More stories

AVG-boete Criteo: 40 miljoen euro

De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.

AVG

DML: Dag en Nacht Media begint met programmatic audioreclame

Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.

Programmatic

Genomineerden Programmatic Awards 2023 bekend

Ook dit jaar hebben een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Richard Vis en juryvoorzitters Kevin Donker, Marvin Vacquier Droop en Pauline van Miert, hebben de verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt. De uitreiking vindt dit jaar plaats in STRAAT Museum in Amsterdam.

Programmatic

Nederlandse start-up met SDK voor in-app advertenties

Het bedrijf Opt Out Advertising komt met een privacyvriendelijk alternatief voor Googles Advertising SDK. De eerste uitgevers stapten er al op over.

Online advertising

VIA presenteert nieuwe jury voor de Programmatic Awards 2023

Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.

Marketing

De kracht van automatisering bij gepersonaliseerde advertenties 

Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken. 

Programmatic

Wavemaker grote winnaar Programmatic Awards 2022

Wavemaker is de grote winnaar van van de Programmatic Awards 2022. Belangenorganisatie VIA nederland reikte gisteravond in de zomerse sferen van de Kanarie Club in Amsterdam de onderscheidingen uit.

Programmatic

‘No-consent online reclame wordt volwassen’

Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.

Marketing

Microsoft rondt overname Xandr af

Microsoft heeft de overname van het programmatic display-platform Xandr afgerond. De verkoper was telco AT&T, dat zich terugtrekt uit de mediabusiness.

Programmatic

Genomineerden Programmatic Awards 2022 bekend

Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik (Amazon Ads), Marvin Vaquier Droop (Master of Digital), Kevin Donker (OMD Nederland) hebben de verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt. De uitreiking vindt dit jaar plaats op dinsdag 5 juli in de Kanarie Club, Amsterdam.

Programmatic

‘Magnite grootste RTB-partij in Nederland’

Het bedrijf Magnite is in Nederland de grootste ‘verzender’ van persoonlijke data voor reclamedoeleinden, niet Google.

Programmatic

Hoe je nog steeds doelgroepen kunt bereiken in het cookieloze tijdperk

De kern van programmatic advertising blijft: de juiste doelgroepen bereiken. Dat vergt steeds meer inventiviteit. Lees wat de huidige mogelijkheden zijn.

Programmatic

Emerce Digital Marketing: ‘Bureaus testen te weinig cookieless’

Adverteerders en mediabureaus testen te weinig met cookieloze reclamecampagnes. Daardoor lopen ze een kennisachterstand op. Marketeers moeten zich een nieuwe werkwijze aanleren.

Online advertising

Google: Reclametrackers spoedig weg uit Android

De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu is ook Android aan de beurt. AdID verdwijnt in 2024.

Online advertising

Uitgevers: reclame-omzet -70% bij cookie-exit Chrome

Europese uitgevers vrezen dat ze tot zeventig procent van hun reclame-omzet kwijtraken wanneer Google 3rd party cookies verwijdert uit Chrome.

Online advertising