More stories

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics

Facebook heeft 2 miljoen adverteerders

Facebook heeft 2 miljoen actieve adverteerders op zijn platform en het aantal stijgt nog altijd. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.

Facebook

Hoe Sneaker District groot werd op Facebook

Sneaker District is een webshop en sneaker winkel in het centrum van Amsterdam dat verscheept over alle oceanen. In drie jaar tijd heeft Sneaker District bijna een half miljoen likes op Facebook opgebouwd: “We doen alles zelf. Een social media bureau kan Facebook niet doen zoals wij dat doen.” Eigenaar Rutger van Schaik vertelt over hun succes op Facebook.

Facebook

‘Facebook voorwaarden in strijd met Europese wetgeving’

De gebruikersvoorwaarden van Facebook zijn inderdaad in strijd met de Europese wet. Dat concludeert de vakgroep ICT & Law van de KULeuven ICRI in een uitgebreide studie.

Facebook

Gebruik Facebook in Nederland daalt, LinkedIn trekt aan

Facebook zal in 2015 minder door Nederlanders worden gebruikt, maar LinkedIn en Instagram groeien door in 2015. Dit blijkt uit onderzoek van bureau Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten.

Facebook

De sneakermarkt veroveren met Facebook

Een rauwe winkel vol sneakers die nu gewoon tussen de grote merken in de toplijstjes van Facebooklikes staat, dat heeft het Amsterdamse SneakerDistrict toch maar mooi bereikt. Volgende week vertellen Rutger van Schaik en Marc van Dodewaard over het succes van hun onderneming op The Social Conference in Amsterdam.

E-commerce

Facebook groeit, maar verliest tieners

Facebook is het afgelopen kwartaal verder gegroeid naar 1,19 miljard maandelijkse gebruikers. Daarvan waren er 890 miljoen dagelijks actief. Volgens berekeningen van iStrategyLab heeft Facebook sinds 2011 echter ten minste 3,3 miljoen Amerikaanse tieners – van tussen de 13 en 17 jaar – zien vertrekken.

Facebook

Facebook wil gesprek met makers Reclaim app

Facebook Nederland is bereid tot een gesprek met Sipke Jan Bousema en ontwikkelaar Willem van Leunen, de bedenkers van de app Reclaim Yourself. Die moet Facebook gebruikers beschermen tegen de commerciële grillen van het sociale netwerk. De app werd zonder opgaaf van redenen door Facebook verwijderd.

Facebook

Handig. Alle formaten van Facebook op een rij

Iedereen die Facebook zakelijk inzet heeft vroeg of laat dezelfde vraag: wat zijn ook alweer de afmetingen van de profielfoto, omslagfoto of advertenties? Om daar een antwoord op te geven vind je hier een overzicht met alle afmetingen en formaten op een rij.

Facebook

Facebook start zakelijke variant Work

Sneller dan verwacht heeft Facebook een zakelijke versie aangekondigd. Vooralsnog alleen in de vorm van iOS en Android apps die de naam Work hebben gekregen.

Facebook

‘Facebook wilde investeren in mobieltjesmaker Xiaomi’

Facebook heeft overwogen om te investeren in de Chinese mobieltjesfabrikant Xiaomi, maar gesprekken tussen Mark Zuckerberg en Xiaomi CEO Lei Jun hebben niets opgeleverd, meldt Reuters.

Facebook

Facebook versus LinkedIn (infographic)

Welk netwerk gebruik je voor professioneel netwerken: Facebook of LinkedIn? Die vraag is waarschijnlijk niet zo moeilijk te beantwoorden, maar Brighton School of Business & Management heeft toch een vergelijking gemaakt. Meest opvallend: LinkedIn heeft ongeveer de helft van het aantal werknemers van Facebook.

Facebook

Wat Facebook wil met spraakherkenning

Facebook stapte deze week in de markt van spraakherkenning. Dat deed het door de pas in 2013 opgerichte startup Wit.ai over te nemen. Het bedrijf ontwikkelt de spraaktechnologie voor de smartphone. Wat is het en wat kan Facebook met de techniek?

Tech

Het Jaar van Facebook

Het was eerlijk gezegd niet het Jaar van Facebook, maar van wat Facebook kocht: de overname van WhatsApp voor 19 miljard dollar in februari dreunde nog maandenlang na. Hoe was het mogelijk dat er zoveel geld werd neergeteld voor een appje? En in maart was het weer raak: 2 miljard voor de maker van Oculus Rift. Maar voor Facebook zelf was het eigenlijk maar een doodgewoon jaartje.

Facebook

‘Populariteit Facebook brokkelt langzaam af’

Daar gaan we weer: opnieuw is er een studie verschenen die suggereert dat tieners in de VS Facebook de rug toekeren. Het percentage tieners van 13 tot 17 dat op Facebook zit zou zijn gedaald van 94 naar 88 procent, volgens cijfers van Frank N. Magid.

Facebook