More stories

Premium

Boodschappendienst Gorillas start in Amsterdam

De stevig gefinancierde razendsnelle boodschappendienst Gorillas is van start gegaan in de Amsterdamse buurt De Pijp en wil snel elders in het land uitbreiden.

Food

Hoe merken bloeien in een tijd van verandering en onzekerheid

John F. Kennedy wordt gecrediteerd voor het populariseren van het citaat: “In de Chinese taal bestaat het woord‘ crisis ’uit twee karakters, de ene vertegenwoordigt gevaar en de andere kans.” Dat beschrijft perfect de huidige samenvloeiing van crises – er is gevaar en er zijn echte menselijke kosten voor de gebeurtenissen, maar er zijn ook enorme kansen. Terwijl miljoenen bedrijven in een neerwaartse spiraal zijn gegooid, hebben veel merken een toenemende vraag van consumenten gezien. Het blijkt dat de landelijke lockdowns consumenten hebben geïnspireerd om hun nieuwe tijd thuis te gebruiken om alles te doen, van het verbeteren van hun milieu en financiën tot het investeren in hun gezondheid en huisdieren.

Coronacrisis
Premium

Bezorgdienst iZi via Vlaanderen naar Nederland

In Antwerpen gaat een nieuwe koerierdienst van start, zo meldt Retaildetail. iZi levert zowel warme maaltijden als aankopen bij lokale winkels binnen het uur aan huis. Binnen een jaar wil iZi ook in Nederland aan de slag.

Food
Premium

FNV eist namens twaalf maaltijdbezorgers nabetaling van Deliveroo

De FNV eist bij Deliveroo namens twaalf voormalig maaltijdbezorgers een nabetaling van loon op basis van de cao Beroepsgoederenvervoer. De twaalf maaltijdbezorgers werkten zonder cao in loondienst bij Deliveroo, toen ze in 2018 door het platform werden ontslagen. Deliveroo wilde alleen nog maar met zzp’ers werken.

Food
Premium

Jumbo opent nieuwe bezorghub in Heerhugowaard

Jumbo Supermarkten opende maandag een nieuwe centrale thuisbezorglocatie (hub) in Heerhugowaard voor directe bezorging van online bestelde boodschappen in de provincie Noord-Holland.

Food
Premium

Uber Eats breidt uit naar Maastricht, Ede, Spijkenisse en Naarden-Bussum

Uber Eats breidt is vanaf vandaag ook beschikbaar in Maastricht, Ede, Spijkenisse, en Naarden-Bussum.

Food
Premium

Doordash wil met beursgang 2,8 miljard dollar ophalen

De Amerikaanse maaltijdbezorger Doordash gaat naar de beurs voor 75 tot 85 dollar per aandeel, wat het bedrijf aanzienlijk hoger waardeert dan de 16 miljard die genoemd werd bij de laatste financiering.

Food
Premium

Sligro lanceert nieuw online foodplatform

Sligro Food Group is in termen van e-commerceomzet een van de grootste webwinkels aan het worden. Die ontwikkeling verliep vrij onzichtbaar,omdat het zich in het b2b-domein afspeelt.

E-commerce
Premium

Ekoplaza gaat in België aan huis leveren

De biologische winkelketen Ekoplaza, die vanaf volgend jaar naar België komt, zal ook boodschappen aan huis leveren. Dat zegt Erik Does, de Nederlandse topman van het bedrijf, in een interview met Gondola Magazine.

Food
Premium

Albert Heijn bezorgt online bestelde boodschappen ook op tweede kerstdag

Albert Heijn bezorgt dit jaar voor het eerst de online bestelde boodschappen op tweede kerstdag en daarnaast vanaf 29 november 6 weken lang op zondag.

Food
Premium

Supermarktapp Crisp neemt nieuw dc in gebruik

Crisp, de supermarktapp voor ‘knettervers eten’, verhuist deze week naar een nieuw distributiecentrum in Amsterdam.

E-commerce
Premium

HelloFresh koopt Amerikaans Factor75

HelloFresh breidt verder uit in de VS met de overname van Faktor75, een bedrijf dat kant en klare maaltijden als pakketpost thuisbezorgt.

Food

Onderzoek: Het sentiment en koopgedrag van de Nederlandse feestdagen shopper

Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.

E-commerce
Premium

Maaltijdbezorger Mealhero haalt 2,5 miljoen euro op

Het Gentse Mealhero haalt 2,5 miljoen euro bij de familie Jan Haspeslagh (Ardo), Zhong Xu en de investeerders achter Bavet om verder uit te breiden in Europa.

Food
Premium

Ahold lijft Amerikaanse boodschappenbezorger FreshDirect in

Ahold Delhaize neemt voor een onbekend bedrag de Amerikaanse boodschappenbezorger FreshDirect over, samen met Centerbridge Partners, dat een belang van […]

E-commerce