FD en DPG kampen om nummer 2-plek podcastmarkt
De podcasts van FD Mediagroep genereren meer downloads, DPG Media heeft iets meer luisteraars. De twee kampen om de nummer 2-positie achter de NPO.
De podcasts van FD Mediagroep genereren meer downloads, DPG Media heeft iets meer luisteraars. De twee kampen om de nummer 2-positie achter de NPO.
Privacy van de gebruiker verliest het van de reclame-euro’s bij Tweakers. Nederlands grootste techtitel voert de trackingcookies weer in om de gekelderde reclame-inkomsten terug op peil te brengen.
De Nederlandse consument kijkt tegenwoordig langer on-demand televisie dan live, lineair. De totale kijktijd steeg 16,5 procent tot bijna vier uur per dag.
Uitgeefbedrijf Mediahuis heeft eind vorige maand stilletjes de stekker getrokken uit huizensite Jaap.nl.
Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.
Viaplay Nederland wil de sporten die het streamt veel prominenter profileren en gaat daarom “veel meer investeren in socialmedia”. Dat zegt de nieuwe directeur Roger Lodewick.
Meer dan de helft van alle reclamebudgetten ter wereld (51,9%) wordt in 2024 uitgegeven bij Alibaba, Alphabet, Amazon, Bytedance en Meta. Voor het eerst zal die som over de 1.000 miljard dollar gaan.
Ontwikkelaars in de VS kunnen binnenkort hun iOS-apps in de App Store afrekenen buiten de kassa van Apple om.
De alternatieve rockzender KINK is vanaf 23 januari behalve als stream en met podcasts ook op de FM te horen. Het station gaat hiervoor een samenwerking aan met Decibel, dat zijn uitzendingen vanaf die dag staakt.
Roger Lodewick wordt commercieel en operationeel eindverantwoordelijk met zijn aanstelling als CEO van Viaplay Nederland.
Kortingsplatform Social Deal neemt Het Laatste Tafeltje en Dagpas uit Groningen over.
“X is in mijn ogen verworden tot een maatschappijontwrichtend platform met anonieme toetsenbordridders die vanachter hun laptop de meest weerzinwekkende bagger tikken.” Peter Kuipers, directievoorzitter KRO-NCRV, laat geen twijfel over zijn reden om te stoppen met X.
In week 51 bedroeg de totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht gemiddeld 232 minuten per dag. De gemiddelde kijktijd naar live tv was 105 minuten.
De Europese abonnementsdienst voor podcast- en luisterboeken Podimo heeft een financieringsronde van 44 miljoen euro doorlopen.
Uitgeverij Axel Springer sluit een samenwerking met OpenAI waarbij. ChatGPT krijgt hierbij toegang tot kwaliteitsjournalistiek, ook die achter paywalls zit.