More stories

Buienradar en Vapona lanceren Muggenradar

RTLs Buienradar en Vapona lanceren samen Muggenrader: een platform dat actuele informatie biedt over mogelijke muggenoverlast. Het is de eerste keer dat Buienradar een online product samen met een adverteerder lanceert.

Media

Rakuten met Wuaki.tv naar Nederland

Het Japanse Rakuten wil zich met dochter Wuaki.tv op de Nederlandse markt richten. Dat blijkt uit een Nederlandstalige website voor een ‘private beta’.

Entertainment

Nieuwe site voor meten video kijkgedrag

Mediabrands Marketing Sciences heeft vandaag een website in het leven geroepen met ontwikkelingen van video kijkgedrag op tv, online en mobiel. Tegelijk is het rapport Video Landscape verschenen.

Analytics

SPOT heet voortaan Screenforce

SPOT, de marketingorganisatie van de Nederlandse tv-zenders, heet voortaan Screenforce. Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een tv-marketingorganisatie onder die naam. Daarmee wordt ook samengewerkt.

Media

Aanmelding Website van het Jaar open voor wildcards

De verkiezingen voor Website van het Jaar beginnen na de zomervakantie en wie wil meedingen naar een nominatie kan zijn site nu aanmelden.

Publishing

RTL Nederland wordt ‘gewoon’ RTL

RTL Nederland gaat verder onder de vlag RTL. De naamsverandering gaat gepaard met een nieuwe huisstijl.

Entertainment

Tekstadvertenties goed voor helft mediabestedingen

Een aanzienlijk deel van de netto mediabestedingen in Nederland van 4,62 miljard euro gaat naar tekstadvertenties, zo’n 2,5 miljard euro. Dat blijkt uit een analyse van de netto mediabestedingen die Nielsen binnenkort zal publiceren in het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2015.

Publishing

Strategische samenwerking TMG en Talpa loopt vertraging op

De strategische samenwerking op het gebied van radio, tv en internet televisie tussen TMG en Talpa loopt vertraging op. Dat hebben beide partijen vorige week bekend gemaakt.

Publishing

Next: geld verdienen met livestreaming

Online video beleeft een explosieve groei dankzij livestreaming. Logisch dus dat Twitter (Periscope) en Facebook (Live) elkaar naar het leven staan, terwijl Google bouwt aan YouTube Connect. Livevideocontent online zorgt voor tien keer meer interactie dan gewone video’s. Dan rijst de vraag: hoe interessant is het verdienmodel?

Media

Amsterdam krijgt incubator voor VR en AR

In de vorm van VRBASE krijgt Amsterdam in oktober een locatie die Europa’s centrale hub moet worden voor ontwikkelingen met virtual en augmented reality, een displaytechnologie.

Mobile

Duitse uitgevers weer naar de rechter om Google News

Verschillende Duitse krantenuitgevers, waaronder Axel Springer, gaan in beroep tegen het besluit van de kartelkamer in Berlijn over een vergoeding van hun content door Google.

Publishing

‘Brexit heeft negatieve impact op game-industrie’

De extreem lage waarde van het Britse pond als gevolg van de Brexit zou wel eens een negatieve invloed kunnen hebben op de Britse game-industrie. Het Verenigd Koninkrijk geldt namelijk als de zesde gamemarkt in de wereld.

Entertainment

Tweede Kamer stemt 5 juli over wetsvoorstel online gokken

De stemming voor wetsvoorstel in de Tweede Kamer voor een legale online kansspelmarkt staat op 5 juli dan toch eindelijk op de agenda. Hoewel ook de Eerste Kamer nog moet instemmen, kan de gokmarkt volgend jaar van start gaan.

Entertainment

Zoomin: ‘We gaan weer tv maken’

Zoomin gaat lineaire televisie maken. Het online videoplatform wil zijn omzet verhogen, en dat kun je het beste doen met ouderwetse tv. “Nog altijd gaat een groot deel van het adverteerdersgeld naar lineaire tv”, aldus CEO Jan Riemens gisteren op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.

Entertainment

NPO wil HbbTV impuls geven

NPO wil de interactieve tv-dienst HbbTV meer onder de aandacht brengen. Dat vertelde NPO bestuursvoorzitter Henk Hagoort zojuist op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.

Entertainment