More stories

Uitgaven aan internetreclame lopen terug

De totale bestedingen aan internetreclame lopen dit jaar met 7,2 procent terug, als de uitgaven bij Facebook en Google niet worden meegerekend. Behalve de twee giganten verliezen alle andere media-exploitanten reclame-inkomsten.

Online advertising

Geen inkomsten meer voor YouTube video’s van anti-vaccinatie activisten

YouTube betaalt geen geld meer uit aan makers van video’s van anti-vaccinatie activisten. Zij waarschuwen voor de vermeende gevaren van inentingen, maar experts vinden de propaganda een gevaar voor de volksgezondheid.

Online advertising

Dynamische remarketing, hoe doe je het goed?

Personalisering: Hoe meer je creatie aansluit op de persoon die je wilt bereiken, hoe eerder hij of zij geneigd zal zijn om op je banner te klikken, je video uit te kijken of eventueel te converteren. Een bezoeker die al geïnteresseerd is, is natuurlijk een stuk meer waard. En als de gebruiker al in aanraking is geweest met je merk is dit kinderspel, toch? Remarketing wordt vaak slecht ingezet. Hoe kun je dit verbeteren?

Online advertising

‘Programmatic audioreclame brak door in 2018’

Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.

Programmatic

Chrome minder streng voor adblockers

De makers van webbrowsers Chrome zullen iets minder streng optreden richting adblockers. Eerst wilden ze hun werking zo goed als onmogelijk maken. Daar komt Google nu op terug.

Online advertising

‘Helft Nederlanders wil digitale folder’

De helft van de Nederlanders ziet meer in digitale communicatie bij de verspreiding van reclamefolders. Een meerderheid vindt de introductie van de ja/ja-sticker als in Amsterdam of binnenkort ook Rotterdam een goede ontwikkeling. Daarmee wordt immers voorkomen dat onnodig folders aan de deur worden bezorgd.

Online marketing

Exploitanten seksbedrijven beginnen eigen advertentieplatform

Enkele exploitanten van seksbedrijven in Nederland hebben hun eigen online advertentieplatform Sexwerk.nl in het leven geroepen. Hiermee willen ze hun positie op het internet verstevigen.

Online advertising

Magere groei Criteo

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het vierde kwartaal een procent afnemen tot 670 miljoen dollar. De nettowinst daalde twintig procent tot 42 miljoen dollar.

Online advertising

Jongere kinderen herkennen minder vaak reclame bij YouTube influencers

Uit onderzoek dat het Commissariaat voor de Media heeft laten uitvoeren door de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit […]

Influencer marketing

Case: CVtotaal groeit 40 procent per jaar door slimmer offerteproces

Hoewel er al meerdere alternatieven op de markt zijn, heeft ruim 90 procent van de Nederlandse huishoudens een op gas gestookte ketel. Genoeg potentiële afnemers dus voor de aanbieders, maar de concurrentie is ook moordend. Toch groeit CVtotaal al jaren op rij met zo’n 40 procent dankzij extra metingen in de online campagnes.

Online advertising

Otolift: één platform, één kans op verkoop

Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.

Online marketing

Bol.com verbetert search advertising

Bol.com verbetert in de loop van dit jaar zijn search advertising, reclame in de zoekresultaten van het warenhuis. Hiermee worden intern nu de eerste proeven gedaan.

Online advertising

Pinterest advertising: Allerhande en KARWEI positief over eerste resultaten

 Allerhande en KARWEI zijn live met Pinterest advertising. Karwei is hiermee de eerste binnen de categorie Home & Deco in Nederland. Allerhande is één van de eersten binnen de Food & Drinks categorie. De eerste resultaten zijn al veelbelovend.

Social

Wat is de invloed van marketing automation op advertising?

Machine learning, marketing automation en artificial intelligence. Hoe vaak worden deze buzzwoorden door marketeers misbruikt zonder concreet te worden? We denken te weten wat het betekent en wat het voor effect heeft op ons dagelijkse en toekomstige werk. Maar weten we dit wel écht?

Marketing automation

Ster zet machine learning in voor onderzoeksinstrument

Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument […]

Online advertising