More stories

‘Sociale media moeten aanstootgevende inhoud sneller verwijderen’

Jongeren willen dat sociale netwerksites kwetsende inhoud actief opsporen en sneller actie ondernemen. Dat blijkt uit onderzoek van het Departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen.

Facebook

Facebook: betere resultaten met Multi-Product Ads

Recentelijk heeft Facebook een nieuwe vorm van adverteren geïntroduceerd; multiproduct advertenties. Advertenties waarbij de mogelijkheid geboden wordt meerdere afbeeldingen in één, dynamisch roulerende, carrousel te tonen. Elke afbeelding kan hierbij worden voorzien van een unieke beschrijving en bestemmingspagina.

Facebook

Facebook koopt productenvergelijker

Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.

Facebook

Facebook herziet telling vind-ik-leuks

Facebook waarschuwt dat het aantal vind-ik-leuks op Facebook pagina’s – dus van bedrijven en over producten of diensten – de komende weken kan dalen als gevolg van een nieuwe telling.

Facebook

Elja Polak van MEC naar Facebook Nederland

Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.

Facebook

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics

Facebook heeft 2 miljoen adverteerders

Facebook heeft 2 miljoen actieve adverteerders op zijn platform en het aantal stijgt nog altijd. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.

Facebook

Hoe Sneaker District groot werd op Facebook

Sneaker District is een webshop en sneaker winkel in het centrum van Amsterdam dat verscheept over alle oceanen. In drie jaar tijd heeft Sneaker District bijna een half miljoen likes op Facebook opgebouwd: “We doen alles zelf. Een social media bureau kan Facebook niet doen zoals wij dat doen.” Eigenaar Rutger van Schaik vertelt over hun succes op Facebook.

Facebook

‘Facebook voorwaarden in strijd met Europese wetgeving’

De gebruikersvoorwaarden van Facebook zijn inderdaad in strijd met de Europese wet. Dat concludeert de vakgroep ICT & Law van de KULeuven ICRI in een uitgebreide studie.

Facebook

Gebruik Facebook in Nederland daalt, LinkedIn trekt aan

Facebook zal in 2015 minder door Nederlanders worden gebruikt, maar LinkedIn en Instagram groeien door in 2015. Dit blijkt uit onderzoek van bureau Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten.

Facebook

De sneakermarkt veroveren met Facebook

Een rauwe winkel vol sneakers die nu gewoon tussen de grote merken in de toplijstjes van Facebooklikes staat, dat heeft het Amsterdamse SneakerDistrict toch maar mooi bereikt. Volgende week vertellen Rutger van Schaik en Marc van Dodewaard over het succes van hun onderneming op The Social Conference in Amsterdam.

E-commerce

Facebook groeit, maar verliest tieners

Facebook is het afgelopen kwartaal verder gegroeid naar 1,19 miljard maandelijkse gebruikers. Daarvan waren er 890 miljoen dagelijks actief. Volgens berekeningen van iStrategyLab heeft Facebook sinds 2011 echter ten minste 3,3 miljoen Amerikaanse tieners – van tussen de 13 en 17 jaar – zien vertrekken.

Facebook

Facebook wil gesprek met makers Reclaim app

Facebook Nederland is bereid tot een gesprek met Sipke Jan Bousema en ontwikkelaar Willem van Leunen, de bedenkers van de app Reclaim Yourself. Die moet Facebook gebruikers beschermen tegen de commerciële grillen van het sociale netwerk. De app werd zonder opgaaf van redenen door Facebook verwijderd.

Facebook

Handig. Alle formaten van Facebook op een rij

Iedereen die Facebook zakelijk inzet heeft vroeg of laat dezelfde vraag: wat zijn ook alweer de afmetingen van de profielfoto, omslagfoto of advertenties? Om daar een antwoord op te geven vind je hier een overzicht met alle afmetingen en formaten op een rij.

Facebook

Facebook start zakelijke variant Work

Sneller dan verwacht heeft Facebook een zakelijke versie aangekondigd. Vooralsnog alleen in de vorm van iOS en Android apps die de naam Work hebben gekregen.

Facebook