INNO opent online marktplaats
Het Belgische warenhuisketen INNO laat het voorvoegsel Galeria vallen en opent 6 mei het digitale shoppingplatform inno.be. Nog dit jaar worden de winkels in Luik, Leuven en Waasland Shopping verbouwd.
Het Belgische warenhuisketen INNO laat het voorvoegsel Galeria vallen en opent 6 mei het digitale shoppingplatform inno.be. Nog dit jaar worden de winkels in Luik, Leuven en Waasland Shopping verbouwd.
Tachtig procent van de professionele verkopers op Amazon in Duitsland ziet geen spoor van een serieuze werkrelatie met het platform. De meesten ervaren zelfs hinder en tegenwerking, aldus een enquete onder duizend respondenten voor de Duitse tegenhanger van Thuiswinkel.org.
Vanaf 2023 moeten marktplaatsen omzetcijfers van aangesloten verkopers doorgeven aan de Belastingdienst. Wat houden deze regels in?
Wat is het platformmodel en welke kansen biedt het lanceren van een eigen online marktplaats aan retailers?
Digitaal volwassen bedrijven hebben meer kans de crisis goed te doorstaan. Hoe blijf je agile in een snel veranderende markt?
Veel merken dansen naar de pijpen van de grote marketplaces. Hoe herpak je de controle en maak je van je webshop je belangrijkste omzetkanaal?
De fabrikant van merkproducten voor online marktplaatsten Berlin Brands Group heeft 240 miljoen dollar werkkapitaal opgehaald. Met dat geld wil het andere producenten in Europa en de VS kopen.
Marktplaats Alibaba van techmiljardair Jack Ma krijgt een miljardenboete opgelegd voor monopoliepraktijken. Het bedrijf moet 2,3 miljard euro betalen.
Derde partijen waren eind eerste kwartaal goed voor 62 procent van de Nederlandse omzet op bol.com, een stijging van 17 procent in een jaar. De rol van bol.com zelf verandert fundamenteel.
Het aantal online marketplaces stijgt, mede door de lockdowns. Uit onderzoek blijkt dat vooral retailers met een eigen marketplace snel zijn gegroeid.
Hoe behaal je meer rendement met behulp van goede content over je producten op je eigen website of op marketplaces?
Het retaillandschap is drastisch veranderd en door corona is er nog meer urgentie voor retailers om online aanwezig te zijn. Maar ja, hoe?
Wat komt er kijken bij het verkopen via marketplaces, en waar moet je rekening mee houden? De paneldiscussie gaat in op deze vragen.
Op steeds meer producten domineren marketplaces met hun domeinautoriteit de zoekmachines. Bedreigend voor resellers, maar voor SEO biedt het juist kansen.
Bij de oprichting in november haalde SellerX al honderd miljoen euro op en daar voegt het nu nog eens 26 miljoen extra aan. Het Duitse bedrijf is een opkoper van snelgroeiende maar net niet professionele verkopers op Amazon.