More stories

Mobiele site of app? Zinloze discussie

Ruim tweederde van de Nederlandse consumenten beschikt inmiddels over een smartphone. Het winkelgedrag is aan het veranderen en mobiele apparaten gaan hier een belangrijke rol in spelen. De voorspelling is dat in 2020, 70 procent van de online aankopen via mobiele apparaten aangekocht worden. Maar waar moeten marketeers nu op inspelen?

Mobile

Oude iPhones grote kostenposten mobiele aanbieders

Oude iPhones en smartphones van Samsung liggen dermate goed in de markt dat consumenten ze blijven kopen en hun operators blijven bestoken met vragen over instellingen. Het gaat vaak om vragen over diensten van bijvoorbeeld Apple en Google.

Customer Service

Binnenkort: inloggen met (onhoorbaar) geluid

Google neemt een klein Israëlisch bedrijf over, wat grote gevolgen kan hebben voor de wijze waarop we internet gebruiken. Startup SlickLogin laat zijn gebruikers inloggen met ultrasoon geluid via de telefoon.

Mobile

T-Mobile: Nieuw kennissysteem wordt ‘outside in’

T-Mobile Nederland wil zijn interne kennissysteem in de komende jaren openstellen, zodat iedereen er relevante kennis aan kan bijdragen.

Customer Service

Rakuten koopt belapp Viber voor 900 miljoen dollar

Het Japanse Rakuten legt maar liefst 900 miljoen dollar op tafel voor het bedrijf achter de belapp Viber. Het van oorsprong Israëlische bedrijf, gevestigd op Cyprus, claimt 300 miljoen gebruikers in 193 landen.

Mobile

Startupbootcamp voor wetenschappers in Utrecht

Zes initiatieven van wetenschappers aan de Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht nemen deel aan ScienceInc, een programma van bedrijfsincubator UtrechtInc. Het programma helpt wetenschappers de komende zes maanden bij het bepalen van de marktpotentie van hun vinding.

Mobile

TNO ontwikkelt app met reisadvies voor Feyenoordsupporters

De gemeente Rotterdam en TNO starten in het voorjaar 2014 een proef rondom voetbalwedstrijden in het Feyenoordstadion. De pilot heeft tot doel de mogelijkheden te onderzoeken van gedragsbeïnvloeding door middel van een applicatie op de mobiele telefoon.

Mobile

Meer Nederlanders willen quad play

Quad play, de combinatie van mobiel, vast internet, tv en bellen, wordt belangrijker. Bijna driekwart van de Nederlanders vindt het interessant om over te stappen op een quad play aanbod, als dat voordeliger is dan wat zij nu aan vaste en mobiele diensten afnemen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumentenpanel.

Mobile

Vier redenen waarom de tablet nog lang niet dood is

Tablets zijn nog lang niet dood. Integendeel: de verkoop van pc’s keldert in hoog tempo en de traditionele desktop wordt ingeruild voor een tablet. De mondiale markt voor pc’s is in 2013 met het hoogste percentage ooit geslonken. Inmiddels zijn er 361 miljoen tablets verkocht. Raakt die markt niet verzadigd? Kevin C. Tofel van GigaOm denkt nog lange niet. Hij geeft vier redenen.

Mobile

Starbucks: vijf miljoen mobiele transacties per week

Starbucks gaat de komende jaren vol inzetten op mobiele betalingen. Er worden momenteel wekelijks al bijna vijf miljoen mobiele transacties bij Starbucks vestigingen in de VS geregistreerd. Dat is ruim 10 procent van alle transacties in haar Amerikaanse vestigingen. Mobiel betalen en het loyaliteitsprogramma moeten elkaar in de toekomst nog meer gaan versterken.

Customer Loyalty

Net-A-Porter.com brengt glossy uit, met Layar

Modewinkel Net-A-Porter.com brengt voor het eerst een glossyversie uit van zijn online magazine. Met behulp van Layar is die gedrukte versie interactief gemaakt om vanaf de bank vanuit het blad toch online te kunnen shoppen.

Mobile

Scoupy partnert met regionale uitgevers

Scoupy sluit samenwerkingsverbanden met uitgevers van regionale kranten om het bereik van adverteerders te vergroten en meer lokaal relevant aanbod te creëren.

Mobile

‘Nieuwe intieme gadgets leiden tot sociologisch experiment’

Het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (VINT) van IT-dienstverlener Sogeti ziet een trend naar intieme technologie, oftewel slimheid aan je lijf. Dichter op de huid en meer toegesneden op persoonlijke omstandigheden. VINT onderscheidt in zijn rapport zes varianten van Empathic Things

Mobile

NFC versus BLE: wat zijn de verschillen?

En plotseling zijn er twee mobiele technieken die elkaar lijken te overlappen: NFC (Near Field Communication) en BLE (Bluetooth Low Energy). NFC wordt momenteel vooral gebruikt voor mobiele betalingen, maar leent zich minder goed voor mobiele marketing. Dat kan BLE beter. Die techniek zit onder meer achter de iBeacon. Maar wat zijn nu precies de verschillen?

Mobile

Mobiel adverteren met banners: premium of automated?

Alhoewel de werkelijke mobiele reclamebestedingen nog steeds erg laag zijn, maken we ons nu op voor een pijlsnelle stijging. De betrokken spelers investeren fors in techniek en bereik, maar hoe koop je in als adverteerder: premium of op RTB-exchanges?

Mobile