More stories

Premium

Sligro lanceert nieuw online foodplatform

Sligro Food Group is in termen van e-commerceomzet een van de grootste webwinkels aan het worden. Die ontwikkeling verliep vrij onzichtbaar,omdat het zich in het b2b-domein afspeelt.

E-commerce
Premium

Ekoplaza gaat in België aan huis leveren

De biologische winkelketen Ekoplaza, die vanaf volgend jaar naar België komt, zal ook boodschappen aan huis leveren. Dat zegt Erik Does, de Nederlandse topman van het bedrijf, in een interview met Gondola Magazine.

Food
Premium

Albert Heijn bezorgt online bestelde boodschappen ook op tweede kerstdag

Albert Heijn bezorgt dit jaar voor het eerst de online bestelde boodschappen op tweede kerstdag en daarnaast vanaf 29 november 6 weken lang op zondag.

Food
Premium

Supermarktapp Crisp neemt nieuw dc in gebruik

Crisp, de supermarktapp voor ‘knettervers eten’, verhuist deze week naar een nieuw distributiecentrum in Amsterdam.

E-commerce
Premium

HelloFresh koopt Amerikaans Factor75

HelloFresh breidt verder uit in de VS met de overname van Faktor75, een bedrijf dat kant en klare maaltijden als pakketpost thuisbezorgt.

Food

Onderzoek: Het sentiment en koopgedrag van de Nederlandse feestdagen shopper

Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.

E-commerce
Premium

Maaltijdbezorger Mealhero haalt 2,5 miljoen euro op

Het Gentse Mealhero haalt 2,5 miljoen euro bij de familie Jan Haspeslagh (Ardo), Zhong Xu en de investeerders achter Bavet om verder uit te breiden in Europa.

Food
Premium

Ahold lijft Amerikaanse boodschappenbezorger FreshDirect in

Ahold Delhaize neemt voor een onbekend bedrag de Amerikaanse boodschappenbezorger FreshDirect over, samen met Centerbridge Partners, dat een belang van […]

E-commerce
Premium

1,8 miljoen euro voor Amsterdamse koffiestart-up Doel

Met additionele financiering van 1,8 miljoen euro wil koffiebedrijf Wakuli binnen een jaar haar 10.000 koffie-abonnementen vervijfvoudigen en nog eens zo’n 1.000 koffieboeren van een beter inkomen voorzien.

Food
Premium

Vooruitbestel-app Foodsy helpt horeca

De Nederlandse vooruitbestel-app Foodsy voor het afhalen van eten en drinken stelt de software en het platform tijdelijk gratis beschikbaar aan horeca-ondernemers.

E-commerce
Premium

Nijmegen tweede stad met gratis bezorgservice van Albert Heijn

Voortaan kunnen inwoners van Nijmegen, Oosterhout en Lent hun boodschappen bestellen via AH Compact, de nieuwe gratis bezorgservice die Albert Heijn eind september in Haarlem lanceerde.

E-commerce
Premium

Picnic en Rabobank lanceren digitale betaalpas

Online supermarkt Picnic en Rabobank zijn een samenwerking gestart, waarbij klanten de Maestro-betaalpas kunnen gebruiken om snel en veilig online boodschappen te doen.

E-commerce
Premium

Online verkopen Ahold Delhaize naar 1,78 miljard euro

De online verkopen van Ahold Delhaize, moederbedrijf van bol.com en Albert Heijn, groeiden in het derde kwartaal met 62,6 procent en alleen al in de VS met 114 procent, mede dankzij de Click & Collect dienst aldaar.

E-commerce
Premium

Fors meer bestellingen voor HelloFresh

Het aantal bestellingen van maaltijdboxen bij HelloFresh is ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar met 114 procent gegroeid, van ruim 9 miljoen naar 19,5 miljoen.

E-commerce
Premium

Dr. Oetker koopt online drankbezorger voor 1 miljard

De fabrikant van levensmiddelen Dr. Oetker koopt in Duitsland Flaschenpost.de voor een miljard euro. Met de aankoop van de drankenwinkle krijgt het concern een eigen b2c-verkoopkanaal in handen.

Venture