More stories

CM groeit tot 70 miljoen in 2015

Telecombedrijf CM uit Breda heeft de omzet in 2015 met zeventien procent zien stijgen tot zeventig miljoen euro.

E-commerce

Nieuwe bol.com app voor Android ondersteunt bestellen met vingerafdruk

Android-gebruikers kunnen voortaan via de bol.com app bestellingen plaatsen met hun vingerafdruk. De nieuwste update biedt namelijk ondersteuning voor de fingerprint scanner.

E-commerce

Starbucks: 21 procent transacties mobiel betaald

Een op de vijf transacties in Starbucks in Amerika wordt afgerekend met de mobiele app van de koffieschenker. De app draagt bij aan de winst en blijft een vehikel voor vernieuwing.

Payment

Rabobank zet contactloos betalen op alle KPN-simkaarten

Alle klanten van KPN kunnen vanaf dit voorjaar contactloos betalen met hun mobiele telefoon. Meer nieuwe diensten, zoals parkeergeld betalen, worden daar aan toegevoegd.

Payment

Adyen verdubbelt omzet in 2015

Het Nederlandse betaalbedrijf Adyen heeft zijn omzet vorig jaar verdubbeld naar 350 miljoen dollar. Aan transacties verwerkte Adyen maar liefst 50 miljard dollar, tegen 25 miljard een jaar eerder.

E-commerce

ACM tikt bedrijven op de vingers voor te hoge internetkosten

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft enkele ondernemingen, zoals de grootste maaltijdbezorgers en aanbieders van vliegtickets, op de vingers getikt. Zij rekenen te hoge kosten voor het gebruik van betaalmiddelen als iDeal of creditcard bij internetaankopen.

E-commerce

Lightspeed (ex-SEOshop) in ‘subscription commerce’

Maandelijks nieuwe scheermesjes of wekelijks een nieuwe bos bloemen thuisbezorgd. Beiden zijn voorbeelden van subscription commerce, een vorm van e-commerce die het voormalige SEOshop, nu Lightspeed geheten, kan bieden.

E-commerce platforms

ING lanceert app voor onderlinge betalingen

ING lanceert een nieuwe app Twyp, waarmee gebruikers snel en makkelijk geld aan elkaar kunnen overmaken. Een bankrekeningnummer intoetsen hoeft niet, de app werkt namelijk via de contactenlijst in de telefoon.

E-commerce

Alibaba wil financiële wereld veroveren met data uit e-commerce

Alibaba oprichter Jack Ma trekt steeds meer richting de financiële industrie. Eind vorig jaar herstructureerde hij het bedrijf en veranderde de naam van Alipay in Ant Financial Services Group. Niet zonder reden, de nieuwe financiële tak moet zich ook onafhankelijk van het e-commercebedrijf kunnen bewegen. Betalingsverwerker, kredietverstrekker en nu ook als kredietbeoordelaar en bank: op weg naar ontwrichting van de financiële markt?

Financials

Amazon UK met kopen op afbetaling

Amazon biedt zijn klanten in Engeland de mogelijkheid om geld te lenen voor nieuwe aankopen. De rente voor kopen op afbetaling, want daar gaat het om, ligt tegen de zeventien procent.

Payment

Straks ook betalen via Apple iMessage?

Apple werkt aan een nieuwe betaaldienst, mogelijk als uitbreiding van Apple Pay. Straks kan niet alleen geld worden verstuurd via iMessage, maar ook via e-mail, uitnodigingen via de agenda en telefoongesprekken.

E-commerce

Europese introductie Apple Pay lijkt nabij

De introductie van Apple Pay in grotere delen van Europa laat mogelijk niet lang meer op zich wachten. Het bedrijf blijkt begin deze maand de merknaam Apple Wallet te hebben gedeponeerd bij het Europees merkenregister.

E-commerce

Straks ook via QR-code met iDEAL betalen

Komend jaar zal het ook mogelijk worden om via een QR-code op mobiele telefoons met iDEAL te betalen. Dat zegt Gijs Boudewijn van Betaalvereniging Nederland tegen BNR Radio.

Payment

Samsung Pay vanaf volgend jaar geschikt voor online betalingen in VS

Amerikanen kunnen vanaf volgend jaar online betalen met Samsung Pay. Dat heeft Thomas Ko, een van de topmannen van Samsung Pay, gezegd in een interview.

E-commerce

Mobiel betalen: de toekomst start nu!

Het internationale betaallandschap is sterk in beweging. De digitale transformatie zet de verhoudingen op scherp. De ooit onaantastbare banken en creditcardmaatschappijen krijgen felle concurrentie van een nieuwe generatie digitale dienstverleners. Deze mobiele betaaloplossingen zijn vaak sneller, transparanter en klantgerichter dan de diensten waar uw klant nu nog gebruik van maakt.

Payment