More stories

Wall Street Journal op Flipboard

Zakenkrant Wall Street Journal komt beschikbaar op Flipboard. Een deel van de krant zal gratis worden aangeboden, betaalde abonnees krijgen volledige toegang.

Media

Markt native advertising naar 8,8 miljard dollar

Amerikaanse marketeers gaan volgend jaar minstens 4,3 miljard dollar besteden aan native advertising, oftewel promotionele content die nauwelijks van redactionele bijdragen zijn te onderscheiden. Dat verwacht eMarketer. Het bureau denkt dat de markt in 2018 zal zijn verdubbeld.

Marketing

Blendle: ‘Wie ontevreden is en geld terug wil, krijgt geld terug’

Het ontbrak Blendle in de afgelopen periode niet aan aandacht in binnen- en buitenlandse media. Met een financiële injectie van in totaal drie miljoen euro worden The New York Times en Axel Springer voor bijna een kwart mede-eigenaar. Het Blendle-duo – Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn – werd in oktober tot ‘Persoon van de maand’ verkozen in DWDD. Wat gebeurt er allemaal bij de start-up die dit voorjaar gelanceerd werd en waarvan de potentie niet onder stoelen of banken wordt gestoken? Ik sprak met Marten Blankesteijn, medeoprichter van Blendle.

Media

Airbnb brengt eigen tijdschrift uit

Airbnb maakt de overstap naar de offline wereld met de start van een eigen tijdschrift Pineapple. Met 128 pagina’s zal het koffietafeltijdschrift worden verspreid in een aantal grote steden, zoals San Francisco, Londen en Seoul.

Media

De digitale plannen van RTL Nieuws

De afgelopen twee jaar timmert RTL Nieuws hard aan de weg om ook digitaal haar bereik te vergroten. Joris van Lierop, uitgever bij RTL Nieuws, doet uit de doeken hoe RTL Nieuws zich de komende periode digitaal verder ontplooit.

Media

The Next Web: ’Remarkeable nieuws is onze focus’

The Next Web staat in de top vijf van de technologieblogs, qua bereik nog boven CNN en heeft 10 miljoen unieke bezoekers per maand. Hoe is The Next Web zo groot geworden?

Media

NOS website vernieuwd: ‘We laten het beeld spreken’

De website van de NOS wordt grondig vernieuwd en staat momenteel in bèta. We praten met Lara Ankersmit van NOS Digitaal over de nieuwe opzet, lange pagina’s en de specifieke technische uitdagingen waar de NOS mee te maken heeft.

Media

RTL Nederland opent YouTube-netwerk

RTL Nederland gaat op zoek naar onbekend en opkomend YouTube-talent en helpt hen hun videokanalen managen en exploiteren.

Marketing

‘Contentaanbevelingen zijn de nieuwe moneymaker’

Sexy zijn contentaanbevelingen nooit geweest. Maar als het aan Michel Hoekstra van Ligatus ligt, komt daarin snel verandering. Wat hem betreft worden content recommendations de nieuwe moneymaker voor online uitgeverijen. “Meer pageviews en daarmee extra advertentie-inkomsten zijn niet langer alleen afhankelijk van meer zoekmachineverkeer.”

Media

Verkoop NRC Media leidt tot banenverlies

De verkoop van NRC is zo goed als rond. Dat meldt De Telegraaf. Naast het Belgische Mediahuis/Corelio stappen ook de Stichting Democratie en Media en de Vereniging Veronica in.

Media

RTL verwerft meerderheid in fashionnetwerk YouTube

RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.

Media

BSkyB neemt belang in YouTube-netwerk

De Engelse tv-exploitant investeert zeven miljoen pond in Whistle Sports. Daarmee verwerft het een minderheidsbelang in een netwerk van vermakende sportkanalen op YouTube.

Publishing

Ontslagen bij Veronica Magazine door digitale koers

Veronica Magazine, het grootste omroepblad van Nederland, gaat zich meer toeleggen op online activiteiten. Daardoor worden 18 medewerkers boventallig verklaard, maar ook tien nieuwe medewerkers gezocht.

Media

Flipboard eindelijk geïntegreerd met Zite

Flipboard heeft een nieuwe versie van zijn iOS- en Android-apps uitgebracht. Daarin is nu voor het eerst Zite geïntegreerd, de app die Flipboard in maart van dit jaar heeft overgenomen.

Media

Sanoma kruipt uit dal, maar nog niet in Nederland

Sanoma komt langzaam maar zeker uit het dal, maar in Nederland blijven de resultaten achter. Het Finse uitgeversconcern boekte 57 miljoen euro winst tegen een nettoverlies van ruim 261 miljoen euro vorig jaar om deze tijd.

Media