More stories

Meer signalen dat er abonnementen YouTube komen

Een een blik onder de motorkap van YouTubes app voor Android blijkt weer dat Google van plan lijkt om betaalde YouTubediensten te introduceren.

Mobile

Crowdfunding voor eerste implanteerbare NFC-chip

Een Amerikaan met de Nederlandse naam Amal Graafstra wil via het crowdfundingplatform Indiegogo geld inzamelen voor een implanteerbare chip die compatibel is met NFC. Graafstra heeft zelf twee chips in zijn palm laten implementeren.

Mobile

Hoe past mobiel binnen je marketingstrategie?

Marketeers verwachten dat mobiel (deze term verwijst in dit artikel naar smartphones én tablets) ons de komende jaren meer en meer zal bezighouden. Consumenten brengen namelijk steeds meer tijd op hun smartphones en tablets door. Deze ontwikkeling is alom aanwezig maar het door marketeers goed toepassen van deze trend valt nog tegen.

Mobile

Velti van de beurs

Mobielmarketingbedrijf Velti gaat volgende maand van de beurs. Het bedrijf kan of wil niet meer voldoen aan de regels die de Nasdaq hanteert voor zijn leden.

Mobile

CBS: Nederland ruilt pc in voor tablet

Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens heeft inmiddels een tabletcomputer en deze lijkt de plaats in te nemen van de desktop pc. Grote, vaste computers in woon-, werk- of hobbykamers verdwijnen uit onze leefomgeving.

Mobile

Mindshare gaat tv-commercials taggen met Shazam

Mediabureau Mindshare en Shazam gaan samenwerken zodat de mobiele app automatisch de tv-commercials van adverteerders kan herkennen.

Mobile

Tabletworld.nl (opnieuw) gelanceerd

De populaire nieuwssite Androidworld.nl krijgt er een zustersite bij, eentje die ook over Applezaken gaat: Tabletworld. De site wordt samen met Media Lizard opgericht, de uitgeverij die voortkomt uit HUB.

Mobile

De mobiele SEO-strategie: waar rekening mee te houden?

Begin 2014 zullen wereldwijd meer websites worden bezocht met mobiele toestellen (vooral smartphones) dan desktopcomputers. Hoewel het aantal ‘desktop internetters’ nog steeds elk jaar toeneemt, zet de groei van ‘mobiele internetters’ zich in een hogere versnelling door.

Mobile

‘Mobiele reclamecampagnes scoren beter’

Mobiele displaycampagnes worden beter herkend en beter gewaardeerd dan reclamecampagnes op het vaste web.

Mobile

Mobiele content in 2014: vier tips

Welke content is nou eigenlijk geschikt voor smartphones en tablets? Het antwoord op deze vraag wordt met de dag belangrijker, want het mobiel internetgebruik groeit onstuimig. Dit artikel helpt je op weg. En dat is misschien niet de weg die je zelf had bedacht.

CMS

Lovie Awards 2013: de beste mobiele cases

Vorige week woensdag werden in Londen voor de derde keer de Lovie Awards uitgereikt. De Lovie Awards is de Europese tegenhanger van de Webby Awards en worden toegekend aan de beste digitale projecten van Europa. Met het VARA Kassa Panel won Greenberry een gouden en zilveren Lovie Award. Alain Dujardin deelt de meest opvallende mobiele winnaars.

Mobile

Forse boetes voor KPN

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft KPN vier boetes van in totaal 972.977 euro opgelegd, omdat het telecombedtijf concurrenten (zoals Tele2 en Online) op haar glasvezel- en kopernetwerk heeft benadeeld bij de introductie van breedbanddiensten. Het gaat om overtredingen waar KPN als eigenaar van het netwerk diensten levert aan concurrenten.

Mobile

Infographic: Telefoon in toilet, wat nu?

Hoeveel mobieltjes er in een jaar per abuis in het toilet glijden is niet bekend, maar het komt blijkbaar zo vaak voor dat er een infographic aan is gewijd met handige tips om de schade zoveel mogelijk te beperken. Nooit doen: de mobiel meteen opladen en een haardroger gebruiken.

Mobile

De phablet rukt op

De phablet, smartphones met een scherm van 5 inch of groter, slaat aan. 21 procent van alle verkochte smartphones in het derde kwartaal van 2013 had zo’n groot scherm, zegt onderzoeksbureau IDC.

Mobile

Locatiegebaseerde diensten goed nieuws voor retailers?

De hoeveelheid locatiedata die al onze smartphones verzamelen vormt een vruchtbare grond voor een verdere versmelting van de online en offline wereld. Met de komst van wearables en The Internet of Things, zal deze ontwikkeling alleen maar versnellen. Is deze ontwikkeling goed nieuws voor de veelgeplaagde retailers? En wat betekent deze ontwikkeling voor online marketeers?

E-commerce