Europees Hof schiet cookiewall IAB af
Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.
Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.
Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.
De succesvolle deal met de Engelse krant The Guardian smaakt naar meer. Het Nederlandse adtechbedrijf Opt Out Advertising stelt Walter Aerts aan als hoofd Business Development. Zijn taak: internationalisering.
De Engelse krant The Guardian gaat Nederlandse technologie gebruiken om online reclame te tonen zonder schending van privacy van zijn lezers.
De rechtbank Amsterdam veroordeelt Criteo voor het zonder toestemming plaatsen van trackingcookies bij een particuliere gebruiker die daarover naar de rechter stapte.
Alsof de muren van de metrotunnels in Rotterdam enorme videoschermen zijn, zo komt nieuwe tecnologie voor de reizigers over. Deze wordt vanaf nu op programmatic exchanges aangeboden.
Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat naar videocommercials.
De Amerikaanse specialist in reclametechnologie MediaMath heeft uitstel van betaling gekregen.
De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.
Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.
Ook dit jaar hebben een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Richard Vis en juryvoorzitters Kevin Donker, Marvin Vacquier Droop en Pauline van Miert, hebben de verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt. De uitreiking vindt dit jaar plaats in STRAAT Museum in Amsterdam.
Het bedrijf Opt Out Advertising komt met een privacyvriendelijk alternatief voor Googles Advertising SDK. De eerste uitgevers stapten er al op over.
Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.
Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken.
Wavemaker is de grote winnaar van van de Programmatic Awards 2022. Belangenorganisatie VIA nederland reikte gisteravond in de zomerse sferen van de Kanarie Club in Amsterdam de onderscheidingen uit.