Bol: ‘Weldra ook videoreclames in onze winkel’
Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.
Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.
Sage+Archer zal voortaan verder gaan onder de naam Vistar Media. Naast het inkoopplatform voor digital out-of-home (DOOH), biedt het nu ook een supply-side platform en lokale ondersteuning voor buitenreclame-exploitanten in Europa.
Terug van nooit helemaal weggeweest: Online advertenties op sociale media en zoekmachines beloven gouden bergen als je aandelen of crypto’s investeert. Met als lokkertje: een Bekende Nederlander die dagelijks tot wel 6000 euro per dag verdient, met slechts een inleg van 250 euro. Wie toehapt wordt plat gebeld, gemaild en onder druk gezet om nog meer geld te storten.
Herre Deurloo is in dienst getreden als nieuwe e-commerce- en categoriemanager van Apple-specialist Amac. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle e-commerce- en marketingactiviteiten en het gehele accessoiresassortiment van Amac.
Na een korte bureau oriëntatie heeft Bauhaus, de belangrijkste bouwmarkt van Duitsland, voor N=5 gekozen als strategisch partner op het gebied van merkpositionering en campagnes. De bouwmarkt heeft vier vestigingen in Nederland en een groeiend marktaandeel.
In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op 922 miljoen euro, een daling van 5,6 procent ten opzichte van 2022. De spotbestedingen laten een daling zien van 7 procent. De bestedingen op de online video platforms daarentegen stegen met dubbele cijfers. Dat blijkt uit het jaarverslag van Screenforce.
In plaats van te leunen op ROAS zitten er ook voordelen aan POAS (Profit On Ad Spend), een preciezere maatstaf voor echte winstgevendheid.
Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.
Een groep van meer dan dertig Europese mediabedrijven wil van Google schadevergoeding van 2,1 miljard euro. Daaronder ook de uitgeverijen DPG Media, Mediahuis en Roularta.
Acht lokale consumentenbonden uit Europa vragen de privacywaakhond uit hun landen op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.
De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.
Apple Search Ads wordt binnenkort gelanceerd in de regio Latijns-Amerika. Advertenties zullen binnenkort verschijnen in de App Store voor Brazilië, Bolivia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama en Paraguay.
Een van Nederlands grootste uitgevers sluit aan op media-inkoopplatform Media Futures Market: DPG Media. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen […]
Marketingbureaus en grote adverteerders die adverteren op bol.com kunnen vanaf deze zomer geraffineerdere campagnes draaien vanuit hun eigen systemen. Dan gaat versie 11 van de Advertising API live.