More stories

Premium

Emerce Fashion TV: ‘Merken kunnen niet meer binnen de landsgrenzen blijven’

Fashionmerken zijn verschoven van B2B naar het direct leveren aan eindklanten (D2C) en dat heeft grote impact op de bedrijfsvoering. Het begrip customer experience is daarbij erg belangrijk geworden. “Merken die buiten Nederland willen verkopen, onderschatten dat vaak,” zegt Jeroen Leenders van Salesupply in de videocollectie Emerce Fashion.

Fulfillment
Premium

Vijfde e-fulfilmentcentrum van Active Ants in UK

De burgemeester van Northampton heeft in het Verenigd Koninkrijk het vijfde e-fulfilmentcentrum van Active Ants officieel geopend. Deze nieuwe locatie bevindt zich op het Brackmills Industrial Estate in Northampton, midden in de ‘gouden driehoek’ van het Verenigd Koninkrijk.

Active Ants had al ulfilmentcentra in Nederland (Nieuwegein en Roosendaal), België (Willebroek) en Duitsland (Dorsten).

In de loop van 2023 zal Active Ants de Britse klanten van Didriksons gaan bedienen vanuit haar nieuwe vestiging in Northampton. Didriksons is een van de toonaangevende merken voor jassen in Scandinavië. Het merk is aanwezig in meer dan twintig landen en heeft zijn hoofdkantoor in Borås, de Zweedse textielstad.

Fulfillment
Premium

Vele tientallen Brabantse distributiecentra zijn in Luxemburgse handen

Vele tientallen Brabantse distributiecentra zijn in Luxemburgse handen, eigenaren kunnen zo gemakkelijker belasting ontwijken. Dat blijkt uit onderzoek van het Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad en BN DeStem.

Fulfillment

Creëer eindeloze mogelijkheden door middel van slim voorraadbeheer

Je voorraad kan een verliespost zijn als die niet goed verdeeld wordt. Met een ordermanagementsysteem krijg je vele opties en verbeter je de verdienkracht.

Logistics
Premium

De businesscase van ‘tweedekansjes’

Of ze nu tweedekansje, retour deal of anders heten: een groeiende hoeveelheid retourgoederen vindt zijn weg weer naar de markt. Niet als partij, maar als individuele producten. Via een arbeidsintensief proces dat vragen oproept over de rendabiliteit. “Het gaat niet alleen om financiën, ook om duurzaamheid.” Toch lijken financiële opbrengsten leidend. Een blik op de kansen, knelpunten én verdiensten.

E-commerce

Meer herhaalaankopen? Begin bij een goed werkend warehouse

Om herhaalaankopen van klanten te stimuleren word alles uit de kast getrokken. De meest effectieve oplossing is de foutmarge in je warehouse te verlagen.

Fulfillment

Dossier retouren in e-commerce: betaald, doosloos en tweedekans

Zonder ruime retour-policies zou e-commerce niet zijn wat het nu is. Mede daardoor zijn Retouren een van de grootste hoofdpijndossiers van de branche en oplossingen zijn hard nodig. Daarom duiken we in dit dossier in de belangrijkste trends en oplossingen.

E-commerce
Premium

Retouren zonder doos: ook geschikt voor Nederland?

Amazon, FedEx en UPS richten zich in de Verenigde Staten sinds kort allen op doosloze retouren, de productverpakking volstaat in steeds meer gevallen. Behalve gemak voor consumenten zou de ‘no box, no label policy’ ook kostenbesparingen voor webshops en milieuwinst opleveren. Hoe werkt dit? En wat gebeurt er in Nederland?

E-commerce
Premium

De impact van betaalde retouren in e-commerce

De optie voor gratis retouren bij webwinkels wordt als klantvriendelijk en merkbouwend gezien, maar is in feite een enorme kostenpost en dataloos proces. Een groeiend aantal e-commercespelers voert dan ook betaalde retouren in. Welke impact op de operatie heeft dit? En wat levert het op?

E-commerce

Drie redenen waarom een sourcingplatform om meer dan verkoop gaat

Drie trends die rond sourcingplatforms naar voren komen: overzichtelijk management, extra diensten, en het belang van het goed kennen van je klanten.

Fulfillment
Premium

Whoppah opent tweede magazijn, in Venlo

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah opent een nieuwe opslagplaats voor handel en richt zich daarmee nadrukkelijk op de groei in Duitsland.

Fulfillment
Premium

DHL robotiseert in zijn pakketsorteercentrum

DHL Parcel en robotintegrator AWL zijn erin geslaagd om een robottoepassing te ontwikkelen die de dozen van een willekeurig samengestelde pallet kan afnemen en opzetten op de lopende band van een sorteerinstallatie. De innovatie combineert robotgestuurde AI-Vision met grijpertechnologie, waardoor pakketten van divers formaat en gewicht op de sorteerband gezet kunnen worden.

Fulfillment
Premium

Distributiecentrum JYSK in Lelystad officieel geopend

JYSK is begonnen met de belevering van winkels in Nederland en België vanuit het nieuwe distributiecentrum in Lelystad. In het tijdelijke onderkomen liggen de 500 bestverkopende producten van de Deense retailer opgeslagen.

E-commerce

Wehkamp lanceert ‘binnenkort’ retourkosten

Wehkamp gaat binnenkort klanten retourkosten laten betalen. CEO Graham Harris laat dat weten aan het AD. Doel is de enorme stapel retourzendingen – bij sommige artikelen, zoals damesjurken, is dat meer dan 70 procent – terug te dringen. Experts zien in de stap van Wehkamp ‘een doorbraak’.

Fulfillment
Premium

‘Amazon heeft meer robots dan mensen in 2030’

Elke dag neemt Amazon achter de schermen duizend nieuwe robots in gebruik om zijn bedrijfsprocessen op te schalen en te automatiseren. Tegen het einde van dit decennium heeft het concern daarom meer robots in bedrijf dan mensen.

E-commerce