Wat staat de supply chain te wachten rond de feestdagen?
De feestdagen staan voor de deur. Vertraagde leveringen zijn er echter nu al overal. Wat staat de supply chain nog te wachten en hoe kun je je erop voorbereiden?
De feestdagen staan voor de deur. Vertraagde leveringen zijn er echter nu al overal. Wat staat de supply chain nog te wachten en hoe kun je je erop voorbereiden?
Binnen de intralogistiek zijn drie trends te zien die de toekomst gaan bepalen: ‘dark stores’, micro-‘fulfilment’ en automatisering in abonnementsvorm.
Het najaar is begonnen: Black Friday en andere data komen er aan. Voor e-commercebedrijven een drukke tijd. Ga ter voorbereiding deze checklist langs.
Door het centraliseren van de last mile in de online customer journey kun je je omzet aanzienlijk verhogen. Eleganza vertelt hoe.
Bol.com maakt een begin met het op maat verpakken van bestellingen met de multi-inpakmachine, wereldwijd de eerste in zijn soort, zo beweert het Nederlandse bedrijf.
De TOM-Group uit Bladel opent een nieuw magazijn in het Belgische Lommel, de eerste buiten Nederland.
De fabrikant van merkproducten voor online marktplaatsten Berlin Brands Group opent een aantal nieuwe, eigen distributiecentra.
Amazon.com is begonnen met gratis leveringen binnen een dag aan Prime abonnees in vijftig Braziliaanse steden. Het Amerikaanse bedrijf moet wel, want rivalen MercadoLibre en Magazine Luiza weten steeds meer klanten te winnen.
Vorige maand in België en volgende week opent Active Ants een distributiecentrum in Duitsland, in de deelstaat Noordrijn-Westfalen.
Al die busjes van bezorgers… Thuisbezorgen is vaak al duurzamer dan traditioneel winkelen. Maar het kan nog efficiënter, vooral op de laatste kilometers.
E-fulfilmentbedrijf Active Ants heeft een distributiecentrum in België geopend. Het dc van 10.000 vierkante meter groot ligt in Willebroek.
Het Zweedse modemerk NA-KD faciliteerde stormachtige groei dankzij robotisering van haar magazijn. De voordelen en positieve neveneffecten volgens medeoprichter Oscar von Konow.
Hoe behoud je subscriptions en blijf je aantrekkelijk voor je doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat het niveau van je dienstverlening hoog blijft?
E-commerce-logistiek kan veel aandacht en tijd opslorpen. Uitbesteden aan een fulfillment-partner kan een oplossing zijn. Maar wat is het juiste moment?
Corona heeft de online verkopen wereldwijd enorm opgestuwd, vermoedelijk permanent. Wat zijn daar de gevolgen van voor de logistiek en voor het milieu?