More stories

Infographic: smartphones maken consumenten slimmer

Een nieuwe studie van IDC illustreert nog eens hoe smartphones consumenten slimmer maken. Per slot van rekening kunnen die in de winkel prijzen vergelijken, maar ook coupons voor kortingen benutten. Wat kunnen retailers hiervan leren?

Mobile

Wat je moet weten over bakens voor locatiemarketing

Belangrijke doorbraken voor locatiemarketing: een grote Amerikaanse eigenaar van winkelcentra gaat al zijn locaties voorzien van slimme bakens voor mobiele marketing. En ruim tweehonderd supermarkten van de ketens Safeway en Giant Eagle in Amerika gaan Apples iBeacon technologie gebruiken voor hetzelfde doel.

Mobile

Amerikaanse supermarkten over op iBeacon

Ruim tweehonderd supermarkten van de ketens Safeway en Giant Eagle in Amerika gaan iBeacontechnologie gebruiken voor mobiele marketing. Ze kunnen seintjes sturen naar de telefoons van passanten en bezoekers van de winkels.

Mobile

Mobiel gamen: dé nieuwe digitale kans voor adverteerders

De stijgende populariteit van online en mobiel gamen levert ongekende kansen op voor adverteerders, zeker nu er een grote verschuiving naar online – en dan met name online video – plaatsvindt binnen de reclamebudgetten. De omvang van deze kansen komen naar voren uit het rapport ‘2013 State of Online Gaming’. Een overzicht.

Mobile

Netbeheerder Enexis lonkt naar internet of things

Enexis lanceert in gemeente Venlo nieuwe techniek voor de aansturing openbare verlichting. Nu nog met 06-nummers, maar straks IP-gebaseerd. Iedere lantaarn een eigen IP-adres is echter nog een stap te ver.

Internet of Things

De mobiele checkout vraagt om optimalisatie

Over zes jaar zal zo’n 70 procent van de online aankopen worden geplaatst via mobiele apparaten. Dat is de voorspelling die vorige maand werd gedaan in het rapport van Shopping2020. Retailers zagen de afgelopen jaren al dat het verkeer via smartphone en tablet toenemende was. Maar speelt u al voldoende in op deze mobiele trend?

Conversie

Coca-Cola test marketing iBeacon voor WK Voetbal

Coca-Cola onderzoekt hoe het op grote events, zoals het aankomende WK Voetbal, mobiele marketing-techniek als iBeacons kan inzetten om beter en persoonlijke rendement uit zijn sponsoring te halen.

Mobile

Prins Pieter-Christiaan in ‘Twitter beveiliging’

Prins Pieter-Christiaan, de derde zoon van Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven, gaat de Nederlandse vestiging van het hightechbedrijf Sentillian leiden. Dat meldt het ANP. Het Amerikaanse beveiligingsbedrijf nam vrijdag een kantoor in Den Haag in gebruik.

Mobile

AMBER Alert met Nederlandse Androidapp

Android is een van de laatste grote platformen waar AMBER Alert zich op aansluit. Het alarmeringsysteem voor vermiste kinderen brengt daartoe een app uit.

Mobile

Googlewinst per gebruiker: ruim 6 dollar

Google maakt ieder jaar zes dollar nettowinst per gebruiker van zijn diensten bij een omzet van 20 dollar.

Mobile

iBeacon gebruikt voor gaming

Apples iBeacon technologie wordt mogelijk de basis van locatiegebaseerde gaming. Volgens Dave Bisceglia van The Tap Lab liggen hier onvermoede mogelijkheden.

Mobile

Mobiele marketingtrends: is Nederland er klaar voor?

2013 was het jaar van de smartphone. Nederland loopt voorop als het gaat om smartphone penetratie. Ruim tweederde van de Nederlandse consumenten beschikt inmiddels over een smartphone. Ten aanzien van mobiele campagnes liggen er voor Nederlandse marketeers nog grotere kansen.

Customer Loyalty

Omzet CM Groep groeit naar 54 miljoen euro

Mobiele dienstverlener CM Groep uit Breda zag de omzet in 2013 met 24 procent stijgen tot 54 miljoen euro. Terwijl mobiele operators nog maar moeizaam geld verdienen met sms laat CM constante groei zien.

Mobile

‘2014 wordt het jaar van Android’

Fabrikanten van telefoons en tablets zullen dit jaar meer dan 1,1 miljard apparaten produceren en verschepen. En er worden steeds meer tablets verkocht ten nadele van de handel in pc’s, aldus onderzoeker Gartner.

Mobile

Jaaromzet Apple App Store: 10 miljard dollar

Consumenten besteedden in 2013 voor iets meer dan 10 miljard dollar aan software bij Apples downloadwinkel App Store.

Mobile