More stories

Universiteit Twente gaat drones testen

De Universiteit Twente richt twee testlocaties voor drones in op haar campus. Hiervoor wordt de atletiekbaan en het veld tegenover Erve Holzik gebruikt.

Research and development

Miljoenste inschrijving online cursussen TU Delft

De TU Delft heeft de miljoenste inschrijving geregistreerd voor haar gratis online cursussen (MOOCs, Massive Open Online Courses).

Strategy

‘Apple Car uitgesteld’

De ontwikkeling van de Apple Car zou zijn uitgesteld naar 2021, zo schrijft het blog The Information. Aanvankelijk wilde Apple de auto al in 2019 op de weg hebben.

Disruptie

Duolingo met geheugensteuntje

Duolingo, het bedrijf achter de gelijknamige taalapp, breidt zijn repertoire uit. Met een nieuwe app Tinycards kun je ook geschiedenis […]

Innovatie

Bancaire sector moet rekening houden met veeleisende ‘super consumers’

De bancaire sector is ‘ouderwets’ innovatief. Dat stelt PwC in een trendrapport dat in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Banken is geschreven. Veeleisende bankklanten zullen echter voortdurend nieuwe en hogere eisen stellen aan dienstverlening en gebruikerservaringen.

Financials

Greenberry: waarom technologie design nodig heeft

“Met de huidige technologische vooruitgangen is het een geweldige tijd om te leven. Maar er zit ook een lelijke kant aan technologie. Gelukkig kan technologie ook daarmee helpen”, stelt Alain Dujardin van Greenberry. “We hebben geen behoefte aan méér apps, gadgets of gimmicks. We hebben menselijke behoeften en technologie moet dat adresseren. Design gaat niet over hoe het eruit ziet, maar hoe het werkt.”

Service Design

Tesla wordt concurrent Uber en Snappcar

Tesla gaat in de toekomst auto’s verkopen die de eigenaren met een druk op de knop kunnen verhuren als ze de auto niet gebruiken. “Dat verlaagt de kosten van eigendom aanzienlijk. Iedereen kan een Tesla rijden”, aldus Elon Musk.

Disruptie

De vijf innovatiestappen van Pokémon Go

We doken de data in om te kijken wat Nederlanders daadwerkelijk van Pokémon Go vinden en legden dit naast de innovation adoptiecurve met de innovators, early adopters, early marjority, late majority en de laggards.

Mobile

ABN breidt hypotheekadvies via webcam uit

ABN AMRO biedt klanten voortaan de mogelijkheid om ook op zondag een hypotheekadviesgesprek te voeren via de webcam.

Financials

Oprichters Kennispark Twente bekrachtigen samenwerking in nieuw convenant

De komende vier jaar gaat Kennispark Twente haar activiteiten verder uitbreiden samen met de Universiteit Twente, Saxion, Provincie Overijssel, Regio Twente en Gemeente Enschede. Afgelopen week werd het convenant gesloten.

Research and development

Studenten gaan Rotterdam helpen met digitale innovatie

Met een financiële injectie van bijna drie ton kunnen onderzoekers, docenten en studenten van Hogeschool Rotterdam winkeliers in de Rotterdamse binnenstad helpen bij de (digitale) innovatie.

Strategy

CDO, CMO of iemand anders? Wie wordt verantwoordelijk voor digital?

Nike, Morgan Stanley en AOL: allemaal bedrijven die recent een Chief Digital Officer (CDO) aanstelden. Die moeten ervoor zorgen dat alle digitale contactpunten zo optimaal mogelijk en in samenhang presteren. Maar de groeiende populariteit van die functie is ook vaak genoeg onderwerp van discussie.

Disruptie

Belgische bank KBC test handelsplatform op basis van blockchain

De Belgische bank KBC test een handelsplatform op basis van blockchain. De Digital Trade Chain moet buitenlandse transacties vereenvoudigen.

Financials

Hoe we binnen 2 dagen 4 smart-tv challenges oplosten

Na ons design van de smartTV-app voor NLZiet kwamen onze vrienden van 24i, makers van de beste smart-TV apps, met een nieuwe uitdaging: laten we samen de UX van smart-tv’s eens lekker innoveren. Zo’n toffe kans grepen wij natuurlijk graag aan! Dé uitgelezen mogelijkheid dus om onze creativiteit los te laten op een uniek platform met z’n geheel eigen ontwerpvragen. En zo gingen we, samen met zusje Resoluut, de samenwerking aan met de designers van 24i. Challenge accepted!

Service Design

Paul Blok (Marketingstrateeg): ‘Mensen meekrijgen in verandering is de grootste uitdaging’

Veel bedrijven worstelen met verandering. Het zijn vaak maar een paar mensen in een bedrijf die de noodzaak zien. De rest houdt zich vast aan het feit dat het toch altijd goed is gegaan, dus waarom zou het anders moeten? Die noodzaak wordt soms opgedrongen door de buitenwereld. Je kunt wel vasthouden aan je telefoonteam, maar als al je klanten opeens op Twitter zitten, is dat een doodlopende weg. Klinkt eenvoudig, maar dat is het in praktijk vaak niet. Marketingstrateeg Paul Blok, in gesprek met Fast Moving Targets, helpt bedrijven bij veranderen.

Disruptie