook: betere resultaten met Multi-Product Ads

Recentelijk heeft Facebook een nieuwe vorm van adverteren geïntroduceerd; multiproduct advertenties. Advertenties waarbij de mogelijkheid geboden wordt meerdere afbeeldingen in één, dynamisch roulerende, carrousel te tonen. Elke afbeelding kan hierbij worden voorzien van een unieke beschrijving en bestemmingspagina.

Facebook

Facebook koopt productenvergelijker

Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.

Facebook

Facebook herziet telling vind-ik-leuks

Facebook waarschuwt dat het aantal vind-ik-leuks op Facebook pagina’s – dus van bedrijven en over producten of diensten – de komende weken kan dalen als gevolg van een nieuwe telling.

Facebook

Elja Polak van MEC naar Facebook Nederland

Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.

Facebook