Europa beboet Google: 2,95 miljard om machtmisbruik adtech
De Europese Commissie legt Google een geldboete op van 2,95 miljard euro om machtmisbruik op de digitale reclamemarkt. “De enige weg vooruit lijkt dat ze bedrijfsonderdelen gaan verkopen.”
De Europese Commissie legt Google een geldboete op van 2,95 miljard euro om machtmisbruik op de digitale reclamemarkt. “De enige weg vooruit lijkt dat ze bedrijfsonderdelen gaan verkopen.”
Shell Nederland heeft zijn retail media-activiteiten volledig in handen gegeven van RetailMedia.One en kondigt tegelijkertijd een forse uitbreiding aan van het digitale netwerk naar meer dan 1.000 schermen begin...
De Nederlandse specialist in ingame-advertising Level UP Digital anticipeert op een grote verschuiving in de digitale reclamewereld met de verwachte lancering van Grand Theft Auto 6 volgend jaar. Het...
Politieke partijen en organisaties kunnen niet meer adverteren met technologie van Google, Xandr en Meta. Op 10 oktober gaan nieuwe, Europese transparantieregels in. Nederlandse adtech-spelers zien kansen.
In België is recent een nieuwe wet van kracht geworden die het voor de overheid mogelijk maakt om frauduleuze advertenties veel sneller offline te laten halen. De FOD Economie...
Na een gematigd eerste kwartaal met een groei van 1 procent zijn de bestedingen aan buitenreclame in het tweede kwartaal van dit jaar uitgekomen op een plus van 5...
Met Dynamic Creative Optimization kun je met één template automatisch teintallen unieke advertenties generen
Volgens marktonderzoeksbureau WARC groeit de advertentie-omzet van Reddit dit jaar naar verwachting met dubbele cijfers door tot 1,8 miljard dollar – en dat is nog maar het begin.
Begin juni 2025 maakte Meta bekend dat het tegen eind 2026 haar volledige advertentieproces wil automatiseren met behulp van AI. Merken hoeven enkel een productafbeelding en budget aan te...
Een verruiming van de online advertentiemogelijkheden voor Ster, zoals voorgesteld in Den Haag, dreigt de markt ernstig te verstoren. Dat stelt een onafhankelijk onderzoek van Station10 in opdracht van...
TikTok behoort tot de grootste reclameplatformen in Nederland nu het in 37 procent van de brandingcampagnes wordt ingezet. Net iets minder dan YouTube, zo laten nieuwe cijfers van AI-marketingplatform...