More stories

Starbucks bouwt winkels om tot Pickup Stores

Starbucks gaat de komende achttien maanden honderden eigen (Amerikaanse) winkels ombouwen tot zogenoemde Pickup Stores, waarbij klanten alleen mobiel kunnen bestellen en afrekenen. Starbucks noemt dit het ‘versterken van de digitale relatie met zijn klanten’ en de ‘integratie van de fysieke en digitale klantervaring’.

Food

Just Eat Takeaway gaat samen met GrubHub (update)

Just Eat Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, bevestigt de overname van de Amerikaanse maaltijdbezorger GrubHub. De koers van het aandeel Uber daalde gelijk met 5 procent, aangezien de Amerikaanse bedrijven eveneens met elkaar in gesprek waren.

Food

Horeca gretig op reserveringsapps

Horecabedrijven zijn massaal op zoek naar apps en diensten waarmee bezoekers stoeltjes kunnen reserveren in café’s en restaurants die aanstaande maandag 1 juni open mogen. Nieuwe initiatieven schieten uit de grond.

Food

Amazon Food start in India

Terwijl Siggy en Zomato afslanken, start Amazon een met het bezorgen van maaltijden in India onder de noemer Amazon Food. Daarvoor is 6,5 miljard dollar uitgetrokken.

Food

Picnic neemt derde magazijn in Utrecht in gebruik

Online super Picnic heeft een nieuw distributiecentrum in Utrecht in gebruik genomen voor de opslag van bulkgoederen. Het is het derde distributiecentrum van de online supermarkt op bedrijventerrein Lage Weide in Utrecht.

Food

Colruyt bouwt winkel om tot e-distributiecentrum

Collect&Go, de onlinedienst van supermarkt Colruyt, bouwt een tijdelijke Colruyt-winkel in het Belgische Oudergem om tot een lokaal e-distributiecentrum. Daardoor kan de keten meer bestellingen in Brussel verwerken.

Food

PepsiCo gaat snacks direct aan consumenten leveren

PepsicCo, de bekende fabrikant van frisdrank, chips, ontbijtgranen en snacks, opent in de Verenigde Staten een eigen webwinkel.

Food

Nederlanders gaan ook na de pandemie meer online boodschappen doen

COVID-19 heeft de manier waarop Nederlanders boodschappen doen zeer beslist veranderd. E-commerce koopintenties na de crisis stijgen voor dranken (+7 procent), vers (+5%) en verpakt voedsel (+6%), zo verwacht Nielsen.

Food

‘Uber wil maaltijdbezorger GrubHub overnemen’

Uber wil GrubHub overnemen, misschien wel een van zijn grootste concurrenten voor maaltijdbezorging.

E-commerce

Bol.com in coronamaanden 40 procent gegroeid, 1700 nieuwe verkooppartners

Ondanks allerlei veiligheidsmaatregelen in de winkels heeft Ahold Delhaize, moederbedrijf van bol.com en ah.nl, onmiskenbaar geprofiteerd van de coronacrisis. De online omzet groeide in het eerste kwartaal met 30 procent naar 998 miljoen euro. bol.com zag de omzet in het kwartaal alleen al met 40 procent toenemen.

Food

Uber Eats staakt activiteiten in groot aantal landen

Uber Eats trekt zich terug uit een groot aantal landen, onder meer Tsjechië, Egypte, Roemenië, Saoedi Arabië, Uruguay en Honduras.

E-commerce

Deliveroo zet 350 man op straat

Ook maaltijdbezorger Deliveroo merkt de gevolgen van de coronacrisis. Het Britse bedrijf zet wereldwijd 350 mensen op straat. Nog eens vijftig zijn voorlopig naar huis gestuurd.

Food

Albert Heijn gaat tijdelijk op zondag thuisbezorgen

Albert Heijn start 3 mei tijdelijk met de thuisbezorging van boodschappen op zondag.

E-commerce

Exponentiële groei onlineboodschappen in België houdt aan

De corona-quarantaine heeft in België geleid tot een doorbraak voor onlineboodschappen: bij Carrefour komen er tot zes keer meer bestellingen binnen, bij Colruyt gaat het om een viervoud.

Food

Eigen cao voor Picnic-personeel

Het personeel van websuper Picnic krijgt de komende twee jaar een loonsverhoging van 6 procent. Dat heeft de online supermarkt met vakbond De Unie afgesproken in een cao, zo meldt De Telegraaf vandaag.

Food