‘Facebook wilde investeren in mobieltjesmaker Xiaomi’
Facebook heeft overwogen om te investeren in de Chinese mobieltjesfabrikant Xiaomi, maar gesprekken tussen Mark Zuckerberg en Xiaomi CEO Lei Jun hebben niets opgeleverd, meldt Reuters.
Facebook heeft overwogen om te investeren in de Chinese mobieltjesfabrikant Xiaomi, maar gesprekken tussen Mark Zuckerberg en Xiaomi CEO Lei Jun hebben niets opgeleverd, meldt Reuters.
Welk netwerk gebruik je voor professioneel netwerken: Facebook of LinkedIn? Die vraag is waarschijnlijk niet zo moeilijk te beantwoorden, maar Brighton School of Business & Management heeft toch een vergelijking gemaakt. Meest opvallend: LinkedIn heeft ongeveer de helft van het aantal werknemers van Facebook.
Facebook stapte deze week in de markt van spraakherkenning. Dat deed het door de pas in 2013 opgerichte startup Wit.ai over te nemen. Het bedrijf ontwikkelt de spraaktechnologie voor de smartphone. Wat is het en wat kan Facebook met de techniek?
Het was eerlijk gezegd niet het Jaar van Facebook, maar van wat Facebook kocht: de overname van WhatsApp voor 19 miljard dollar in februari dreunde nog maandenlang na. Hoe was het mogelijk dat er zoveel geld werd neergeteld voor een appje? En in maart was het weer raak: 2 miljard voor de maker van Oculus Rift. Maar voor Facebook zelf was het eigenlijk maar een doodgewoon jaartje.
Daar gaan we weer: opnieuw is er een studie verschenen die suggereert dat tieners in de VS Facebook de rug toekeren. Het percentage tieners van 13 tot 17 dat op Facebook zit zou zijn gedaald van 94 naar 88 procent, volgens cijfers van Frank N. Magid.
Met meer dan anderhalf miljoen fans weet de Engelse online retailer voor witgoed, AO.com, Facebook succesvol in te zetten. “Witgoed is misschien een saai product, maar iedereen heeft een wasmachine nodig”, vertelt Yossi Erdman, head of brand & social media.
Facebook wordt een steeds belangrijker platform voor (virale) video, maar weet YouTube nog niet in te halen. Dat blijkt onder meer uit metingen van Unruly Media.
Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) gaat het door Facebook aangekondigde nieuwe privacybeleid onderzoeken. Per 1 januari 2015 zullen nieuwe privacyvoorwaarden gelden voor Facebook-gebruikers. Het CBP heeft Facebook in een brief verzocht te wachten met het doorvoeren van het nieuwe privacybeleid tot de resultaten van het onderzoek bekend zijn.
Facebook maakt niet langer gebruik van Bing voor algemene zoekresultaten. De samenwerking met Microsoft is na vier jaar beëindigd. Microsoft heeft overigens nog altijd een klein belang in Facebook.
Snapchat moet zo ongeveer de grootste frustratie zijn van Facebook CEO Mark Zuckerberg. De startup wees een bod van Facebook af, en pogingen om Snapchat te overtroeven zijn tot nu toe mislukt. Lisa Hallgren geeft aan wat de verschillen en overeenkomsten tussen de beide rivalen zijn.
Facebook heeft Trending Topics toegevoegd aan zijn Android-app, voorlopig alleen in de VS, en nog niet via iPhone of iPad. De functie was al bijna een jaar beschikbaar voor de desktop.
De inzet van een Facebook-campagne met behulp van uitleganimaties kan een goed idee zijn voor je merk of product. Facebook is een platform met een groot bereik en er wordt veel gedeeld. Om die reden kan het uitrollen van een dergelijke campagne een groot succes worden.
Er zijn eind 2014 bijna evenveel Nederlanders met een desktop-pc als een tablet. Het aantal Nederlanders met een vaste computer daalt van 8,3 miljoen in december 2013 naar 7,9 miljoen in december 2014. Dit, terwijl het aantal Nederlanders in het bezit van een tablet met acht procent groeit naar 7,9 miljoen. Dat blijkt uit nieuwe metingen van GfK.
Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.
De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.