‘KPN en Ziggo vissen in steeds kleinere tv-vijver’
Het is kabelaar Ziggo niet gelukt om de voortdurende daling van kabeltelevisie een halt toe te roepen. Die conclusie trekt Telecompaper in het jongste rapport over de tv-markt.
Het is kabelaar Ziggo niet gelukt om de voortdurende daling van kabeltelevisie een halt toe te roepen. Die conclusie trekt Telecompaper in het jongste rapport over de tv-markt.
Gamemaker Gameloft verzet zich tegen de overname door Vivendi. CEO Michel Guilemot en zijn familie (die ook Ubisoft oprichtte) vindt een vijandelijke overname niet in het belang van het bedrijf.
Candy Crush blijft met 2 miljoen gebruikers in Nederland de meest gespeelde mobiele game. Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope.
T-Mobile heeft zijn tv dienst KNIPPR vandaag officieel gelanceerd. Met KNIPPR bepalen gebruikers zelf het zenderaanbod en kunnen zij kijken op smartphone, tablet of computer, vanaf 10,99 euro per maand.
De landelijke commerciële radiozenders hebben tijdens de Dag van de Digitale Radio gisteren in Hilversum het startschot gegeven voor het uitbreiding van het DAB+-netwerk.
Internet, out of home en bioscoop waren de snelste groeiers bij de netto mediabestedingen in Nederland in 2015. Met een minimale daling van 0,1 procent eindigden de bestedingen op vrijwel exact hetzelfde niveau als in 2014, namelijk 4,62 miljard euro. In absolute bestedingen bedroeg de daling 7 miljoen euro.
De Tweede Kamer moet niet langer wachten met de behandeling van de gokwetgeving, die nu al vele malen is uitgesteld. Dat zei theaterproducent Erwin van Lambaart, sinds kort CEO van Holland Casino, gisteren op het congres Gaming in Holland in Amsterdam.
Fox, de zender achter de Eredivisie uitzendingen, verwacht dat volgend seizoen zeker 20 tot 25 procent van de abonnees via streaming zullen kijken.
Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.
KPN doet mee in de veiling van digitale ethertelevisie, daarmee hoopt het telecombedrijf de licentie te verkrijgen tot 1 februari 2030.
Jaunt, het bedrijf van Nederlander Arthur van Hoff, vestigt zich in China met Jaunt China.
We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?
Al meer dan 53 miljoen kunstwerken, boeken, muziek- en archiefstukken zijn voor iedereen online te bekijken via het platform Europeana. Dinsdag hebben de Europese ministers voor Cultuur unaniem afspraken gemaakt zodat die digitale erfgoedcollecties nog beter kunnen worden gevonden en gebruikt.
Bram Koster en Thomas van Manen nemen per 1 juni de dagelijkse leiding van Marketingfacts op zich. Zij nemen de plaats in van Emile Peters, die wel als aandeelhouder betrokken blijft.
NRC stopt in zijn geheel met het zakelijk platform NRC Q. De website was al niet meer in de lucht.