More stories

Vodafone introduceert mobiele portemonnee

Vodafone brengt vandaag met VISA een mobiele betaaldienst uit. Iedere mobiele beller, ook niet-klanten van het bedrijf, kunnen met hun telefoon betalingen verrichten bij fysieke winkels en onderling.

Mobile

Hoe pas je QR codes succesvol toe in advertenties?

Adverteerders worstelen nog steeds met de QR code. Onbekendheid over de mogelijkheden en verkeerd gebruik lijken eerder tegen ze te werken dan dat het hen iets biedt. Maar ik garandeer u dat de QR code meer klanten en meer omzet genereert. Voor kleine en voor grote bedrijven en instellingen.

Mobile

Ook Telfort lanceert 4G

Vanaf maandag biedt KPN-dochter Telfort 4G aan. Dat doet het bedrijf onder de noemer InternetVersneller 4G. Het mobiele abonnement kost dan 5 euro extra per maand.

Mobile

Eerste Samsung Experience Stores geopend

Samsung Nederland opende samen met Phone House vandaag in Haarlem en Den Haag de deuren van zijn eerste twee Experience Stores. Komende maand gaan nog drie vestigingen open.

Mobile

PayPal innoveert bij Engelse restaurants

Betaalbedrijf PayPal brengt twee technologische vernieuwingen op de markt die de Engelse horeca wezenlijk kunnen veranderen. De momenten van bestellen, betalen en consumeren worden losgetrokken van elkaar.

Mobile

Vermeende flop iPhone 5C verkoopt beter dan BlackBerry en Windows Phone

Apples middenmoot smartphone 5c heeft beter verkocht dan verwacht. Sterker nog: het passeerde zelfs de Samsung S4. Die conclusie trekt AppleInsider op basis van ruwe schattingen.

Mobile

Google heeft helft mondiale mobiele reclamemarkt

Google heeft de helft van de mobiele reclamemarkt wereldwijd in handen en samen met Facebook is dat tweederde. De profielensite toont de grootste relatieve groei.

Mobile

Velti verandert naam in mGage

Het internationale mobiele marketingbureau Velti verandert zijn naam, volgend op de overname door een durfinvesteerder, in mGage.

Mobile

Marvel maakt Nederlandse tv-commercial met Shazam

Filmproducent Marvel zendt komende twee weken een tv-commercial uit die een interactieve koppeling heeft met Shazam. Dat zorgt ervoor dat de telefoon tijdens de reclamepauze even verandert in een second screen met aanvullende informatie bij de commercial.

Mobile

Datadiensten compenseren verlies SMS en spraakverkeer niet langer

Mobiele aanbieders in Nederland hebben vorig jaar weer 6,7 procent minder omzet gedraaid dan in 2012. Het totaal voor KPN, Vodafone, T-Mobile en anderen kwam uit op 5,4 miljard euro. De daling gaat hard, volgens Telecompaper, want in 2011 bedroeg de teruggang 3,8 procent.

Mobile

Mobiel maaltijden bestellen bij Google en Vodafone

Medewerkers van verscheidene Nederlandse bedrijven gaan komende maanden een nieuwe manier testen om voorverpakte maaltijden te bestellen.

Customer Experience

‘Omzet Google uit niet-mobiele reclame daalt’

Voor het eerst besteden Amerikaanse adverteerders dit jaar minder bij Google aan AdWords bij desktop search. Voor mobiele kanalen daarentegen gaan de beurzen juist verder open.

Mobile

Wat je moet weten over iBeacons

iBeacons zijn de perfecte manier om de online en offline wereld samen te brengen. Beter toepasbaar dan bestaande vergelijkbare technologie (NFC) en al mogelijk bij een groeiend aantal smartphonegebruikers. In dit artikel kijken we naar praktische toepassingen, de mogelijkheden voor e-commerce en waarom iBeacons retailmarketing gaan veranderen.

Mobile

Infographic: mobiele advertentieverkoop verdubbelt

Negentig procent van de adverteerders gaan dit jaar hun mobiele advertenties geautomatiseerd inkopen, zo blijkt uit gegevens van het RTB platform Rubicon Project. Sowieso worden de uitgaven aan mobiele advertenties verdubbeld.

Mobile

Afronden beltijd levert aanbieders 21 miljoen per maand op

Telecomproviders brengen maandelijks 21 miljoen euro teveel in rekening omdat ze mobiele telefoongesprekken naar boven afronden op minuten. Consumenten betalen hierdoor maandelijks voor 323 miljoen minuten die ze niet gebruiken. Dit blijkt uit cijfers van de Consumentenbond.

Mobile