General Atlantic doet bod op minderheidsbelang funda
De Amerikaanse investeerder General Atlantic zet zijn interesse in huizensite funda door en doet een bod op een minderheid van de aandelen.
De Amerikaanse investeerder General Atlantic zet zijn interesse in huizensite funda door en doet een bod op een minderheid van de aandelen.
De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA lanceert een eigen streamingdienst onder de naam NASA+.
De financiële toekomst van den Amerikaanse krant NY Times ligt niet bij nieuwsverslaggevig. De helft van de nieuwe digitale abonnees moet komen uit de verkoop van gebundelde producten en diensten.
Amazon verrast zijn Nederlandse klanten met een prijsverhoging van 66 procent van de dienst Prime.
Tieners en twintigers consumeren media wezenlijk anders dan de rest van Nederland. Meer dan de helft van hen haalt zijn dagelijks nieuws primair van Instagram, TikTok en Snapchat.
René Moerland stopt als hoofdredacteur van dagblad NRC en wordt uitgever bij de Europese online nieuwsdienst Euractiv.
Podcastproducent Tonny Media wil zijn werkterrein uitbreiden naar de tv-wereld.
Nepnieuws, AI en afhankelijkheid van Big Tech staan hoog op de agenda bij adverteerders en uitgevers. Beiden moeten anticiperen op veranderingen.
De publieke omroepen nemen een nieuwe versie van NPO Start in gebruik om techniek en verwachte gedragingen van het publiek te testen.
De Netflix van sterrenchefs, het Nederlandse Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde een miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder hen de oprichters van Creative Fabrica en Studocu.
Zeventien procent van de Nederlanders betaalt om online nieuws te kunnen lezen. Van de groep die niet betaalt, zegt de helft dat ook zeker nooit te zullen doen.
AD.nl zendt komende week nog alle wedstrijden van de Nederlandse ploeg live uit voor abonnees op zijn website.
Amazon wil de overlast van AI gegenereerde boeken aanpakken op het Kindle Direct Publishing platform. Hier mogen auteurs eigen boeken online publiceren voor een groter publiek.
RTL Nederland experimenteert druk met de inzet van generatieve AI in zijn bedrijfsprocessen. Geautomatiseerde ondertiteling en reclamecreatie zijn het dichtst bij implementatie.
Het eigendom van The Next Web komt volledig in Britse handen en de leiding ook. CEO Myrthe van Erve verlaat het mediabedrijf tegen het einde van dit jaar.