Deel dit artikel
-

Arke gaat investeren in social care

Reisorganisatie TUI gaat de komende tijd meer nadruk leggen op social care. Dat vertelde Dave Verzijl van Arke Reizen gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Het bedrijf garandeert een respons binnen een uur, en dat vierentwintig uur per etmaal.

Daartoe heeft Arke een speciaal social care-team geïnstalleerd op Curaçao, die de taken van de Nederlanders overneemt als het hier nacht wordt.

Moeder TUI Nederland wist de afgelopen tijd harder te groeien dan de markt. Online speelde  hierin een belangrijke rol; afgelopen jaar verkocht de reisorganisatie online voor 390 miljoen euro aan reizen, voornamelijk via Arke.nl.

Daarnaast werden de sociale activiteiten versterkt. Wat vier jaar geleden begon als een bescheiden post, groeide snel uit tot een cruciaal platform met 440.000 Arke fans.

Arke heeft het afgelopen jaar via zijn teams op Schiphol en op Curaçao ruim 16.600 vragen en opmerkingen via Facebook behandeld. Verzijl: “We reageren sneller dan Subweb en ook KLM haalt de beloofde tijd van een uur niet altijd.”

De activiteiten op Facebook vertegenwoordigen een waarde van 1,6 miljoen euro, zo heeft Verzijl berekend. “We maken natuurlijk ook kosten. 66 procent van de impressies zijn betaald, zeker nu het organische bereik van Facebook minder groot is geworden.” Verzijl schat de marketingkosten per volger gemiddeld op 0,65 euro.

Arke wil de content op de site persoonlijker en betrouwbaarder maken en ook real time marketing moet verder worden uitgewerkt. “Daarin zijn we nog niet erg succesvol geweest, op aanbiedingen wordt niet enorm gereageerd, maar dat is een kwestie van de juiste toon vinden.”

Het marketingbudget zal de komende tijd minder worden gestoken in de werving van nieuw volgers. Verzij: “Met die 400.000 zijn we eigenlijk dik tevreden.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Dave Verzijl

De kop moet eigenlijk zijn; “Arke gaat investeren in content”. We hebben al geïnvesteerd in Social Care en we haalden over het afgelopen jaar onze doelstellingen van 1 uur responsetijd en 4 uur oplostijd. Sinds november 2013 zijn we 24/7 actief. Dit doen we door ons team in Curaçao én vervolgens het 24/7 team op Schiphol. Zij nemen de taken over van Customer Service (Rijswijk) na kantoortijd. Op http://www.travelnext.nl/de-440-000-facebook-fans-van-arke.html staat het volledige verhaal.

Walter van Tiel

Kunnen wij je helpen met onze effectieve goed gescripte snel geproduceerde en alleszins goedkope filmpjes? Wanneer praten we daar eens over? Tot gauw dus. Groet, W.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond