More stories

Identificeren voor Mijnverzekeringenopeenrij.nl ook met nieuwe dienst iDIN

Op de website mijnverzekeringenopeenrij.nl krijgen consumenten straks alle gegevens van hun particuliere verzekeringen te zien. Zowel op de smartphone, de tablet als de computer.

Financials

TransferWise zet chatbot in voor betalingen

Het Londense TransferWise faciliteert voortaan betalingen via Facebook Messenger met behulp van een chatbot.

Financials

AFM wil online aanbieders van flitskrediet aanpakken

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) bereidt een reclameverbod voor schadelijke financiële producten voor. Hierdoor krijgt de AFM de mogelijkheid om op te treden tegen (buitenlandse) online aanbieders van flitskrediet.

Financials

KPMG: Fors minder kapitaal naar fintech bedrijven

De wereldwijde investeringen in fintech, technologische innovatie in de financiële sector, zijn vorig jaar fors gedaald vergeleken met 2015. In 2016 werd voor een bedrag van 24,7 miljard dollar gestoken in bedrijven die actief zijn met technologische innovatie in de financiële sector. In 2015 was dit nog 46,7 miljard. Dit blijkt uit de Pulse of Fintech, een onderzoek van KPMG naar de investeringen die wereldwijd gedaan worden in fintech.

Financials

‘Bank van de toekomst is virtuele assistent. Leeft u wel gezond?’

Banken zullen in 2030 helemaal onzichtbaar zijn. Nee, niet een zoveelste voorspelling over grootbanken die niet meer nodig zouden zijn. De bank wordt een virtuele assistent, vergelijkbaar met Apples Siri. Die voorspelling doet KPMG in een whitepaper over de toekomst van de financiële sector.

Disruptie

Visa opent nieuw Innovation Center in Londen

Visa heeft een Innovation Center in Londen gevestigd. Het centrum is met ruim 1000 vierkante meter veruit het grootste Innovation Center in het wereldwijde netwerk van het bedrijf.

Financials

‘Nederlanders nemen het voortouw bij het internetbankieren’

Nederlanders nemen het voortouw bij het internetbankieren in Europa. 83 procent van de Nederlanders bankieren vooral online en zo’n twee derde (66 procent) gebruikt daarvoor een computer of tablet, zo blijkt uit onderzoek van Onderzoeksbureau YouGov en geldplatform TransferWise.

Financials

Zeven vormen van samenwerking met fintechs en insurtechs

Om innovatie in de financiële dienstverlening te versnellen is het nodig om meer te leren van de fintechs en insurtechs waar banken en verzekeraars in investeren en mee samenwerken. In ons nieuwe boek ‘Reinventing Customer Engagement. The next level of digital transformation for banks and insurers’ beschrijven we zeven best practices van banken en verzekeraars die op heel verschillende manieren samenwerken met fintechs en insurtechs.

Financials

ABN dochter MoneYou wordt volwaardige digitale bank

ABN wil dochter MoneYou uitbouwen tot een volwaardige digitale bank voor particulieren. Dat zegt CEO Kees van Dijkhuizen in de toelichting op de kwartaalcijfers.

Financials

Grote insurtech-kansen voor verzekeraars op een rij

Net zoals banken stuiten ook verzekeraars op technologische vernieuwing. Deze ‘insurance fintech’ of insurtech zorgt voor nieuwe bedrijfsmodellen en -kansen. Enkele belangrijke op een rij.

Disruptie

BNP Paribas investeert 3 miljard euro in digitale transformatie

BNP Paribas schroeft zijn digitale investeringen met vijftig procent op tot drie miljard euro in de komende drie jaar om een digitale transformatie te bewerkstelligen. De noordelijke markten Nederland, Duitsland, Engeland en Scandinavië krijgen daarbij extra aandacht.

Financials

BinckBank neemt mogelijk afscheid van merk Alex

Binkckbank neemt wellicht afscheid van online vermogensbeheerder Alex als merk. Aan het merk kleeft een vlek na klantenclaims en een boete van de AFM voor misleidende reclames.

Financials

Aegon stopt 15 miljoen euro in crowdlending marktplaats Auxmoney

Aegon gaat zijn samenwerking met het peer-to-peer platform auxmoney uitbreiden. Auxmoney is het leidende kredietplatform in Duitsland. Klanten lenen er elkaar geld.

Financials

BinckBank krabbelt overeind na moeilijk jaar

Online broker Binck mag zich weer verheugen in een positiever marktsentiment na een moeizaam jaar. De nettowinst bleef met 30,5 miljoen echter ver achter bij de resultaten van 2015.

Financials

Meerwaarde bots nog gering

Een chatbot ontwikkelen of toch niet? In iedere industrie vragen bedrijven zich af of zo’n bot de klantbeleving verbetert. Dat is niet anders onder financiële bedrijven. Maar waarschuwt Forrester: doe het niet. Het risico is te groot. Tegelijkertijd maakt één van de grootste Amerikaanse banken bekend er heel eigenwijs toch al in te geloven.

Customer Experience