TUI in zee met sportticketplatform XS2Event
Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.
Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.
Menig retailer start de komende tijd zijn eigen marktplaats. Dat voorspelt Jasper Spaans van Mirakl op E-Commerce Live! op 2 november. Het bedrijf levert online marktplaatsoftware aan detailhandelaren, fabrikanten en groothandels.
De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.
YouTube doet met een kleine groep kanalen proeven om de integratie van e-commerce te onderzoeken. Het moet makkelijk worden om vanuit een video getoonde artikelen te kopen.
Bol.com treedt niet streng en fel genoeg op tegen de handel in namaakartikelen op zijn site.
Modemerk BALR. zet op de Amerikaanse markt in op ‘Checkout on Instagram’, een vorm van e-commerce waarbij de koper het sociale netwerk niet eens hoeft te verlaten om te shoppen.
Het UBO-register is geïnitieerd door de EU om te voorkomen dat het financiële stelsel wordt misbruikt.
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Winston en Renate Gerschtanowitz zijn partner en aandeelhouder geworden van Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst.
Bol.com breidt de top van het bedrijf uit met drie directieleden. Daarmee wil het zich volledig kunnen richten op het uitbouwen en positioneren van het bedrijf als handelsplatform voor derden.
Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. Dit blijkt uit het onderzoek ICT-gebruik bedrijven van het CBS.
Amazon blijft op de e-commercemarkt in Duitsland drie keer groter dan de nummer twee. Qua handelsomzet is het platform even groot als de tien concurrenten bij elkaar die het bedrijf volgen in de jaarlijkse ranglijst van EHI Retail Institute.
Technologiebedrijf Mirakl ontvangt driehonderd miljoen dollar om te investeren in zijn B2B- en B2C-marktplaatssoftware. Het bedrijf helpt retailes hun eigen marketplaces bouwen.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft positief gereageerd op twee openbare consultaties van de Europese Commissie. Daarin wordt de aanscherping van verantwoordelijkheden voor grote digitale platforms en versterking consumentenrechten bepleit.
Een derde van de online platformen in Nederland geeft aan een negatief bedrijfsresultaat te hebben. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten van een onderzoek van CBS.