More stories

Premium

Adverteerders investeren 118 miljoen euro in audioreclame in eerste helft van 2025

Merken blijven hun publiek effectief bereiken via audio. In de eerste zes maanden van 2025 investeerden adverteerders ruim 118 miljoen euro in audioreclame. Dat is vrijwel gelijk aan dezelfde periode van vorig recordjaar en onderstreept de kracht van audio in een uitdagende markt en tijd. De netto omzetcijfers zijn afkomstig uit de nieuwste rapportage van Audify.

Online advertising

Shell geeft volledige retail media aan RetailMedia.One

Shell Nederland heeft zijn retail media-activiteiten volledig in handen gegeven van RetailMedia.One en kondigt tegelijkertijd een forse uitbreiding aan van het digitale netwerk naar meer dan 1.000 schermen begin 2026.

Retailmedia

Reclame-inkomsten Azerion: +8%

De reclame-activiteiten van exploitant Azerion stegen in het tweede kwartaal met acht procent naar 113 miljoen euro.

Venture

Infographic: Aan de slag met Google Ads

Ben je klaar om te starten met Google Ads, maar weet je niet goed waar te beginnen? Ben je op zoek naar een eenvoudige routekaart om campagnes op te zetten die echt resultaat opleveren? In de infographic van MRR Unlocked worden enkele basisprincipes van Google Ads uitgelegd: Wanneer start je een campagne, hoe doe je zoekwoordenonderzoek, belangrijkste meetgegevens om bij te houden, gebruik van negatieve zoekwoorden en de beste campagnetypen voor jouw bedrijf.

Online advertising

Nederlandse specialist in game-advertising verwacht doorbraak GTA 6

De Nederlandse specialist in ingame-advertising Level UP Digital anticipeert op een grote verschuiving in de digitale reclamewereld met de verwachte lancering van Grand Theft Auto 6 volgend jaar. Het bedrijf, dat naar eigen zeggen 80 procent van de Nederlandse bevolking kan bereiken via gaming-platforms, ziet de extreem gefragmenteerde gamemarkt als kans voor adverteerders om Generation Z en Generation Alpha te bereiken.

Marketing

Duitse retailers: 7% reclamebudget naar influencers

Retailbedrijven in Duitsland die met influencers werken, gebruiken gemiddeld 7 procent van hun reclamebudget voor dit doel.

Marketing

Verkiezingen dit keer zonder reclame op Microsoft, Google en Meta

Politieke partijen en organisaties kunnen niet meer adverteren met technologie van Google, Xandr en Meta. Op 10 oktober gaan nieuwe, Europese transparantieregels in. Nederlandse adtech-spelers zien kansen.

Online advertising

Vodafone brengt de ‘Parascroll’ naar het strand

Vodafone brengt deze zomer tijdelijk de ‘Parascroll’ naar de Nederlandse stranden. Een slimme parasol met geïntegreerde zonnepanelen en de mogelijkheid om meerdere apparaten op te laden.

Marketing

Willem-Albert Bol nieuwe Nederland-baas Azerion

Willem-Albert Bol is per 1 september aanstaande de nieuwe country director van Azerion in Nederland.

Marketing

Amazon overweegt advertenties in Alexa Plus

Amazon-CEO Andy Jassy ziet bij de verbeterde spraakassistent Alexa Plus kansen om méér advertenties te tonen, ondanks dat het een abonnementsdienst is.

Online advertising
Premium

TikTok breidt advertentieprogramma buiten het platform uit

TikTok zet een volgende stap met zijn Out of Phone advertentie-initiatief door nieuwe partners toe te voegen en daarmee zichtbaarheid te vergroten op alle plekken met consumenten-schermen, zoals bewegwijzering in winkelcentra, bioscooppromoties, taxivideo’s en waterschenkstations.

Online advertising
Premium

Nieuwe wet zorgt dat frauduleuze advertenties snel offline gaan in België

In België is recent een nieuwe wet van kracht geworden die het voor de overheid mogelijk maakt om frauduleuze advertenties veel sneller offline te laten halen. De FOD Economie krijgt hierbij de bevoegdheid om onlineplatformen – zoals sociale media, zoekmachines en vergelijkingssites – te verplichten om binnen 24 uur in te grijpen zodra zij een officiële melding ontvangen over misleidende of frauduleuze inhoud. Doen, ze dat niet, dan riskeren ze boetes die kunnen oplopen tot duizenden euro’s per overtreding, meldt onder meer Techpulse.

Online advertising

Buitenreclame laat solide groei zien in eerste helft van 2025

Na een gematigd eerste kwartaal met een groei van 1 procent zijn de bestedingen aan buitenreclame in het tweede kwartaal van dit jaar uitgekomen op een plus van 5 procent ten opzichte van vorig jaar. De totale omzet bedroeg 80,6 miljoen euro, waarvan 43 procent naar traditioneel ging en 57 procent naar digitaal.

Online advertising

Honderden dynamische advertenties in één Meta-campagne en tóch relevant blijven

Met Dynamic Creative Optimization kun je met één template automatisch teintallen unieke advertenties generen

Online advertising
Premium

‘Advertentieomzet Reddit stijgt met dubbele cijfers’

Volgens marktonderzoeksbureau WARC groeit de advertentie-omzet van Reddit dit jaar naar verwachting met dubbele cijfers door tot 1,8 miljard dollar – en dat is nog maar het begin.

Online advertising