In 4 stappen naar een hogere conversie met productcontent
Hoe behaal je meer rendement met behulp van goede content over je producten op je eigen website of op marketplaces?
Hoe behaal je meer rendement met behulp van goede content over je producten op je eigen website of op marketplaces?
Het retaillandschap is drastisch veranderd en door corona is er nog meer urgentie voor retailers om online aanwezig te zijn. Maar ja, hoe?
Wat komt er kijken bij het verkopen via marketplaces, en waar moet je rekening mee houden? De paneldiscussie gaat in op deze vragen.
Op steeds meer producten domineren marketplaces met hun domeinautoriteit de zoekmachines. Bedreigend voor resellers, maar voor SEO biedt het juist kansen.
Bij de oprichting in november haalde SellerX al honderd miljoen euro op en daar voegt het nu nog eens 26 miljoen extra aan. Het Duitse bedrijf is een opkoper van snelgroeiende maar net niet professionele verkopers op Amazon.
De binnenvaart is vaak nog erg traditioneel ingesteld, met veel leegvaart tot gevolg. Een app om vraag en aanbod te koppelen bracht daar verandering in.
De webwinkel voor tweedehands voertuigen Autohero heeft vorig jaar 10.153 auto’s verkocht in Europa. Dat is twee keer meer dan het jaar ervoor, maar het huidige vooruitzicht is nog groter.
Elke retailer moet grondig nadenken over de rol die marktplaatsen spelen of zou moeten spelen in hun verkoopstrategie. In een tafelgesprek bij Emerce Retail hoor je de ervaringen van Philips en Dorel Juvenile, het bedrijf achter Maxi-Cosi. Vanaf vandaag zijn alle presentaties van Emerce Retail online te bekijken.
Rabobank brengt voor ondernemers op bol.com Flexibele Financiering uit, een razendsnel verstrekte lening voor een bedrag tussen de 5.000 en 250.000 euro.
Meer dan de helft van alle nieuwe online productaankopen wordt via marktplaatsen afgewikkeld. Dit betekent dat minder dan de helft van alle online aankopen bij webwinkels plaats vindt. Dat blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.
De Chinese voedingmarktplaats Pinduoduo, met meer dan 600.000 aanbieders, had vorig jaar meer klanten dan Alibaba en JD.com.
Een kwart van de kledingverkopen op Zalando gebeurt nu voor rekening van de verkooppartners. Op termijn willen de Duitsers dat percentage laten groeien tot vijftig procent. Dan is het geen winkel meer, maar een handelsplatform.
De, zoals ze zelf zeggen, leverancier van ‘de soundtracks van het internet’ Epidemic Sound krijgt een investering van 450 miljoen dollar tegen een waardering van 1,4 miljard dollar. Het geld wordt gebruikt om meer muziekrechten te kopen en contentmakers makkelijker meer audio te laten ontdekken.
Vakbonden in Italië roepen op tot stakingen bij de logistieke tak van Amazon op 22 maart. De stakingen van 24 uur zouden alle operaties van het online warenhuis raken.
Retailmedia gaat fors groeien in 2021. In Nederland zijn Amazon Sponsored Ads sinds kort beschikbaar. Hoe zet je die sponsored ads in?