More stories

Martijn Bertisen nieuwe country manager van Google Nederland

Google stelt een directeur uit eigen gelederen aan als opvolger van Pim van der Feltz als topman in Nederland. Martijn Bertisen komt over uit het managementteam van Google UK.

Venture

Adverteerders Google moeten zich straks identificeren

Google gaat nieuwe voorwaarden stellen aan adverteerders: die moeten zich eerst kunnen identificeren voordat ze advertentieruimte mogen inkopen. De maatregel gaat deze zomer in voor de Verenigde Staten.

Marketing

Jongeren zijn corona-inhakers in reclame moe

Onder jongeren is de behoefte aan nieuws over het coronavirus flink gedaald. En bijna de helft vindt dat organisaties misbruik maken van de situatie om het eigen imago te verbeteren. Dat blijkt uit onderzoek van MediaTest onder bijna vijfhonderd jongeren.

Online advertising

Brits groen licht voor fusie Takeaway en Just Eat

De UK Competition and Markets Authority heeft geen bezwaar tegen de fusie van de reclameplatformen voor bezorgrestaurants Takeaway en Just Eat.

Venture

Geringe groei voor videoreclame in VS in 2020

De anders zo explosieve markt voor videoreclame zal in de VS maar heel weinig groeien doordat in het tweede kwartaal de vraag met 5,2 procent afneemt. Dat verwacht eMarketer.

Marketing

‘Breed draagvlak voor tv-reclames tijdens coronacrisis’

Onder Nederlanders is een breed draagvlak voor tv-reclames tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek dat Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising

Vijf learnings over de markt van rich media-advertenties

Meer aandacht voor informatievoorziening en standaardisering maken de online advertising-markt nóg toegankelijker.

Online advertising

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.

Influencer marketing

Waarom je Facebook-advertenties niet werken (en hoe je ze wél winstgevend kunt maken)

Facebook staat bekend als het bedrijf dat wereldwijd de meeste data genereert. Deze data stellen ze ook voor andere bedrijven beschikbaar op hun advertentieplatform.

Online advertising

Google Beleidsbeheerder: krijg sneller onterecht afgekeurde advertenties weer goedgekeurd

Vaak krijgen we binnen Google Ads te maken met automatisch afgekeurde advertenties. Dit gebeurt om verschillende redenen.

Online advertising

Marketeers op zoek naar richting en inspiratie in veranderd marketinglandschap

Een onderzoek onder marketingprofessionals door Platform Innovatie in Marketing (PIM) laat zien dat er door de coronacrisis extra behoefte is […]

Coronacrisis

Wehkamp zet Shopping Ads-tool in van Producthero

Wehkamp heeft zijn Shopping-campagnes in Google overgezet naar CSS-partner Producthero uit Amsterdam.

Online advertising

Dept wint Microsofts Global Rising Star of the Year Award

Tijdens Microsoft Advertising Elevate 2020 ontving digitaal bureau Dept de Global Rising Star of the Year Award vanwege de snelle groei van het aantal klanten dat Microsoft Advertising inzet.

Marketing

E-commerce: Monitoren en videokaarten als warme broodjes

De computerschermen, videokaarten, webcams en koptelefoons zijn niet aan te slepen. Cijfers van Tweakers laten zien dat de interesse hiervoor alles slaat.

Online advertising

Hoe deep learning helpt bij hyper-gepersonaliseerde advertising

Data gebruiken om marketinguitingen te personaliseren is niets nieuws, maar hyperpersonalisatie helpt merken wél om data op een geavanceerde en effectievere manier te gebruiken.

Online advertising