Wat hebben AGU en Brabantia geleerd van hun ervaring met Marketplaces?
Marketplaces zijn niet nieuw. AGU en Brabantia deden er al uitgebreid ervaring mee op. Wat kunnen we hiervan leren?
Marketplaces zijn niet nieuw. AGU en Brabantia deden er al uitgebreid ervaring mee op. Wat kunnen we hiervan leren?
Een update van de markt voor Marketplaces. Hoe ziet de huidige markt eruit en wat zijn de ontwikkelingen voor de toekomst?
De handelsplaats voor handwerk Etsy presenteerde woensdag beter dan verwachte financiële resultaten over het tweede kwartaal, waarbij de groei afvlakte. Dat kwam omdat er vorig jaar nog buitensporig veel eigengemaakte mondkapjes werden verkocht.
Amazon wil stoppen met het vernietigen van miljoenen producten die worden geretourneerd. Dat was steeds goedkoper dan ze opnieuw aan te bieden, maar er kwam veel kritiek op.
Wat wil je eigenlijk bereiken met het verkopen op een Marketplace? Op welke Marketplaces wil je actief zijn en wat is je uiteindelijke doel?
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verkoopt (tweedehands) producten en diensten via internet of apps. In de meeste gevallen gaat het om de productcategorieën huis & tuin, kleding & schoenen en elektronica. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.
De B2B-marktplaats voor retailers en merken Ankorstore opent een Nederlands kantoor. Dat is onderdeel van een internationaal groeiplan van de Fransen.
De coronapandemie heeft ertoe geleid dat een aantal ontwikkelingen in online betalingen extreem zijn versneld. Dit zijn de drie belangrijkste trends om rekening mee te houden.
De particuliere en zakelijke handelssite voor auto’s CarNext splitst af van moederbedrijf Leaseplan. Om de groeiplannen te faciliteren haalt het 400 miljoen euro venture capital op bij een consortium internationale investeerders.
Amazon neemt een zogeheten ‘Advertising Partner Network’ in gebruik, een stap in de professionalisering van de reclameactiviteiten die derden op het handelsplatform kunnen ontvouwen.
Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar met tien procent gestegen. Het aantal inhouse adverteerders blijft alleen maar stijgen.
Zakelijke marktplaatsen bieden veel voordelen voor zowel B2C- als B2B-bedrijven. Maar wat is er nodig om je eigen bedrijf uit te breiden naar een marktplaats? Je leest het in dit whitepaper.
Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.
Online marktplaatsen bieden datgene waar ‘reguliere’ afzetkanalen in tekort schieten: snelheid, marktconforme prijzen en vertrouwen in zowel koper als verkopen. Dat maakt ze enorm populair. Maar waar begin je?
Ongelooflijk goedkope producten uit China: is er voor bedrijven in de EU nog mee te concurreren? Met overheidshandelen én een andere retailstrategie wel.