More stories

Delivery Hero volgend jaar naar de beurs

De Duitse maaltijdenbezorger Delivery Hero wil volgend jaar naar de beurs. Dat laat CEO Niklas Ostberg weten in een interview.

Logistics

‘Amazon test ophaalpunten’

Amazon is in Seattle een proef met ophaalpunten begonnen onder de noemer Amazon Flex. Het lokale blog GeekWire ontdekte het ophaalpunt in de buitenwijk Kirkland.

E-commerce

Honderdste afhaalpunt voor Jumbo

Jumbo Supermarkten opent volgende week zijn honderdste Pick Up Point voor online bestellingen. Inwoners van Zwaagdijk en omgeving kunnen vanaf 23 augustus boodschappen bestellen op Jumbo.com en die vervolgens ophalen bij de speciale balie in de Jumbo-winkel aan de Zwaagdijk 227F.

E-commerce

Deutsche Post wil openbaar vervoer inzetten voor bezorgingen

Deutsche Post wil de bagageruimte in passagiersbussen tussen grotere Duitse steden gebruiken voor een snellere bezorging van online bestelde goederen. Het busnetwerk dat 120 Duitse steden verbindt, is sneller dan het eigen bezorgnetwerk en zelfs de expressdienst van dochteronderneming DHL.

E-commerce

TNO ontwikkelt serious game voor logistieke sector

TNO heeft samen met partners een serious game ontwikkeld voor de logistieke sector. Het spel laat zien welke operationele en financiële voordelen worden verkregen als het aantal beperkingen van een order wordt verminderd, en welke samenwerking tussen planners, sales en klanten hiervoor nodig is.

E-commerce

Amazon blij met Engels beleid rondom drones

Amazons baas Jeff Bezos is blij met de flexibele regelgeving van Engeland voor commerciële vluchten met drones.

E-commerce

Uber breidt bezorgdienst voor restaurants uit

Uber heeft advertenties geplaatst voor personeel voor zijn bezorgdienst UberEats in vijftien steden, waaronder Washington, Atlanta, Seattle, Houston, Nashville en Miami. Daarnaast begint het bedrijf met bezorgen in San Francisco.

E-commerce

Pas in januari Europees oordeel over fusie TNT en FedEx

De overname van vervoerder TNT door FedEx wordt op zijn vroegst begin 2016 goedgekeurd. Dat heeft de Europese Commissie laten weten. Men heeft meer tijd nodig om de plannen te beoordelen.

Logistics

Ook Amerikaanse Target in online boodschappen

Het Amerikaanse warenhuis Target stapt nu ook al in de online boodschappenmarkt, net als Amazon en Walmart. Marketingdirecteur Jeff Jones zegt dat zijn bedrijf in de nabije toekomst met de eerste testen zal beginnen.

E-commerce

HelloFresh: ‘We focussen op de klant, niet op de concurrent’

‘We focussen we ons op de klant en op ons bedrijf en niet op de concurrent,’ zo laat HelloFresh weten in een summiere reactie op het nieuws dat ook Albert Heijn met maaltijdenboxen gaat beginnen.

E-commerce

Emerce eFulfillment: Crowdsourcing the last mile

Niels Agatz, universitair docent Operations Management aan de Rotterdam School of Management – Erasmus Universiteit, leidt een vierjarig onderzoeksproject op het gebied van last mile delivery. De resultaten presenteert hij op Emerce eFulfillment.

Logistics

PostNL test de ‘altijd thuis’ afleverbox

PostNL blijkt al maanden in stilte te werken aan een afleverbox voor online kopers die niet of zelden thuis zijn. Bezorgen bij de buren, niet-thuis-briefjes, pakketretour naar het depot, de volgende dag opnieuw aanbieden. Inefficiënt, frustrerend, klantonvriendelijk. Pakketvervoerders en andere organisaties zijn hyperactief in het zoeken naar oplossingen voor dit steeds groter wordende logistieke probleem. Helpt de afleverbox de last mile draak te verslaan?

E-commerce

Solide resultaten voor PostNL

PostNL meldt solide resultaten over het tweede kwartaal: een onderliggend bedrijfsresultaat van 65 miljoen euro op een omzet van 824 miljoen. Dat is tien miljoen meer dan een jaar geleden. Wel werd een nettoverlies van 4 miljoen euro geboekt door de verkoop van het Britse dochterbedrijf.

E-commerce

Brussel twijfelt over overname TNT door FedEx

De overname van de Nederlandse pakketvervoerder TNT door het Amerikaanse FedEx lijkt onzeker nu Brussel grote bezwaren ziet. De Europese Commissie heeft vandaag een onderzoek van negentig dagen aangekondigd.

E-commerce

UPS breidt netwerk van ophaalpunten uit

Pakketvervoerder UPS breidt zijn netwerk van ophaalpunten in Noord-Amerika fors uit, mede met het oog op het komende kerstseizoen.

Logistics