More stories

Microsoft rondt overname Xandr af

Microsoft heeft de overname van het programmatic display-platform Xandr afgerond. De verkoper was telco AT&T, dat zich terugtrekt uit de mediabusiness.

Programmatic

Mike Ryan (Smarter Ecommerce GmbH) over Performance Max, campagnes en biedingen

Mike Ryan deelt zijn inzichten over campagnes, Performance Max, biedstrategieën en zijn verwachtingen over hoe PPC-advertenties er bij Google uit gaan zien.

Online advertising

Infographic: creatief met TikTok

Adverteren op TikTok is best een uitdaging, want gebruikers verwachten verrassende inhoud. Traditionele reclame werkt niet. Merken zullen moeten aansluiten bij de makers die leunen op vertrouwen en participatie. Klik hier voor een grotere weergave.

Online advertising

Interview met Rodney Ip (Global Product Lead Google) over Performance Max

Hoe denkt Google dat Performance Max een verbetering vormt? Wat komt er nog aan, en hoe zit het met slechts één campagne hebben? Een gesprek met Rodney Ip.

Online advertising

Digital Marketing Live: ‘Podcastreclame is geen radioreclame’

Radioreclame werkt niet bij podcasts. Adverteerders moeten niet eens willen overwegen radiospots ook bij podcasts in te zetten. Dit nieuwe gebied is nog grotendeels onontdekt, aldus Jasper Oelers van Ad Alliance.

Marketing

‘Gouden toekomst voor shoppable media’

Shoppable media, reclameopties in sociale media waarbij consumenten direct kunnen bestellen, gaan een gouden toekomst tegemoet. Dat blijkt uit een studie van de World Federation of Advertisers (WFA) en Dentsu International.

Online advertising

Samsung: ‘Digitaal voor het eerst belangrijker dan tv’

Televisie is voor het eerst minder belangrijk in het bereik van de GenZ generatie. Dat vertelde Wilko Koning, digitaal content specialist bij Samsung, zojuist op Digital Marketing Live! In de Beurs van Berlage. “Digitaal is nu leidend.”

Online marketing

Azerion richting kwartaalomzet honderd miljoen

Online spellenuitgever Azerion zag de omzet in het eerste kwartaal van 2022 met 107 procent stijgen tot 94 miljoen euro.

Online advertising

Alle third party trackers verwijderd van Tweakers

Bezoekers van Tweakers.net worden niet meer gevolgd door trackers van derde partijen. De techuitgave heeft al dat soort ongevraagde privacy-indringende technieken van de site verwijderd. Het meest in het oog springend is dat de cookiewall daardoor ook niet meer bestaat.

Publishing

Infographic: Een advertentie die schreeuwt om aandacht werkt averechts

Het genereren van aandacht is de eerste uitdaging voor elke marketinguiting. Uit grootschalig neurowetenschappelijk onderzoek van DPG Media en Unravel Research blijkt dat drie elementen een cruciale rol spelen in het trekken en vasthouden van aandacht voor een advertentie: uiting, context en persoon. De kunst is daarbij om de factoren van deze elementen goed te combineren.

Zo kunnen advertentievormen die de aandacht van de kijker geforceerd naar zich toe trekken juist rekenen op minder positieve emoties, waardoor er geen verlangen ontstaat in het geadverteerde merk of product. Technieken die in eerste instantie goed opvallen, kunnen zich dus in een later stadium tegen de advertentie keren, zodra deze verwerkt wordt.

Online advertising

Groot-Brittannië start tweede onderzoek naar advertentiepraktijken van Google

De Britse mededingingstoezichthouder heeft donderdag een tweede onderzoek gelanceerd naar de advertentiepraktijken van Google. De zoekgigant zou aan zijn eigen diensten voorrang hebben gegeven.

Online advertising

YouTube Shorts krijgt shoppable videoreclame

YouTube Shorts is de nieuwe hit in de Google-wereld. Elke dag worden de korte filmpjes dertig miljard keer bekeken. Natuurlijk wordt ook hier een reclameprogramma op geplakt.

Online advertising

‘Magnite grootste RTB-partij in Nederland’

Het bedrijf Magnite is in Nederland de grootste ‘verzender’ van persoonlijke data voor reclamedoeleinden, niet Google.

Programmatic

Videodiensten besteden 141 miljoen bruto aan offline media

Sinds januari 2020 tot en met april 2022 hebben de verschillende aanbieders van streaming platforms en kanalen, on-demand ‘tv’, bijna 141 miljoen bruto aan offline mediabestedingen uitgegeven. Disney+ komt naar voren als aanbieder met de grootste bestedingen: 44,9 miljoen euro. zo blijkt uit onderzoek van Adfact.

Entertainment

Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.

Online advertising