More stories

YouTube verbiedt persoonsgerichte reclame voor kinderen

YouTube past de gebruiksvoorwaarden voor videomakers aan om de privacy van kinderen beter te beschermen. Hierdoor kunnen producenten geen persoonsgerichte reclame meer tonen en kijkersdata.

Online Advertising

Eerste crossmediale merkcampagne voor Bastion Hotels

Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Daarbij worden voor het eerst tv, radio en online video tegelijk ingezet.

Online Advertising

STER helemaal over op cookieloos adverteren

De exploitant van de publieke omroepen STER gaat op internet helemaal over op cookieloos adverteren. Afgelopen jaar, waarin de nieuwe opzet werd getest, verliep boven verwachting goed, met positieve resultaten en volgeboekte kwartalen.

Online Advertising

Responsive ads en Smart Display in de praktijk

Dit is het derde deel van een serie van drie blogartikelen over Smart Display campagnes en Responsive ads. In dit […]

Online Advertising

Zo bereik je meer impact met rijke advertentievormen

Als je als marketeer out of the box durft te denken zijn de mogelijkheden om rich media in te zetten voor je advertentiecampagnes létterlijk eindeloos. Maar hoe zet je met een campagne aan tot actie, hoe krijg je mensen zover dat ze je product of dienst en je onderscheidend vermogen écht onthouden? Deze vragen houden elke marketeer bezig. Display advertising kan hier een grote rol in spelen, mits je gebruik maakt van verrijkte advertenties die de ontvangers verrassen.

Online Advertising

Eerste Kamer: tv-reclame voor online gokken na 21.00 uur

De Eerste Kamer heeft zoals verwacht vandaag gestemd voor een motie om reclame voor online gokken op televisie niet toe te staan tussen 6.00 en 21.00 uur.

Online Advertising

Ocean neemt digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over

Ocean neemt de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’) in Amsterdam (A4).

Marketing

IAB Nederland vervangt bestuur

IAB Nederland, de onafhankelijke branchevereniging voor digitaal adverteren en marketinginnovatie, heeft vijf nieuwe bestuursleden aangewezen. Dit mede in verband met het vertrek van de bestuursleden Laurens van der Heijden (DPG media) en Mascha Driessen (Microsoft), die ruim zes jaar actief een bijdrage aan het bestuur hebben geleverd.

Online Advertising

‘Overname Sanoma mag niet leiden tot ongefundeerde prijsstijgingen’

De overname van Sanoma door DPG is volgens de Bond van Adverteerders een goede strategische stap die kan bijdragen aan een innovatief, kwalitatief en gezond lokaal medialandschap. Maar de consolidatie mag volgens bvA niet leiden tot onevenredige prijsstijging van de nationale mediaruimte. Merken kunnen dan juist gedwongen worden uit te wijken naar buitenlandse aanbieders.

Online Advertising

‘Mindere groei voor advertentiemarkten’

Mediabedrijven GroupM, Zenith en Magna verwachten dat de advertentiemarkt in 2020 minder snel zal groeien als gevolg van afzwakkende economie. Niet meegerekend zijn de campagnes rond de Amerikaanse verkiezingen.

Online Advertising

Zo start je met Responsive Display ads & Smart Display

In deel één van deze blogreeks gingen we in op het verschil van Smart Display campagnes en reguliere display campagnes. In […]

Online Advertising

Traditionele reclamebestedingen rond Black Friday sterk gestegen

Nederlandse adverteerders haakten ook dit jaar weer massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde 23,5 miljoen euro aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. Dat is ruim 7,5 miljoen euro meer dan in 2018.

Online Advertising

Steekproef Autoriteit Persoonsgegevens: massale overtreding cookiewet

De Autoriteit Persoonsgegevens begint op korte termijn een onderzoek naar de vraag of cookies op rechtmatige wijze worden gebruikt.

Privacy

Digitale reclame groeide 11 procent in het eerste halfjaar naar 1,1 miljard euro

In het eerste halfjaar van 2019 zijn de uitgaven aan digitale advertenties wederom flink gestegen. Deze groeiden met 12 procent naar bijna 1,1 miljard euro. Dat blijkt uit de halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Online Advertising

Komt gepersonaliseerde reclame straks ook in onze auto’s?

De autobranche ademt innovatie. Op dit moment wordt gewerkt aan de implementatie van ADAS-systemen en autonoom rijden. Next up: autoglas als scherm.

Online Advertising