More stories

Premium

Starlink achter tv-uitzendingen Olympische Spelen

De Franse televisie bespaart op satellietwagens en zet in plaats daarvan Starlink in om live beelden uit te zenden tijdens de Olympische Spelen.

Sport
Premium

Nederlanders zijn topafnemers Apple-diensten

Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.

Marketplaces
Premium

Emerce start ‘Emerce TV’

Emerce lanceert een nieuw kanaal in het pallet: Emerce TV. Het bevat ruim vijfhonderd interviews en discussies met online experts. Het archief wordt constant bijgewerkt.

Publishing
Premium

YouTube zoekt juridische randen AI op met Universal Music

YouTube sluit een samenwerking met Universal Music om de grenzen op te zoeken van wat met generatieve AI kan en mag.

Tech
Premium

NY Times steekt stokje voor AI-crawlers

De Amerikaanse krant New York Times verbiedt AI-bedrijven om de teksten, foto’s, video’s en animaties van zijn site te lezen. Het bedrijf wil niet voorzien in gratis digitaal ‘eten en onderdak’.

Media

Remco Steen (Mediahuis) over AI, nepnieuws en waar je kiest te adverteren

Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.

Publishing
Premium

Azerion verkoopt zijn spellenbedrijf Youda Games

De Nederlandse uitgever van casual games Azerion verkoopt het spellenportfolio dat onder zijn Youda Games valt. Het Israëlische Playtika legt om te beginnen 81 miljoen euro op tafel.

Publishing
Premium

Live televisie stabiliseert op 60% kijktijd

De Nederlandse televisiekijker kijkt zes van de tien minuten nog naar live televisie. De rest is on demand.

Media
Premium

Opt Out Advertising sluit pact met Jet-Stream

Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.

Marketing
Premium

Spotify en YouTube grootste ‘podcatchers’ in Nederland

Spotify is in Nederland het meestgebruikte programma om podcasts mee te luisteren, gevolgd door YouTube. Alle andere potcatchers doen er niet toe.

Publishing
Premium

Spotify: honderdduizend podcasts met video

Honderdduizend podcast op Spotifys platform worden behalve in audio ook met video uitgezonden.

Media
Premium

DPG Media lanceert self-service advertentieplatform

DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.

Media
Premium

Culi-site ‘De Buik’ van start in Den Haag

Den Haag is de vierde stad waar De Buik zich presenteert aan liefhebbers van uit eten en drinken gaan. Op de nieuwe regio-editie vinden zij een berg recensies, achtergrondverhalen en een lokale agenda.

Publishing
Premium

True Crime populairste podcastgenre, Nieuws boeit niet

Amerikaanse luisteraars van podcasts luisteren het liefst naar True Crime. Nieuws, breed gedefinieerd, zoekt men liever ergens anders. Tenzij het opiniërend en onderhoudend is.

Media
Premium

Documentaire film op Twitter naar 200 miljoen views

Een documentaire film van anderhalf uur over transgenders nadert op Twitter de tweehonderd miljoen views.

Publishing