Delivery Hero volgend jaar naar de beurs
De Duitse maaltijdenbezorger Delivery Hero wil volgend jaar naar de beurs. Dat laat CEO Niklas Ostberg weten in een interview.
De Duitse maaltijdenbezorger Delivery Hero wil volgend jaar naar de beurs. Dat laat CEO Niklas Ostberg weten in een interview.
Amazon is in Seattle een proef met ophaalpunten begonnen onder de noemer Amazon Flex. Het lokale blog GeekWire ontdekte het ophaalpunt in de buitenwijk Kirkland.
Jumbo Supermarkten opent volgende week zijn honderdste Pick Up Point voor online bestellingen. Inwoners van Zwaagdijk en omgeving kunnen vanaf 23 augustus boodschappen bestellen op Jumbo.com en die vervolgens ophalen bij de speciale balie in de Jumbo-winkel aan de Zwaagdijk 227F.
Deutsche Post wil de bagageruimte in passagiersbussen tussen grotere Duitse steden gebruiken voor een snellere bezorging van online bestelde goederen. Het busnetwerk dat 120 Duitse steden verbindt, is sneller dan het eigen bezorgnetwerk en zelfs de expressdienst van dochteronderneming DHL.
TNO heeft samen met partners een serious game ontwikkeld voor de logistieke sector. Het spel laat zien welke operationele en financiële voordelen worden verkregen als het aantal beperkingen van een order wordt verminderd, en welke samenwerking tussen planners, sales en klanten hiervoor nodig is.
Amazons baas Jeff Bezos is blij met de flexibele regelgeving van Engeland voor commerciële vluchten met drones.
Uber heeft advertenties geplaatst voor personeel voor zijn bezorgdienst UberEats in vijftien steden, waaronder Washington, Atlanta, Seattle, Houston, Nashville en Miami. Daarnaast begint het bedrijf met bezorgen in San Francisco.
De overname van vervoerder TNT door FedEx wordt op zijn vroegst begin 2016 goedgekeurd. Dat heeft de Europese Commissie laten weten. Men heeft meer tijd nodig om de plannen te beoordelen.
Het Amerikaanse warenhuis Target stapt nu ook al in de online boodschappenmarkt, net als Amazon en Walmart. Marketingdirecteur Jeff Jones zegt dat zijn bedrijf in de nabije toekomst met de eerste testen zal beginnen.
‘We focussen we ons op de klant en op ons bedrijf en niet op de concurrent,’ zo laat HelloFresh weten in een summiere reactie op het nieuws dat ook Albert Heijn met maaltijdenboxen gaat beginnen.
Niels Agatz, universitair docent Operations Management aan de Rotterdam School of Management – Erasmus Universiteit, leidt een vierjarig onderzoeksproject op het gebied van last mile delivery. De resultaten presenteert hij op Emerce eFulfillment.
PostNL blijkt al maanden in stilte te werken aan een afleverbox voor online kopers die niet of zelden thuis zijn. Bezorgen bij de buren, niet-thuis-briefjes, pakketretour naar het depot, de volgende dag opnieuw aanbieden. Inefficiënt, frustrerend, klantonvriendelijk. Pakketvervoerders en andere organisaties zijn hyperactief in het zoeken naar oplossingen voor dit steeds groter wordende logistieke probleem. Helpt de afleverbox de last mile draak te verslaan?
PostNL meldt solide resultaten over het tweede kwartaal: een onderliggend bedrijfsresultaat van 65 miljoen euro op een omzet van 824 miljoen. Dat is tien miljoen meer dan een jaar geleden. Wel werd een nettoverlies van 4 miljoen euro geboekt door de verkoop van het Britse dochterbedrijf.
De overname van de Nederlandse pakketvervoerder TNT door het Amerikaanse FedEx lijkt onzeker nu Brussel grote bezwaren ziet. De Europese Commissie heeft vandaag een onderzoek van negentig dagen aangekondigd.
Pakketvervoerder UPS breidt zijn netwerk van ophaalpunten in Noord-Amerika fors uit, mede met het oog op het komende kerstseizoen.