More stories

IAB Programmatic Awards omgezet naar het nieuwe digitale normaal

De vierde editie van de IAB Programmatic Awards wordt omgezet naar het nieuwe digitale normaal. Ook haalt de organisatie financiële drempels weg: drie gratis cases en talenten in de acht verschillende categorieën kunnen tot 5 juni 2020 worden aangemeld. 

Marketing

Adcombi trekt naar Scandinavië

Reclamebedrijf Adcombi verwacht tegen het einde van het jaar een kantoor te zullen openen in Scandinavië. Het bedrijf helpt nationale reclamecampagnes omzetten naar lokaal relevante uitingen voor lokale, fysieke vestigingen.

Online advertising

Site reliability engineering: een pragmatisch antwoord op DevOps?

Het leveren en stabiel houden van moderne webapplicaties is steeds vaker een samenspel tussen ontwikkelaars en systeemspecialisten. Om efficiëntie in dit proces te behalen worden continu nieuwe invalshoeken bedacht, want wie efficiënt is heeft een streepje voor op de concurrent. Grote techbedrijven als Google, Facebook en Amazon nemen het voortouw en bedenken zelfs compleet nieuwe IT-disciplines, zoals ‘Site Reliability Engineering’. Wat houdt zo’n functie precies in?

Programmatic

Inzendingen voor Programmatic Awards geopend

De inzendingen voor de jaarlijkse Programmatic Awards zijn geopend. Er kan tot 17 april worden gestemd op bureaus, adverteerders, trading […]

Marketing

De no-code route naar nieuwe business apps

Kortere ontwikkelcycli en lagere kosten: no- en low-code platforms vervangen in steeds meer bedrijven de traditionele programmeerprojecten.

Programmatic

Jaaromzet Criteo -2 procent tot 2,3 miljard euro

Reclametechnologie Criteo sluit 2019 af met een omzetdaling en ziet nog geen licht aan het einde van de tunnel. Voor 2020 houdt de leiding rekening met een omzetdaling van tien procent.

Online advertising

Laurens Gunneweg (Philips Benelux): ‘Programmatic wordt meer mensgericht’

Steeds meer merken verkiezen insourcing van de programmatic-activiteiten boven het mediabureau. In krap twee jaar zette Philips Benelux de stap via een hybride model naar staan op eigen benen. “We moeten meer zelf leren van de data”, zegt Laurens Gunneweg, Digital Performance Manager.

Marketing

In-housing bureau Admanager van start

Digitalmediaveteranen Steven Pieneman en Jeffrey Zanoni beginnen het nieuwe bureau Admanager. Ze helpen adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes.

Online advertising

Amazon stapt in tv-reclame

Amazon wil een wereldspeler worden als exploitant van digitale tv-kanalen die via over the top-apparaten en apps worden uitgezonden. Hiertoe voert het in de VS verkennende gesprekken.

Marketing

Martin Splitt (Google): ‘Het is goed om JavaScript te kennen en te begrijpen’

tijdens de laatste editie van Friends of Search vertelde Martin Splitt over de kracht van JS en hoe ver Google is in het begrijpen, weergeven en correct indexeren van JS.

Programmatic

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising

Open source voor een betere wereld

Dankzij innovatieve software en door te werken volgens de ‘opensourcemanier’ kan UNICEF sneller en beter handelen om kinderen in noodsituaties te bereiken.

Tech

Waarom Out of Home (OOH) op dit moment vergelijkbaar is met het internet van vroeger

Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.

Programmatic

Emerce Performance: ‘Display advertising te ingewikkeld geworden’

“Het ecosysteem rondom display advertising is een aaneenschakeling geworden van allemaal losse schakels. Dit leidt tot inefficiency”, stelt Willem Waardenburg van Pink Marketing. Op Emerce Performance vertelt hij hoe het efficiënter kan.

Marketing

Megan Clarken nieuwe CEO van Criteo

Het open platform voor reclametechnologie Criteo krijgt eind november een nieuwe CEO in de persoon van Megan Clarken.

Venture