More stories

Premium

Emerce Fashion: ‘Retail gaat naar 50/50 online/offline’

Nieuw onderzoek van GfK laat zien dat de Nederlandse consument fundamenteel anders is gaan winkelen sinds het coronavirus. Men is meer online gaan kopen, een lijn die zich voortzet naar 50/50 digitaal en fysiek.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: Onderbuik kost geld, A/B-test is beter

“Werken met data is beter dan op je onderbuik. Uiteindelijk levert het betere conversies op”, vertelt Danny Steigerwald op Emerce Fashion. Met Marline Schenk legt hij uit waarom.

Conversie
Premium

Nederlands eerste virtuele influencer verkoopt (echte) kleding

De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Inflatie heeft grootse impact’

De online fashionindustrie is een databusiness geworden en kan niet meer zonder geraffineerde tools. Juist nu inflatie in de dubbele cijfers loopt, kunnen merken niet anders dan datahulp inschakelen.

Marketing
Premium

Gucci accepteert cryptobetalingen in winkel

Moderetailer Gucci accepteert eind deze maand twaalf cryptomunten bij een twaalftal geselecteerde winkels, met een bredere uitrol gepland voor de toekomst.

Crypto
Premium

JBC lanceert livestream shopping

De Belgische modeketen JBC organiseert vandaag een eerste live stream shopping evenement waarbij klanten rechtstreeks producten kunnen kopen. Hiervoor is onder meer Kim Van Oncen ingehuurd, die ook al twee collecties voor JBC ontwierp.

Fashion
Premium

Personal shopper Lookiero naar Nederland

De Spaanse personal shoppingdienst Lookiero komt binnenkort naar Nederland. Het wordt het tiende land waar het e-commercebedrijf actief wordt.

Fashion
Premium

Vercate, The Next Closet en Mutsaers bij Emerce Fashion

Jan-Jaap ten Cate heeft in 2019 het herenkleding merk Vercate opgericht samen met zijn compagnon Rowdy Verkroost. Hun missie is om strijkvrije overhemden te creëren voor de man. Gemaakt van extreem hoge kwaliteit, maar dan voor een eerlijke prijs. In de videocollectie Emerce Fashion, live vanaf 19 mei, vertelt Ten Cate over de start van zijn onderneming.

Fashion

Start-up SAIZ: maatvoering voor e-fashion verbeteren door technologie

Start-up SAIZ werkt aan een tool die de maatvoering voor fashion op webshops kan verbeteren. Zes vragen aan oprichter Svenja Tegtmeier.

Start-ups

SXSW Viet Hoang (Your Majesty) over het metaverse

Emere was bij SXSW 2022: een gesprek met Viet Hoang, strategy director bij Your Majesty over het metaverse. Wat is het en waar gaat het heen?

Virtual reality
Premium

About You opent winkel met NFT-kleding

Modewinkel About You wil NFT’s uit de kledingwereld voor iedereen toegankelijk maken en lanceert daartoe het platform Hypewear.io.

Fashion
Premium

‘Verkoop van tweedehands kleding niet duurzaam’

Het kopen van tweedehands kleding is erg in opkomst. Met name bij jongeren die het belangrijk vinden om duurzame kledingkeuzes te maken. Ook wordt tweedehands kleding door hen vaak als trendy en onderscheidend gezien om een eigen kledingstijl te creëren. Duurzaam is de praktijk echter niet, zegt Dirk Mulder, Sector specialist Trade & Retail, ING Sector Banking, tegen het ANP.

Sustainability
Premium

Ashton Kutcher stapt in Amsterdams The Fabricant

The Fabricant, een modehuis dat louter digitale kleding voor metaversa maakt, heeft een investering opgehaald van dertien miljoen euro. Een van de investeerders is acteur Ashton Kutcher.

Fashion
Premium

H&M opent virtuele showroom

H&M heeft samen met digitaal bureau Dept een virtuele showroom ingericht. Deze biedt media, influencers en stylisten de mogelijkheid om de collectie van het merk op nieuwe manieren te ontdekken. De virtuele showroom start als pilot in de regio Centraal-Europa.

Fashion
Premium

Gerucht: Shein zoekt miljard dollar venture capital

Kledingsite en -app Shein wil een miljard dollar groeigeld ophalen tegen een waardering van 100 miljard.

Venture