Samsung kaapt Terminal 5 op Heathrow
Samsung heeft de naamrechten van Terminal 5 op Heathrow voor twee weken gekocht om de Galaxy S5 smartphone te promoten. Die terminal heet de komende weken Terminal Galaxy S5. De actie loopt tot 31 mei.
Samsung heeft de naamrechten van Terminal 5 op Heathrow voor twee weken gekocht om de Galaxy S5 smartphone te promoten. Die terminal heet de komende weken Terminal Galaxy S5. De actie loopt tot 31 mei.
Vodafone versnelt de uitrol van zijn 4G-netwerk. Dat moet in september beschikbaar zijn voor heel Nederland. Door de zachte winter optimaal te benutten en slimmere inzet van frequenties en techniek, ligt er sneller dan gepland een landelijk dekkend netwerk, laat het bedrijf weten.
Voormalig marketingmanager Ivy Ross gaat bij Google de divisie voor Google Glass leiden. Een opmerkelijke keuze, want Ross komt van Art.com, gespecialiseerd in het online verkopen van kunst.
Drie van de grootste platenmaatschappijen nemen een klein belang in Shazam. Het is niet bekend wat hun strategische doel daarbij is.
Het Zweedse betaalbedrijf iZettle, ook wel het Zweedse Square genoemd, heeft 50 miljoen dollar opgehaald. Volgens CEO en oprichter Jacob de Geer zal dat geld worden gebruikt voor acquisities en uitbreiding in Europa en Latijns Amerika.
De Vlaamse kabelaar Telenet gaat via het Antwerpse Idealabs investeren in startups. Idealabs, opgericht door Nicolas Verellen, is een incubator voor jonge afgestudeerden.
In het eerste kwartaal van 2014 zijn 279,4 miljoen smartphones verscheept, een groei van 29 procent vergeleken met een jaar geleden. Dat blijkt uit marktcijfers van Canalys. 81 procent van deze toestellen had Android aan boord, iOS en Windows Phone waren goed voor 16 en 3 procent marktaandeel.
Tescent, het bedrijf achter de immens populaire chatapp WeChat, zag zijn netto-inkomsten over het eerste kwartaal met 60 procent stijgen naar omgerekend 1 miljard dollar.
Bedrijven die een app laten bouwen om een app te hebben, zijn niet slim bezig. “Een app hebben is geen strategie”, zegt Valentijn Bras in dit video-interview.
De ZZP’er is het afgelopen jaar zakelijk veel actiever geworden op Facebook. Ondanks de flinke groei van zakelijk netwerk LinkedIn tot meer dan 300 miljoen wereldwijd, is de ZZP’er zakelijk iets minder actief op LinkedIn. Dat blijkt uit de ZZP Barometer, de onafhankelijke onderzoeksmonitor die deze maand is afgenomen onder 1.070 ZZP’ers in Nederland.
Facebook is mobiel de absolute topper in Nederland, gevolgd door WhatsApp en YouTube. Niet verrassend. Wel verrassend is dat ‘spookstad’ Google+ op de vijftiende plaats van meestgebruikte apps staat, nog voor de NOS en ABN AMRO.
In de Benelux worden de meeste mobiele aankopen gedaan met een iPad of iPhone, zo blijkt uit de jaarlijkse Zanox Mobile Performance Barometer 2013. Het m-commerce aandeel van de geboekte omzet uit online verkopen in de Benelux is in 2013 ten opzichte van 2012 met 14 procent gestegen. De 119 procent groei in het aantal transacties in de lage landen toont aan dat van verzadiging nog lang geen sprake is.
Sim Only provider Simyo hoopt dit jaar ruim 10.000 webshops te openen waar Simyo-klanten zelf abonnementen aanbieden. Via die speciale webshop is de VriendenDeal af te sluiten; een regulier Simyo-abonnement voor vrienden en familie. De korting bedraagt 10 euro.
Mark Zuckerberg is nog lang niet klaar met zijn geesteskind. Tijdens het jaarlijkse F8 event voor ontwikkelaars kondigde Zuckerberg een nieuw tijdperk aan. Facebook lijkt volwassen te worden met de introductie van App Links. Een initiatief om mobiel gebruik fors te verbeteren.
Het lijkt plotseling een trend: internetbedrijven als Facebook of Foursquare die besluiten om hun diensten verspreid over verschillende apps aan te bieden. Facebook sloopt zijn berichtendienst uit de Facebook app, en Foursquare splitst zijn dienst letterlijk in tweeën om gebruikers een betere ervaring te kunnen bieden. Maar het kan gevolgen hebben voor het bereik en de gebruiksvriendelijkheid.