More stories

Reclametech AdCombi wordt selfservice

De advertentietechnologie waar veel retailers hun lokale reclamecampgnes mee optuigen, AdCombi, wordt internationaal als selfservice-oplossing beschikbaar gesteld.

Programmatic

Derde Zweedse overname voor Azerion

Azerion neemt het Zweedse mobiele advertentiebedrijf Keymobile over. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf het meest uitgebreide en geïntegreerde advertentieaanbod van de game-industrie aan Europese uitgevers en adverteerders realiseren.

Marketing

Channel 4 exploiteert digitale video met programmatic reclame

De Britse tv-zender Channel 4 gaat zijn digitale video-archief exploiteren met real time bidding. Dat is jargon voor adverteren op persoons- of huishuisniveau.

Programmatic

Collaborative ads: Samenwerken in sociale media en SEA

Collaborative ads: retailers en merken werken samen. Onder andere op Google, Facebook en Instagram. Hoe gaat het in zijn werk en wat zijn de best practices?

Online advertising

Acht miljoen groeigeld voor Cavai

Het Noorse techbedrijf Cavai, dat interactieve reclames faciliteert, haalt acht miljoen euro groeigeld op. Daarmee wil het zijn product doorontwikkelen.

Venture

Tweakers schuift trackers verder naar de achtergrond

Thirdpartytrackers komen er op het forum van Tweakers niet meer in. De techsite heeft daar de cookiewall helemaal verwijderd en streeft ernaar overal de reclametrackers van derden van zijn platform te verwijderen.

Online advertising

Wat zijn de voordelen van een CSS?

40% van de Nederlandse webshops bespaart op Shopping Ads door middel van een CSS-partner. Lees in dit artikel hoe de CSS-korting werkt.

Online advertising

Kansspelautoriteit vordert dwangsom van Lotto

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een dwangsom van 10.000 euro ingevorderd bij Lotto, een merk van Nederlandse Loterij (NLO).

Online marketing

Firefox test sponsorde zoeksuggesties

Mozilla probeert toch weer nieuwe inkomstenbronnen aan te boren met Firefox Suggest. Dat is een zoekfunctie die gesponsorde zoekresultaten toont. De functie wordt momenteel alleen getest onder een klein aantal gebruikers in de Verenigde Staten.

Online advertising

Adverteren op Instagram: De keuzes en de kosten in 2021

Wat kost adverteren op Instagram? Niet direct duidelijk. Een overzicht van de kosten en de factoren die daarop van invloed zijn, zodat je weet hoe het zit.

Social

Sterk herstel OOH-markt: digitaal naar 17 miljoen euro

In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Dat blijkt uit cijfers van koepel Outreach.

Online advertising

Einde aan reclame doorspoelen in Vlaanderen

Alle Belgische zendergroepen willen een aangepast, uniform model voor tv-reclame. Kabelaar Telenet gaat als eerste aanbieder in op die vraag en start eind september 2021 met de implementatie voor de zenders van DPG Media en SBS. Kijkers krijgen vanaf dan bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.

Online advertising

Advertentiemarktplaats JustPremium naar GumGum

GumGum, die zich specialist noemt op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, neemt het Nederlandse JustPremium over, een marktplaats voor rich media en video-advertenties.

Online marketing

Online advertenties preventief screenen op merkinbreuk: Nee, tenzij de screener tindert

Online advertenties voor namaakproducten liggen juridisch gevoelig: wie is er aansprakelijk? Wat platforms móéten en wat benadeelde merken kúnnen doen.

Legal

Clear Channel Nederland nieuwe buitenreclame exploitant in gemeente Almere

Clear Channel Nederland heeft de concessie voor buitenreclame gewonnen in de gemeente Almere. Het betreft een exclusieve overeenkomst met een minimale looptijd van 10 jaar.

Marketing