More stories

Premium

Europees Hof schiet cookiewall IAB af

Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.

Online advertising
Premium

Adform lid van ambitieus ‘groen’ initiatief Verenigde Naties

Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.

Sustainability
Premium

Opt Out Advertising zoekt internationale groei

De succesvolle deal met de Engelse krant The Guardian smaakt naar meer. Het Nederlandse adtechbedrijf Opt Out Advertising stelt Walter Aerts aan als hoofd Business Development. Zijn taak: internationalisering.

Online advertising
Premium

The Guardian gaat cookieloos met Nederlandse technologie

De Engelse krant The Guardian gaat Nederlandse technologie gebruiken om online reclame te tonen zonder schending van privacy van zijn lezers.

Publishing
Premium

Rechter beboet Criteo voor plaatsen trackingcookies

De rechtbank Amsterdam veroordeelt Criteo voor het zonder toestemming plaatsen van trackingcookies bij een particuliere gebruiker die daarover naar de rechter stapte.

Privacy
Premium

Rotterdamse digitale OV-tunnelreclame gaat programmatic

Alsof de muren van de metrotunnels in Rotterdam enorme videoschermen zijn, zo komt nieuwe tecnologie voor de reizigers over. Deze wordt vanaf nu op programmatic exchanges aangeboden.

Programmatic
Premium

Duitse displaymarkt: veertig procent is video

Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat naar videocommercials.

Online advertising
Premium

Uitstel van betaling voor DSP MediaMath

De Amerikaanse specialist in reclametechnologie MediaMath heeft uitstel van betaling gekregen.

Programmatic
Premium

AVG-boete Criteo: 40 miljoen euro

De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.

AVG
Premium

DML: Dag en Nacht Media begint met programmatic audioreclame

Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.

Programmatic
Premium

Genomineerden Programmatic Awards 2023 bekend

Ook dit jaar hebben een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Richard Vis en juryvoorzitters Kevin Donker, Marvin Vacquier Droop en Pauline van Miert, hebben de verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt. De uitreiking vindt dit jaar plaats in STRAAT Museum in Amsterdam.

Programmatic
Premium

Nederlandse start-up met SDK voor in-app advertenties

Het bedrijf Opt Out Advertising komt met een privacyvriendelijk alternatief voor Googles Advertising SDK. De eerste uitgevers stapten er al op over.

Online advertising
Premium

VIA presenteert nieuwe jury voor de Programmatic Awards 2023

Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.

Marketing

De kracht van automatisering bij gepersonaliseerde advertenties 

Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken. 

Programmatic
Premium

Wavemaker grote winnaar Programmatic Awards 2022

Wavemaker is de grote winnaar van van de Programmatic Awards 2022. Belangenorganisatie VIA nederland reikte gisteravond in de zomerse sferen van de Kanarie Club in Amsterdam de onderscheidingen uit.

Programmatic