Coca-Cola test marketing iBeacon voor WK Voetbal
Coca-Cola onderzoekt hoe het op grote events, zoals het aankomende WK Voetbal, mobiele marketing-techniek als iBeacons kan inzetten om beter en persoonlijke rendement uit zijn sponsoring te halen.
Coca-Cola onderzoekt hoe het op grote events, zoals het aankomende WK Voetbal, mobiele marketing-techniek als iBeacons kan inzetten om beter en persoonlijke rendement uit zijn sponsoring te halen.
Prins Pieter-Christiaan, de derde zoon van Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven, gaat de Nederlandse vestiging van het hightechbedrijf Sentillian leiden. Dat meldt het ANP. Het Amerikaanse beveiligingsbedrijf nam vrijdag een kantoor in Den Haag in gebruik.
Android is een van de laatste grote platformen waar AMBER Alert zich op aansluit. Het alarmeringsysteem voor vermiste kinderen brengt daartoe een app uit.
Google maakt ieder jaar zes dollar nettowinst per gebruiker van zijn diensten bij een omzet van 20 dollar.
Apples iBeacon technologie wordt mogelijk de basis van locatiegebaseerde gaming. Volgens Dave Bisceglia van The Tap Lab liggen hier onvermoede mogelijkheden.
2013 was het jaar van de smartphone. Nederland loopt voorop als het gaat om smartphone penetratie. Ruim tweederde van de Nederlandse consumenten beschikt inmiddels over een smartphone. Ten aanzien van mobiele campagnes liggen er voor Nederlandse marketeers nog grotere kansen.
Mobiele dienstverlener CM Groep uit Breda zag de omzet in 2013 met 24 procent stijgen tot 54 miljoen euro. Terwijl mobiele operators nog maar moeizaam geld verdienen met sms laat CM constante groei zien.
Fabrikanten van telefoons en tablets zullen dit jaar meer dan 1,1 miljard apparaten produceren en verschepen. En er worden steeds meer tablets verkocht ten nadele van de handel in pc’s, aldus onderzoeker Gartner.
Consumenten besteedden in 2013 voor iets meer dan 10 miljard dollar aan software bij Apples downloadwinkel App Store.
Vijf van ‘s werelds grootste autofabrikanten stappen met Google in de Open Automotive Alliance om Android toegankelijk te maken in de auto’s van de toekomst.
Ongetwijfeld afgekeken van YouTube: Neerlands eerste ramkraak van een Apple Store. De glazen pui aan de net geopende winkel aan de Grote Houtstraat in Haarlem is vanochtend vroeg door een auto geramd. De dieven zijn er op twee scooters met een onbekende buit vandoor gegaan.
We geven Maurice Jongerius, Manager Mobile bij bol.com, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. ‘Het ligt voor de hand dat ‘wearables’ (denk aan Google Glass, iWatches), ‘quantified self’ diensten en ‘everything mobile’ over vijf jaar in meer of mindere mate gemeengoed zijn.’
Mobielmarketingbedrijf Velti komt in handen van het Amerikaanse private equity-huis Blackstone. Daar vallen ook de Nederlandse activiteiten onder, die net als elders ongehinderd worden voortgezet.
In dit artikel geven we Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder, het woord om zijn trends en toekomstblik voor 2014 en verder met ons te delen. Zijn voorspelling: bestellen en betalen via de smartphones groeit als kool.
Mobiele marketing (en advertising) is voor mij nog steeds een belofte die zich niet tot nauwelijks waarmaakt. De mogelijkheden liggen er. Het bereik is er ook. Sterker nog, mobile time spend is het enige mediatype dat op dit moment nog significant groeit. Maar van creativiteit op dit vlak is echter nog amper sprake.