More stories

TikTok gaat zoekadvertenties verkopen

TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.

Marketing

‘Retailmedia blijft snelstgroeiende reclamevorm’

Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.

Marketing

Groeiversnelling reclame-omzet bol.com

Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.

Online advertising

NOS: Gokbedrijven hadden invloed op nieuwe reclameregels

Gokbedrijven kregen meer inspraak dan verslavingsdeskundigen bij de totstandkoming van regels over gokreclames. Onder meer staatsbedrijven Holland Casino en de […]

Online advertising

Bol.com jaagt op marketingbudgetten met speciaal bureauteam

Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.

E-commerce

X stopt met volgadverenties

X, voorheen Twitter, zal stoppen met het aanbieden van advertenties die gebruikers aanmoedigen om adverteerders rechtstreeks vanaf hun eigen tijdlijn te volgen.

Online advertising

YouTube tart gebruikers met adblockers

YouTube gaat gebruikers dwingen om adblockers uit te schakelen of om een betaald YouTube Premium-abonnement zonder reclame te nemen. In plaats van een reclame krijgen gebruikers dertig of zestig seconden een klokje in beeld waarbij ze actie kunnen ondernemen.

Online advertising

MediaMarkt maakt prioriteit van retailmedia en marketplace

MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.

Retail

IAB werkt aan reclamestandaarden retailmedia

Belangenorganisatie IAB Europe werkt met de media- en reclamemarkt aan standaarden voor een betrekkelijk nieuwe vorm van internetreclame: retailmedia. Dat is reclameruimte bij de virtuele schappen van grotere webwinkels.

Marketing

‘Reclameprijzen Google en Meta dalen met dubbele cijfers’

De reclametarieven bij YouTube, Instagram en Facebook staan onder druk. Niet omdat er geen interesse is, maar omdat de techpartijen hun inventory aanzienlijk hebben kunnen vergroten.

Online advertising

Infographic: negen dodelijke Instagram-marketingfouten

Het team van Giraffe Social Media heeft een lijst samengesteld van negen veelvoorkomende Instagram fouten die merken maken. Zoals: een profielfoto gebruiken die niet schaalbaar is, je best presterende berichten (niet telkens) opnieuw proberen en oproepen tot acties niet opnemen in je berichten.

Online advertising

Reclame-inkomsten Amazon over de tien miljard dollar (+22%)

Voor het eerst gaat de omzet uit retailmedia bij Amazon over de tien miljard dollar in een kwartaal. Die bedrijfseenheid groeit evensnel als de reclame-inkomsten bij Google.

E-commerce

Twitter deelt internationale reclameomzet met makers

Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.

Marketing

Madurodam kiest Somention als social media bureau

Familiepark Madurodam kiest Somention als nieuw social media bureau. De partijen zullen samen aan de slag gaan om de veelzijdigheid van het miniatuurpark op de kaart te zetten met behulp van sociale media.

Online marketing

Gezonde groei voor Publicis

Reclamegroep Publicis Groupe groeide organisch met 7,1 procent in het tweede kwartaal, wat de bureaugroep ertoe aanzette zijn verwachtingen voor het hele jaar te verhogen.

Online advertising