Patrick Goldsteen nieuwe baas Digitaal bij 538Groep
Patrick Goldsteen wordt per 6 juli Digital Director van de 538Groep, de groep waar radiozenders Radio 538 en SLAM!FM onder vallen.
Patrick Goldsteen wordt per 6 juli Digital Director van de 538Groep, de groep waar radiozenders Radio 538 en SLAM!FM onder vallen.
De Amerikaanse digitale krantenmarkt bloeit als nooit tevoren. In een jaar tijd groeide het medium met maar liefst 10 procent en in maart dit jaar werden 176 miljoen unieke bezoekers geteld, een unicum. De kartrekker? Het mobiel.
West-Europa is dol op pay tv. Bijna 57 procent van de huishoudens heeft een abonnement op diensten als Canal+, UPC of HBO. En het aantal neemt nog toe. Door het verbeterde economische klimaat is de verwachting dat er dit jaar maar liefst 99 miljoen pay tv-abonnees komen, een toename van 2,57 miljoen. Tegen 2020 zal de penetratie in West-Europa de 60,4 procent aantikken.
Twitter heeft gesprekken gevoerd met online tijdschrift Flipboard voor een overname. Dat meldt Re/code op basis van ingewijden. De overnamegesprekken zouden al sinds begin dit jaar gaande zijn, maar hebben vooralsnog niet veel opgeleverd.
Oud-hoofredacteur van Het Parool Barbara van Beukering heeft vandaag PAPER gelanceerd, een dagelijks online magazine met hoogtepunten van Persgroep-titels.
Bliyoo van Bruna – een soort Spotify voor boeken – krijgt drie abonnementsvormen. In Nederland en België kunnen klanten straks onbeperkt boeken óf tijdschriften lezen, maar zich ook abonneren op een combinatie daarvan.
De markt van native advertising en gesponsorde content is op het moment enorm dynamisch. Is er geen sprake van een bedrijfsovername dan wel van een nieuwe investeringsronde. De rol van automatisering lijkt ook hiervoor alleen maar groter te worden. Blijft native daarmee nog wel native?
TMG stapt in streaming video om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren. Dat vertelde Geert-Jan van der Snoek vanmiddag op het Cross Media Congres in Amsterdam.
Sanoma/SBS wil millennials in de toekomst gaan benaderen via meerdere kanalen. Die strategie wordt uitgewerkt samen met Social1nfluencers, het Amsterdamse bedrijf dat merken koppelt aan enthousiaste vloggers. Sanoma heeft recentelijk een belang in het Amsterdamse bedrijf genomen.
Het Nederlandse Fuuzle is een portal voor RSS nieuws gestart, als concurrent van Feedly. Fuuzle is in tegenstelling tot Feedly geheel gratis. Het Enschedese bedrijf verdient zijn geld met advertenties.
Hoofdredacteur Sjuul Paradijs vertrekt onmiddellijk bij De Telegraaf. Een overgrote meerderheid van de redactie van De Telegraaf is het niet eens met de plannen van het bestuur van TMG. Dat wil titels als Vrouw, Privé en Autovisie loskoppelen van de krant. Daardoor zou Paradijs zijn zeggenschap over de katernen kwijtraken.
Het clichébeeld dat jonge mensen nauwelijks nog het nieuws volgen, en dat digitale media geleidelijk de nieuwsvoorziening hebben overgenomen van traditionele media, klopt niet. Dat blijkt uit onderzoek van communicatiewetenschapper Anna van Cauwenberge. Zij neemt juist een prominente rol voor traditionele media waar, in het bijzonder televisie.
Een gemeenschappelijk platform van Ballon Media en Standaard Uitgeverij gaat Belgische Nederlandse strips voortaan digitaal verkopen via een eigen platform.
Bruna was een van de eerste partijen in Nederland met een e-commerce site. Nu zetten ze vol in op Bliyoo: een online abonnement voor e-books en e-magazines. “Dit is voor ons absoluut de toekomst”, zegt Marc Thomassen van Bruna.
Internetbedrijf AOL rapporteert over het afgelopen kwartaal een beter dan verwachte omzet van 625,1 miljoen dollar. Daaraan droegen vooral de activiteiten in video, mobiel en geautomatiseerde advertentieverkoop bij.