More stories

Premium

H&M opent virtuele showroom

H&M heeft samen met digitaal bureau Dept een virtuele showroom ingericht. Deze biedt media, influencers en stylisten de mogelijkheid om de collectie van het merk op nieuwe manieren te ontdekken. De virtuele showroom start als pilot in de regio Centraal-Europa.

Fashion
Premium

Gerucht: Shein zoekt miljard dollar venture capital

Kledingsite en -app Shein wil een miljard dollar groeigeld ophalen tegen een waardering van 100 miljard.

Venture
Premium

Modeplatform Secret Sales gestart in Benelux

Het modeplatform Secret Sales is gelanceerd in Nederland en België, waarmee de eerste fase van de Europese uitrol van start gaat. Klanten kunnen artikelen kopen met tot wel 70 procent korting.

Fashion
Premium

Dutch Founders Fund stapt in reverse.supply

Dutch Founders Fund investeert met Capnamic een investeringsronde van vijf miljoen euro in het Duitse reverse.supply. Dat helpt modewinkels om gebruikte kleding opnieuw te verkopen via hun sites.

Fashion
Premium

Zalando op naar 15 fysieke outletstores

Op de tiende verjaardag van zijn fysieke outlets opent Zalando in Berlijn zijn dertiende filiaal.

E-commerce

Start-up Lalaland.ai: ‘Een klant is het mooiste cadeau voor een start-up’

Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken. Zo kunnen ze collecties op meerdere modellen tonen.

Digital Design

Start-up Manufy: brug tussen kledingmerken en duurzame fabrikanten

De vraag naar duurzame kleding stijgt. Maar hoe zorg je dat merk en duurzame producent elkaar vinden? Zes vragen aan Rob ten Hoove van market place Manufy.

Start-ups
Premium

Omzet Zalando schiet over 10 miljard euro (+29,7%)

Zalando zet stevige resultaten neer over het jaar 2021. De omzet steeg met dertig procent tot 10,4 miljard euro en de nettowinst komt uit op 235 miljoen euro.

Fashion

Digitale kleding als uithangbord voor modemerken

Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.

Virtual reality

Start-up My Dressoir: kleding huren in plaats van kopen

Start-up My Dressoir verhuurt designer kleding voor feestjes of events. Vijf vragen aan oprichter Maxine Hassing.

Start-ups
Premium

Shopping-app Klarna breidt uit met eco-fashion

Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.

Fashion
Premium

Online groeiversnelling H&M houdt post-corona aan

Zelfs nu meer fysieke winkels open gaan, ziet H&M de online verkopen nog steeds toenemen. In het vierde kwartaal nemen die met tien procent toe.

Fashion
Premium

Amazon opent eerste fysieke kledingwinkel

Amazon opent in de loop van dit jaar zijn eerste fysieke kledingwinkel in Los Angeles. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek.

Fashion
Premium

Kwartaalomzet About You: 513 miljoen euro (+48%)

Online kledingwinkel About You won in het laatste kwartaal van 2021 miljoenen nieuwe klanten. Dat liep met 34 procent op tot 10,7 miljoen. Ze hielpen de shop in die traditioneel drukke periode een omzet realiseren van 512,5 miljoen euro.

Fashion
Premium

CES: Nederlandse tool laat modemerken eigen virtuele fotomodellen genereren

Fashion tech start-up Lalaland kondigt op CES 2022 in Las Vegas de lancering aan van de Genesis Meta Model Creator. Met de AI-technologie kunnen modemerken en retailers virtuele fotomodellen van verschillende lichaamstypes, maten en huidskleuren genereren.

Tech