Starlink achter tv-uitzendingen Olympische Spelen
De Franse televisie bespaart op satellietwagens en zet in plaats daarvan Starlink in om live beelden uit te zenden tijdens de Olympische Spelen.
De Franse televisie bespaart op satellietwagens en zet in plaats daarvan Starlink in om live beelden uit te zenden tijdens de Olympische Spelen.
Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.
Emerce lanceert een nieuw kanaal in het pallet: Emerce TV. Het bevat ruim vijfhonderd interviews en discussies met online experts. Het archief wordt constant bijgewerkt.
YouTube sluit een samenwerking met Universal Music om de grenzen op te zoeken van wat met generatieve AI kan en mag.
De Amerikaanse krant New York Times verbiedt AI-bedrijven om de teksten, foto’s, video’s en animaties van zijn site te lezen. Het bedrijf wil niet voorzien in gratis digitaal ‘eten en onderdak’.
Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.
De Nederlandse uitgever van casual games Azerion verkoopt het spellenportfolio dat onder zijn Youda Games valt. Het Israëlische Playtika legt om te beginnen 81 miljoen euro op tafel.
De Nederlandse televisiekijker kijkt zes van de tien minuten nog naar live televisie. De rest is on demand.
Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.
Spotify is in Nederland het meestgebruikte programma om podcasts mee te luisteren, gevolgd door YouTube. Alle andere potcatchers doen er niet toe.
Honderdduizend podcast op Spotifys platform worden behalve in audio ook met video uitgezonden.
DPG Media Nederland lanceert een eigen inkooploket voor al zijn eigen media en die van partners als RTL en Talpa. Omdat het de hele keten beheert, zijn de reclamekosten zeker dertig procent lager.
Den Haag is de vierde stad waar De Buik zich presenteert aan liefhebbers van uit eten en drinken gaan. Op de nieuwe regio-editie vinden zij een berg recensies, achtergrondverhalen en een lokale agenda.
Amerikaanse luisteraars van podcasts luisteren het liefst naar True Crime. Nieuws, breed gedefinieerd, zoekt men liever ergens anders. Tenzij het opiniërend en onderhoudend is.
Een documentaire film van anderhalf uur over transgenders nadert op Twitter de tweehonderd miljoen views.