More stories

Modeplatform Fashionchick overgenomen door Shopsuite

Fashionchick gaat verder met Shopsuite door een licentieovereenkomst met de huidige eigenaar DPG Media. Die had aangekondigd per 1 mei 2021 te stoppen met Fashionchick.

Fashion

Emerce Fashion: ‘3D cruciaal voor verduurzaming modesector’

Internationale pasvormspecialist Alvanon heeft tot aan de pandemie 1,9 miljoen lichaamsscans verzameld, onder meer ten behoeve van 3D modellen, maar […]

Fashion

Emerce Fashion: America Today en PostNL gaan klantdata analyseren

Kledingretailer America Today en PostNL gaan de komende tijd gezamenlijk klantdata analyseren. Dat vertellen Martin Bless van America Today en Patrick Vink van PostNL op Emerce Fashion.

Retail

Emerce Fashion: Kledingwinkels krijgen Click & Collect van Zalando

Zalando gaat nieuwe logistieke opties aanbieden bij winkels die zijn aangesloten op zijn Connected Retail-programma. Binnenkort kunnen zij click & collect en ‘return to store’ aanbieden vanuit het online platform.

Marketplaces

Emerce Fashion: omzet verhogen met een ‘keten van empowerment’

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden? MYoMY maakt tassen en portemonnees samen met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh. Door actief samen te werken creëren zij een keten van empowerment, waar iedereen profijt van heeft: van maker tot drager. Fleur Geerick vertelt er over op Emerce Fashion.

Fashion

Emerce Fashion: ‘Klanten willen snellere bezorging’

In 1981 startte Eleganza zijn eerste schoenenwinkel in het stadshart van Hilversum. In 2001 werd in het oude historische centrum van Utrecht aan de Lijnmarkt een tweede vestiging geopend. Daarna werd de stap gezet naar online. Maar het ging pas echt lopen toen Eleganza zijn bezorgtijden inkortte, vertelt Chester Kemp van Eleganza

Logistics

Emerce Fashion: Botplaag werd succesvolle reclamestunt Klarna

Klarna vertelt op Emerce Fashion hoe het de terreur van shoppingbots op sneakersites omdraaide in een internationaal succesvolle reclamestunt. In Nederland profiteerden twaalf winkels daarvan.

Fashion

Zalando realiseert sterkste klantengroei sinds 2013

Zalando verhoogt zijn vooruitzichten voor het boekjaar 2021 na wat het noemt ‘een uitzonderlijk sterke en winstgevende groei in het eerste kwartaal, aanhoudende verhoogde groeiniveaus in het tweede kwartaal en een stabiele vooruitzichten voor de tweede helft van het jaar’.

Fashion

Emerce Fashion: ‘Modesector heeft fysieke winkel echt nodig’

De modesector alleen online is een illusie. “De sector heeft fysieke winkels echt nodig”, zegt Danny van den Burg van GfK op Emerce Fashion. Zijn presentatie is zo dadelijk na registratie gratis beschikbaar.

Fashion

Emerce Fashion: ‘Virtuele expressie kan vervuilende modesector vervangen’

In de fysieke wereld gaan we ons steeds meer functioneel kleden, maar voor expressie zoeken we de virtuele wereld op. Dat voorspelt Amber Jae Sloten van The Fabricant op Emerce Fashion, dat morgen van start gaat. “We verspillen niets, behalve data”.

Innovatie

INNO opent online marktplaats

Het Belgische warenhuisketen INNO laat het voorvoegsel Galeria vallen en opent 6 mei het digitale shoppingplatform inno.be. Nog dit jaar worden de winkels in Luik, Leuven en Waasland Shopping verbouwd.

E-commerce

‘Modewinkels verhuisd naar digitale winkelstraat’

Uit onderzoek van betaalverwerker Klarna blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse shoppers (58 procent) hun kleding de afgelopen maand online heeft gekocht. Minder dan een vijfde (15%) deed dit, ondanks de mogelijkheid om op afspraak te shoppen, in fysieke winkels.

Fashion

Brandfield valt in Duitse handen

Brandfield, een webwinkel voor horloges en luxe accessoires, is overgenomen door zijn Duitse, sinds kort beursgenoteerde tegenhanger Fashionette.

E-commerce

Eerste Belgische online platform voor kledingverhuur met abonnement

Het circulair digitaal kledingplatform Dressr biedt consumenten een abonnement op modeartikelen van onafhankelijke Belgische modelabels, waaronder het Brusselse Janue Brussels en het Antwerpse YNGR.

Fashion

Innovatie en digitale transformatie thema’s Emerce Fashion

De modesector, die het toch al niet makkelijk had, heeft een bijzonder zwaar jaar achter de rug. In hoeverre ook fashion de digitale transformatie heeft omarmd hoor je op Emerce Fashion op 6 mei. GfK zal daar de resultaten presenteren van de GfK Fashionscan en consumentenonderzoek.

Fashion