More stories

Angry Birds 20 miljoen keer gedownload

Angry Birds 2 is in een week tijd 20 miljoen keer gedownload. Dat meldt maker Rovio Entertainment. De game staat in meer dan honderd landen op de eerste plaats van de iPhone en iPad App Store.

Entertainment

John de Mol neemt belang in worstelbedrijf

John de Mol stopt niet alleen geld in TomTom. Zijn bedrijf Talpa Beheer heeft zes procent verworven in World Wrestling Entertainment, de beursgenoteerde onderneming achter tal van worstelevenementen.

Entertainment

Chatapp Line start joint venture voor games

Chatapp Line heeft samen met LongTu een joint venture opgericht onder de noemer Lantu Games. Er is 20 miljoen dollar beschikbaar voor de ontwikkeling van mobiele games. Die moeten de omzet van het Japanse bedrijf weer wat opkrikken.

Entertainment

Online video wordt enorme groeimarkt

Online video kan op steeds meer kijkers rekenen. De videoconsumptie op smartphones en tablets zal dit jaar met ruim 43 procent groeien en met 34,8 procent in 2016. Ruim de helft van alle video zal volgend jaar al op mobiele apparaten worden bekeken, denkt ZenithOptimedia.

Entertainment

Nederlandse filmindustrie wil aanpak illegale mediaboxen

René van Turnhout van filmdistributeur Dutch FilmWorks en voorzitter van branchevereniging NVPI, wil de verkoop van mediaboxen aanpakken. Deze kastjes maken gebruik van illegale streams die op internet worden aangeboden. Volgens Van Turnhout worden er maandelijks duizenden van dit soort boxen verkocht.

Entertainment

Ziggo zag 56.000 klanten vertrekken (update)

De integratie van UPC en Ziggo heeft tot klantverlies en omzetdaling geleid. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van moeder Liberty Global.

Entertainment

Nicolas Eglau (RTL Ventures) naar A+E Networks

De directeur van RTL Ventures, Nicolas Eglau, die onlangs aankondigde zijn carrière in het buitenland voort te zetten, wordt Chief Operating Officer en General Manager Benelux, Nordics, Central Eastern Europe and EMEA bij A+E Networks.

Entertainment

‘Elke PAPER moet voelen als een cadeautje’

Barbara van Beukering zegde haar baan als hoofdredacteur van Het Parool op om een online nieuwsmedium op te zetten voor De Persgroep. PAPER selecteert zes dagen per week de vijftien beste artikelen zodat je op de hoogte bent van wat er die dag gebeurt – van achtergrond tot de laatste roddel en het ‘koopje van de dag’. Weer een online magazine?

Publishing

Consumentenbond: fusie UPC/Ziggo geen succes

De fusie tussen Ziggo en UPC heeft voor consumenten geen voordeel opgeleverd. Die conclusie trekt de Consumentenbond in de Consumentengids van juli/augustus.

Entertainment

Ondernemer Ben Huh (Cheezburger) naar Emerce eDay

Ben Huh is toegevoegd aan de lijst van sprekers van Emerce eDay, op 8 oktober in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. Met de site I Can Has Cheezburger? begon de oud-journalist een mediabedrijf dat zich specialiseert in humor en maandelijks 400 miljoen impressies genereert.

Publishing

Weer forse tegenvallers voor TMG, hoop op digitale toekomst

Het gaat nog altijd niet goed met TMG. De advertentie-inkomsten bij TMG daalden in het eerste halfjaar van 2015 met 13,4 miljoen naar 74 miljoen euro. De daling is bij alle producten zichtbaar.

Publishing

Nieuwe Angry Birds boordevol in-app aankopen

De nieuwe versie van het mobiele spel Angry Birds moet weer geld in het laadje van zijn Finse moeder Rovio brengen. Het spel kent eindeloze mogelijkheden van in-app verkopen.

Entertainment

Amazon strikt Top Gear-team voor Amazon Prime

Amazon gaat de nieuwe autoshow van de voormalige presentatoren van Top Gear uitzenden. Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May gaan exclusief content voor Amazon Prime Video maken die vanaf volgend jaar te zien zal zijn. Hoeveel is geboden voor het programma, is niet bekendgemaakt.

Entertainment

Duitse mediafusie van de baan

De Duitse mediabedrijven Axel Springer en ProSiebenSat.1 gaan niet fuseren. Dat schrijft Der Spiegel. Men had een front willen vormen tegen Google door gezamenlijk te investeren in digitale startups.

Media

Snapchat trekt nieuwe partners aan voor Discover

Snapchat trekt naar verluidt nieuwe mediapartners aan voor het onderdeel Disover, waar uitgevers ‘vluchtige’ content kunnen plaatsen. Naast Vox.com zou ook BuzzFeed een contract hebben gesloten.

Media