Auto-industrie omarmt Android
Vijf van ‘s werelds grootste autofabrikanten stappen met Google in de Open Automotive Alliance om Android toegankelijk te maken in de auto’s van de toekomst.
Vijf van ‘s werelds grootste autofabrikanten stappen met Google in de Open Automotive Alliance om Android toegankelijk te maken in de auto’s van de toekomst.
Ongetwijfeld afgekeken van YouTube: Neerlands eerste ramkraak van een Apple Store. De glazen pui aan de net geopende winkel aan de Grote Houtstraat in Haarlem is vanochtend vroeg door een auto geramd. De dieven zijn er op twee scooters met een onbekende buit vandoor gegaan.
We geven Maurice Jongerius, Manager Mobile bij bol.com, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. ‘Het ligt voor de hand dat ‘wearables’ (denk aan Google Glass, iWatches), ‘quantified self’ diensten en ‘everything mobile’ over vijf jaar in meer of mindere mate gemeengoed zijn.’
Mobielmarketingbedrijf Velti komt in handen van het Amerikaanse private equity-huis Blackstone. Daar vallen ook de Nederlandse activiteiten onder, die net als elders ongehinderd worden voortgezet.
In dit artikel geven we Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. Zijn voorspelling: bestellen en betalen via de smartphones groeit als kool.
Mobiele marketing (en advertising) is voor mij nog steeds een belofte die zich niet tot nauwelijks waarmaakt. De mogelijkheden liggen er. Het bereik is er ook. Sterker nog, mobile time spend is het enige mediatype dat op dit moment nog significant groeit. Maar van creativiteit op dit vlak is echter nog amper sprake.
Mobiele reclame is goed voor 36 procent van de groei van de wereldwijde reclamemarkt. Televisie is de nummer twee, met 34 procent groeibijdrage. Reclame op mobiele dragers is in 2016 goed voor 7,7 procent van alle mediabestedingen.
De Open Universiteit gaat onderzoeken hoe het Google Glass, en vergelijkbare systemen, kan gaan inzetten in het onderwijs. Daartoe zal een onderzoeksgroep speciale apps gaan bouwen.
Als het aan het Amsterdamse bedrijf Ex Machina ligt, wordt het tweede scherm het eerste scherm. Met game-achtige applicaties die de kijker het grote scherm in trekken.
De etalages van de grootste HEMA-winkels hebben deze maand inspirerende, grote raamstickers die de passant met QR-codes naar de webwinkel moet lokken.
KPN opent met een aantal innoverende bedrijven een zogeheten 4G-lab. Deze instanties kunnen daar nieuwe gebruiksscenario’s en applicaties uitproberen.
Supermarktketen Jumbo wordt sponsor van Startbootcampprogramma NFC & Contactless. Daarmee krijgt het direct toegang tot de ondernemende ‘uitvinders’ die nu bepalen hoe de retail van de toekomst eruit ziet.
Mark Klein van Deutsche Telekom komt tijdelijk de Nederlandse mobiele dochter van dat concern leiden.
Binnenkort krijgt de Nederlandse consument, op basis van zijn locatie in de winkelstraat, een seintje van zijn iPhone dat hij in een nabije winkel korting kan krijgen. Internetbureau Mirabeau ontwikkelde Apples technologie iBeacon door in een eigen demo-applicatie.
Een een blik onder de motorkap van YouTubes app voor Android blijkt weer dat Google van plan lijkt om betaalde YouTubediensten te introduceren.