More stories

Digital out of Home: Door digitalisering het állerlaatste medium voor de massa

Wat doet digitalisering met radio en televisie en wat zijn de gevolgen voor relevantie en meetbaarheid? De traditionele kanalen hebben een flinke make over gekregen. Een massa-medium bestaat niet meer. Toch?

Online advertising

CvdM stelt plafond voor online reclame NPO

Het Commissariaat voor de Media legt de Publieke Omroep een maximum op aan de hoeveelheid reclame die het op internet mag uitzenden.

Marketing

Trivago maakt minder tv-reclame vanwege jeugd

De nieuwe generatie reizigers kijkt minder televisie, dus boekt televisie voor hotelboekingssite Trivago ook in aan belang. De investeringen gaan er omlaag, terwijl die aan social en online video groeien.

Travel

Krimp raakt Criteo op hoofdmarkt Europa

De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.

Online advertising

Bing Ads wordt Microsoft Advertising

Bing Ads gaat voortaan als Microsoft Advertising door het leven. Volgens Nederlander Rik van der Kooi, vicepresident van Microsoft Advertising, wordt dit de naam voor alle advertentieactiviteiten van Microsoft.

Online advertising

Resultaat Google stelt beleggers teleur

Alphabet, het moederbedrijf van Google, boekt een kwartaalomzet van 36,3 miljard dollar. Dat ligt een miljard dollar onder de verwachtingen van beleggers, die het aandeel nabeurs direct straffen.

Online advertising

Privacybrowser Brave toont eigen advertenties

Privacybrowser Brave, die standaard wordt geleverd met een adblokker, gaat zelf advertenties tonen in sommige markten, vooralsnog alleen in Canada, Frankrijk, Duitsland, UK en de VS.

Online advertising

IAB publiceert ruwe versie van TCF v2.0

Een jaar na de vernieuwing van de privacywet door de AVG publiceert het IAB de ruwe versie van het nieuwe Transparency & Consent Framework (TCF).

Privacy

Nauwere samenwerking CvdM en Autoriteit Persoonsgegevens

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaan nauwer samenwerken op het gebied van toezicht en handhaving in het domein van digitale media en dataverwerking.

Legal

HEMA doet DOOH-campagne programmatic in HTML5

Bedrijven kunnen steeds makkelijker buitenreclame opnemen in hun mediamix. HEMA laat dat zien met een recente reclamecampagne. Die werd opgemaakt in HTML5 en verspreid via programmatic exchanges. Anders gezegd: de adverteerder kan per locatie andere berichten tonen.

Marketing

Forse groei digitale video-advertising in 2018

Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.

Video

Zo rechtvaardig je advertentie-uitgaven in apps

Tracking en optimalisatie tussen in-app-advertising en de mobiele webpagina is wel degelijk mogelijk, toont de App2Web-case aan. Voor adverteerders lijkt de combinatie van mobiel internet en app in één apparaat niet ideaal door de beperkte communicatie tussen de browser en de app. Toch zijn de advertentie-uitgaven wel te verantwoorden.

Programmatic

Bestedingen digitale radioreclame: +95% in 2018

Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.

Online advertising

Hillenaar Outdoor exploiteert ‘witte toren’ aan de A1 bij Naarden

Hillenaar Outdoor breidt zijn portfolio uit met een nieuwe reclamemast langs de A1 bij Naarden. De ‘witte toren’ krijgt twee nieuwe reclamevakken die op den duur gedigitaliseerd worden.

Online advertising

Zalando start offensief op beautymarkt

Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.

Campagnes