More stories

Adcombi breidt uit met videoreclame voor lokale ondernemers

Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.

Programmatic

KPN koopt meer reclame in

KPN heeft de afgelopen zes maanden 40 procent meer reclame-uitingen ingekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bruto-uitgaven aan ATL (above-the-line) reclame-uitingen zijn in dezelfde periode echter met een geringere 11 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over januari-juli 2018 en dezelfde periode dit jaar.

Online advertising

Stichting Reclame Code tegen lakse influencers

De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.

Influencer marketing

Zo krijg je betere performance display campagnes door nieuwe features van Google

Welke biedstrategie kun je het beste toepassen en welke creatives zet je daarvoor in? Tijdens de Display Summit 2019 in Dublin bleek dat Google momenteel flink aan het innoveren is om Display campagnes nog performance-gerichter te maken. Ontdek hoe de nieuwe features zorgen voor meer performance display campagnes.

Online advertising

Vier alternatieve biedstrategieën nu de ‘gemiddelde positie’ uit Google Ads verdwijnt

De metric ‘gemiddelde positie’ verdwijnt uit Google Ads en Search Ads 360. In Search Ads 360 is dit al een feit en na 29 september 2019 is de gemiddelde positie ook niet meer beschikbaar in Google Ads. Waarom maakt Google deze beslissing, wat voor impact heeft dit voor adverteerders en wat zijn de beste alternatieven?

Online advertising

YouTube en Apple overwegen maatregelen tegen op kinderen gerichte reclame

YouTube overweegt een reclameverbod voor video’s die veel door kinderen worden bekeken. Apple wil op zijn beurt strengere regels voor apps die op kinderen zijn gericht.

Marketing

‘Nepnieuws is de nieuwe goudmijn’

Zeker 235 miljoen dollar wordt jaarlijks verdiend met advertenties op sites die nepnieuws of politieke propaganda verspreiden. Dat blijkt uit een studie van de Global Desinformation Index.

Media

NU.nl waarschuwt voor misleidende bitcoinadvertenties, maar geeft ze zelf door

Nieuwssite NU.nl wijdde dit weekend een heel artikel aan misleidende bitcoinadverenties waarin onder meer Waylon en Armin van Buuren waren opgevoerd. Toch slaagt de site er niet in deze advertenties zelf tegen te houden. Maandag verscheen de jongste advertentie waarin Wilfred Genee een nieuwe geheime investering onthult die ‘honderden mensen in Nederland erg rijk maakt’.

Online advertising

Spotmarkt voor tv en online video naar 354 miljoen euro

De tv-reclamemarkt in Nederland is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op 394 miljoen euro, een stijging van 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018. Dat meldt Screenforce, de marketingorganisatie van Ster, ORN, RTL en BrandDeli en Talpa Network. 

Online advertising

Verizon Media verkoopt reclame voor Warner Music op YouTube

Verizon Media is een exclusieve samenwerking aangegaan met Warner Music om de reclameverkoop op de YouTube kanalen van het bedrijf in de Benelux te verzorgen.

Online advertising

Gepersonaliseerde advertenties aanpakken is een hellend vlak

Sinds het begin van internet is de persoonlijke online beleving essentieel onderdeel geweest van zijn succes. Denk maar aan unieke websites, persoonlijke omgevingen en gepersonaliseerde Hyves-pagina’s. Op een aantal vlakken is deze inspanning door de techniek uit handen van de mens genomen en wordt internet nu op basis van gedrag automatisch gepersonaliseerd. Wat je te zien krijgt, is deels het resultaat van je gedrag, cookies en zoekgeschiedenis. Momenteel is er echter terecht veel discussie gaande over het gevolg hiervan: de contentbubbel.

Marketing

Is native advertising nog steeds een hype of inmiddels een teleurstelling? 

Native gaat niet meer alleen over die ‘aanbevolen artikelen’ die we onderaan de pagina kunnen vinden. Een groeiend aantal uitgevers heeft een eigen contentstudio en is actief in de native wereld. Dit is toonaangevend voor de stijging van de algehele kwaliteit van de sector, evenals van de toegankelijkheid via programmatic. Wel moeten verschillende factoren en spelers binnen de industrie samenkomen en -werken om native tot op een hoger niveau te krijgen en dat op een manier die ze nog niet hebben weten te vinden. Althans, tot nu toe.

Native Advertising

Google Ads verbreedt match types

Het Google Ads-nieuws van deze week verdient bijzondere aandacht. In een update van  31 juli op het Google Ads help center staat dat we meer kwalitatieve bezoekers of klanten kunnen bereiken met Phrase en Broad Match Modifiers (BMM).

Online advertising

Experiment met reclame op informatieschermen in de trein

De NS begint volgende maand een proef met reclame op de informatieschermen in de trein. Het experiment beperkt zich tot […]

Online advertising

Sterke combinatie Google Ads en organic: 60% méér aanvragen, 30% lagere CPA

“Ik wil meer conversies én minder kosten.” Hoe vaak horen we dit soort kreten niet? Meestal is dit nagenoeg onmogelijk om te realiseren. Toch bewees NeoSEM dat het mogelijk is. Zelfs in een zwaar concurrerende markt als Automotive. Door SEO en SEA goed samen te laten werken wonnen NeoSEM & Mijngarage.nl de Dutch Search Award in die categorie.

Search