Deliveroo zet 350 man op straat
Ook maaltijdbezorger Deliveroo merkt de gevolgen van de coronacrisis. Het Britse bedrijf zet wereldwijd 350 mensen op straat. Nog eens vijftig zijn voorlopig naar huis gestuurd.
Ook maaltijdbezorger Deliveroo merkt de gevolgen van de coronacrisis. Het Britse bedrijf zet wereldwijd 350 mensen op straat. Nog eens vijftig zijn voorlopig naar huis gestuurd.
Albert Heijn start 3 mei tijdelijk met de thuisbezorging van boodschappen op zondag.
De corona-quarantaine heeft in België geleid tot een doorbraak voor onlineboodschappen: bij Carrefour komen er tot zes keer meer bestellingen binnen, bij Colruyt gaat het om een viervoud.
Het personeel van websuper Picnic krijgt de komende twee jaar een loonsverhoging van 6 procent. Dat heeft de online supermarkt met vakbond De Unie afgesproken in een cao, zo meldt De Telegraaf vandaag.
Online boodschappen worden tegen 2023 een belangrijk onderdeel van de omzet van Amazon met een geschatte handelsomzet van minstens 70 miljard dollar. Dat is drie keer zoveel als in 2019.
Het lijken gouden tijden voor maaltijdbezorgers, maar dat is slechts schijn. Omdat mensen meer zelf gaan koken, wordt er minder besteld. Dat blijkt uit onderzoek van SimilarWeb.
De beroemde culinaire versmarkt Rungis, in de twaalfde eeuw begonnen als stadsmarkt in Parijs, moest vanwege de coronacrisis dicht, maar gaat nu alsnog virtueel. Consumenten kunnen delicatessen zoals vis, vlees, gevogelte, kaas, groenten en fruit gewoon online bestellen.
Trunkrs breidt de bezorgingscapaciteit voor versproducten per direct uit in heel Nederland. Het bedrijf biedt de voedselsector de mogelijkheid om hun producten bij klanten thuis te laten bezorgen.
Picnic neemt sneller dan gepland een nieuw distributiecentrum in Apeldoorn in gebruik door de toegenomen drukte. Alleen al de afgelopen week nam het bedrijf ruim driehonderd extra mensen aan om meer bestellingen te verwerken, meldt het AD vanochtend.
Nu grenzen met omringende landen dicht zijn, krijgen Duitse boeren het lastig om seizoensarbeiders aan te trekken. De overheid begint een wervingscampagne richting landgenoten.
Online Vleeswinkel Bollensteak.nl heeft zich, door de overval van het coronavirus, in een vloek en zucht ontwikkeld van een niche shop voor bbq-fanaten in een landelijk opererende vleeswinkel voor gezinsmaaltijden.
De app Local Heroes, waarmee lokale ondernemers producten online kunnen bestellen, is vervroegd live gegaan in Amsterdam West.
Online kookplatform Home Made Chefs en boodschappenbox-bezorger Boerschappen hebben de handen ineengeslagen om de ‘enorme voedseloverschotten door de coronacrisis’ bij boeren weg te werken.
Too Good To Go, het bedrijf dat strijdt tegen voedselverspilling, stelt zijn platform voorlopig ook beschikbaar voor reguliere afhaalmaaltijden. Zonder winstoogmerk.
Bij maaltijdbezorger Thuisbezorgd hebben zich sinds de coronacrisis ongeveer 2000 nieuwe restaurants aangemeld. Het bedrijf werkt ‘met man en macht’ om deze restaurants online te plaatsen en zal daarnaast extra personeel aantrekken om aanmeldingen versneld te kunnen verwerken.