More stories

Een eigen digitale portemonnee: waar let je op en wat is de opbrengst?

Een eigen mobiele betaaloplossing of ‘digital wallet’ wordt door consumenten gewaardeerd. Recent bleek al dat zogenaamde ‘retail branded’ apps nu nog vaker worden gebruikt om te betalen dan bijvoorbeeld Android en Apple Pay. Wat levert zo’n eigen digitale portemonnee je als organisatie op en waar let je op bij de implementatie van mobiel betalen?

Digital Wallets

ING Bank introduceert ‘sociale betalingen’

ING Bank breidt zijn app voor mobiel bankieren vandaag uit met een nieuwe functie, waarbij klanten relaties ook via WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn kunnen betalen of omgekeerd.

Digital Wallets

100 miljoen transacties bij Samsung Pay

Samsung Pay heeft in een jaar tijd 100 miljoen unieke transacties verwerkt. De betaaldienst, die alleen werkt met recente Samsung smartphones, is nu actief in acht landen.

Digital Wallets

Betalen en loyaliteit: Starbucks onder de loep

Vergeet techgiganten Apple en Google – als het over mobiel betalen gaat, verdient koffiehuis Starbucks alle aandacht. Mobiel betalen is goed voor 24 procent van alle Amerikaanse transacties. Vijf procent wordt betaald via de eigen Mobile Order & Pay app. Het gemak dat Starbucks met zijn app weet te creëren zorgt voor een ijzersterke loyaliteit. We bekijken hoe Starbucks dat precies doet en werpen een blik op de toekomst. Pak er gerust een kop koffie bij!

Customer Loyalty

Zeven tips om betaalfraude te voorkomen

Betaalfraude is iets waar webwinkels altijd alert op moeten zijn. Zeker nu nieuwe betaalmethodes zoals e-wallets steeds vaker worden gebruikt. Pay.nl zet op een rijtje wat er speelt op fraudegebied en hoe je daar als e-commerce ondernemer het beste mee om kunt gaan.

Payment

‘Consumententoepassingen blockchain nabij’

De toezichthouder op de Britse financiële markt staat op het punt om een aantal consumentenapps toe te laten die op de achtergrond gebruik maken van blockchain. Het sentiment rondom blockchain op de Nederlandse markt is ook dermate positief dat we een internationale koppositie zouden kunnen innemen.

Start-ups

Alipay tekent Ingenico voor Europese expansie

De grote Chinese digitale betaaldienst Alipay heeft een pan-Europees contract gesloten met Ingenico om Chinezen in Europa te laten betalen zoals thuis.

Payment

Square wil Europese markt betreden

Het Amerikaanse betaalbedrijf Square heeft plannen om uit te breiden naar Europa. Dat blijkt uit een drietal vacatures met als locatie Londen en Dublin.

Payment

Vervolgproef iDEAL QR op Outdoor Brabant

Tijdens paardensportevenement WK Vierspannen Paarden wordt begin september een vervolgproef gehouden met iDEAL QR-betalen.

Payment

Optimaliseer de conversie met de juiste betaalmix

Bijna 50 procent van de consumenten geeft aan in een webshop af te haken als ze niet kunnen betalen zoals ze willen. Een verkeerde betaalmix is dus een conversiekiller. Hoe bepaal je welke betaalmethoden je het beste kunt aanbieden?

Payment

Rusland ziet Bitcoin niet meer als iets illegaals

Rusland laat zijn anti-bitcoin houding eindelijk varen. Tot nu toe liepen partijen die bitcoins in omloop brachten het risico dat ze tot zeven jaar gevangenisstraf konden krijgen.

Payment

Kwettr: afrekenen in de digitale pop-upstore met een tweet of like

Betalen met Twitter, Facebook en Instagram: als het aan Bas Kruijssen ligt, moet dit straks op elk socialmediakanaal mogelijk zijn. Zowel platenmaatschappijen als b2b- en b2c-bedrijven kwettren er al lustig op los. Eind dit jaar breidt Kwettr het concept uit en wordt betalen met je Spotify- of Snapchat-account mogelijk.

Payment

‘Samsung Pay nog dit jaar in Nederland’

Samsung Pay wordt nog voor het einde van het jaar in Nederland geïntroduceerd. Dat zou het bedrijf volgens Telecompaper hebben laten weten bij de presentatie vorige week van de nieuwe Galaxy Note 7.

Digital Wallets

Bedrijven met eigen digitale portemonnee in app in het voordeel

Langzaamaan omarmen consumenten mobiel betalen in apps. Opvallend: apps van bedrijven met daarin een eigen ‘digital wallet’ lijken populairder te […]

Digital Wallets

Square raakt Starbucks als klant kwijt

Betaalbedrijf Square van Twitters Jack Dorsey, leverancier van appgestuurde kassasystemen, raakt Starbucks als klant kwijt. Mogelijk wordt het contract nog een kwartaal verlengd om de onderneming in de gelegenheid te stellen een alternatieve partner te zoeken.

Payment